י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ברגע האחרון: אל על נאבקת למנוע הפסקת הטיסות

חברת התעופה פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בבקשה שיתערב בסכסוך בין ההנהלה לטייסים וימנע את התפטרותם של האחרונים מתפקידי הפיקוח - דבר שעשוי להסב לחברה נזקים קשים • דיון דחוף יתקיים מחר ב-9 בבוקר

צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90



נורות אזהרה מהבהבות מעל חברת אל על ויכולתה להמשיך ולהפעיל טיסות: חברת התעופה פנתה היום (ג') לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בבקשת להתערב בסכסוך בין ההנהלה לטייסים ולמנוע את התפטרותם של טייסים מתפקידי הפיקוח שלהם באגף מבצעי האוויר. בעקבות בקשת אל על, יתקיים מחר ב-9:00 דיון בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בפני השופטת אופירה דגן טוכמכר.

לטענת החברה, הודעות ההתפטרות נמסרו באופן קולקטיבי על ידי מספר טייסים המשמשים בתפקידי פיקוח בחברה. כפי שפורסם ב-TheMarker המשמעות של התפטרות הטייסים מתפקידי הפיקוח, שאמורה להיכנס לתוקף מחר, היא אובדן היכולת להפעיל טיסות - דבר שיגרום לחברה נזקים כבדים.

מאל על נמסר כי "אין החברה יודעת להעריך בשלב זה את גובה הנזקים שייגרמו בתרחיש שכזה". לאור זאת, פנתה החברה לבית הדין בבקשה שיצהיר כי ההתפטרות של המפקחים מהווה שביתה שלא כדין, וימנע נקיטת פעולה אשר תגרום שיבוש הפעילות בחברה.

בדיווח שמסרה היום לבורסה, הזכירה החברה כי "במסגרת ההסכם בין החברה לבין מגזר הטייסים, כמפורט בדיווח המיידי של החברה מיום 4 בדצמבר 2016, התחייבו הטייסים לשקט תעשייתי בתנאים אשר פורטו בהסכם. חרף האמור, אירעו שיבושים נוספים כפי שתיארה החברה בדיווח מיידי מיום 5 בפברואר 2017. בעקבות זאת ניתן צו ארעי של בית הדין האזורי לעבודה מיום 6 בפברואר 2017 המחייב את נציגי מגזר הטייסים להפעיל מרותם ופיקוחם הארגוני על מנת לגרום לשקט תעשייתי מוחלט ולעבודה תקינה".

למרות זאת, נמשכו עיצומי הטייסים מעבר לתאריך בו התחייבו הצדדים שוב לשקט תעשייתי. אתמול בלילה אף נועדו הצדדים שוב בניסיון להגיע להבנות, אך המפגש, בתיווך יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, התפוצץ מבלי שהצדדים השיגו הבנות.

החברה מסרה בהודעתה כי "מעבר להגשת הבקשה לבית הדין לעבודה, החברה נוקטת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע פגיעה ביכולתה להפעיל את טיסותיה כסדרן".

מוועד טייסי אל-על נמסר בתגובה להודעת אל על לבורסה כי "מנהלי הציים והטייסים הראשיים בחברת אל על, חברי הנהלה שאינם שייכים לוועד טייסי אל-על, הביעו אי אמון במנכ"ל דוד מימון ובדרך ניהולו. גם כשמדובר בחברי הנהלה שאינם שייכים לוועד ואיבדו אמון במנכ"ל ומבקשים להתפטר, מקפידה ההנהלה להאשים את וועד הטייסים בכישלונה שלה ללא סיבה. מנכ"ל שיודע לנהל חברת תעופה רק דרך צווים ובתי משפט הוא מנכ"ל כושל שלא מסוגל לנהל.

"מחר בבוקר יידרשו בית הדין והרגולטור למשבר החמור בחברת התעופה הלאומית של ישראל. הנהלת אל על פנתה לביהמ"ש על מנת להוציא צווי מניעה למפקחים ולמדריכים העוזבים. מכתבי ההתפטרות של טייסים מנהלים רבים המשמשים כמפקחים ומדריכים באגף מבצעי אוויר באל-על הוגשו לפני 3 חודשים ובהם הודיעו שאין ביכולתם לממש את אחריותם במצב הנוכחי. במשך כל תקופה זו – לא נמצאו להם מחליפים. הסיבה לכך היא שכל הצוות המקצועי הקיים באל-על מבין שאין ביכולתם לחתום על כשירות מבצעית עם מנכ"ל כושל שמרסק את החברה במקום לפעול לפתרון והרגעת המצב. רק בראשית החודש הודיעה החברה כי בעלי התפקידים שמסיימים את תפקידם, בשעה שהיה ברור שבמצב הנוכחי לא יימצאו בעלי תפקידים חלופיים. זהו צעד ברור של אי-אמון בהנהלה הנוכחית ובמנכ"ל כושל שהתאהבו בסכסוך ואיבדו את דרכם – תוך שהם פוגעים בנוסעים, בעובדים ובחברה".

בתוך כך, הוציאה ההנהלה הודעה המבקרת את התנהלותו של ניסנקורן וקוראת לו לפעול באופן נחוש לסיום המשבר ולא להכנע ללחצי וועד העובדים, שברקע הבחירות. ההודעה של ההנהלה יצאה לאחר שההסתדרות תמכה בגרסת ועד הטייסים, לפיה ההנהלה היא זו שגרמה לפיצוץ השיחות.

בהודעה נמסר כי "הטייסים נטשו את שולחן הדיונים באופן חד צדדי והביכו את יו״ר ההסתדרות, אשר יודע היטב כי הנהלת החברה הלכה כברת דרך ארוכה כדי לפתור את סוגיית הטייסים הוותיקים. לצערנו, כנראה בהשפעת הבחירות המתקרבות, ניסנקורן לא פעל בנחישות המצופה ממנו כדי לווודא הגעה להסכם ולמנוע את השיבושים בחברה. על אף פיצוץ המו״מ על ידי הטייסים, בהנהלת החברה מבקשים להדגיש כי ייענו לכל הזמנה של יו"ר ההסתדרות להמשך השיחות".
אל על טייסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד