י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מאיפה השנאה? 'הלוואי שאורן חזן יתגרש' // דעה

השיא הגיע השבוע בתוכנית הרדיו של נתן זהבי, שבמונולוג של שנאה נוטף רוע, השמיץ את ח"כ חזן ובחירת ליבו. 'מי הוא בכלל ובאיזו זכות הוא מקיים חתונה עם 1,600 מוזמנים? הוא בטח מיליונר'. הוא אף איחל לחזן שיתגרש ואמר שלחתונה הוא לא יבוא, אבל לגירושים כן ותהה למה בכלל היא מתחנת איתו // מאי גולן VS התקשורת

אורן חזן תחת החופה
אורן חזן תחת החופה

באחד מערוצי התקשורת הרבים שסיקרו את חתונתו רבת המשתתפים של ח"כ אורן חזן, ראיינו את סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שאמרה: הליכוד היא מפלגת המתחתנים. קודם יולי, אחר כך אני ועכשיו אורן... דבריה של ח"כ חוטובלי נכונים אך מייצגים משהו הרבה יותר גדול, הם מייצגים תופעה. תופעה שאף אחד לא יכול להתעלם ממנה והאמת, הרוב גם רוצים להיות חלק ממנה.

בוא נחזור קצת אחורה, אחורה של לפני חתונת השנה של משפחת חזן. אין כמעט שבוע בשנה האחרונה שאין לפחות אירוע אחד - שמקבץ אליו את רוב חברי מפלגת השלטון ושאר חברי המרכז והפעילים הבולטים. חינה, בר מצווה, ברית, או סתם על האש באירוח של ח"כ או שר שבאים להגיד את משנתם, בליווי כמה סגני שרים שמגיעים גם הם להפגין את נוכחותם; כך השטח חי, מבעבע והכי חשוב, ממשיך לחזק את הקשר החם בין נבחרי הציבור של סיעות הימין לבין בוחריה ומושכי החוטים בפועל.

את מי זה משגע בעיקר, את התקשורת. למה, כי היא לא יכולה להתעלם מזה. הח"כים והשרים משתפים עם זה פעולה יותר מעם הכתבים השונים, הם לא מתקבלים בברכה ברוב האירועים האלו והנורא מכל – הם מקבלים את האמת המרה עליהם ישר לפרצוף, מכל פעילי הסיעה שלא מפחדים להגיד להם מה הם באמת חושבים. אז מה הם עושים בתגובה - הם לועגים. הם מוזילים, הם מלגלגים והופכים את הימין ואת מפלגת הליכוד בפרט למפלגת שכונה שבה כל היום עושים אירועים וטופחים אחד לשני על השכם.

הרבה ביקורת אני שומעת בשנה האחרונה על האירועים השונים, אבל השיא מבחינתי הגיע השבוע בתוכנית הרדיו רבת השנים של השדרן נתן זהבי, שבמונולוג של שנאה נוטף רוע, הוא השמיץ במשך דקות ארוכות את ח"כ חזן ובחירת ליבו. מי הוא בכלל ובאיזו זכות הוא מקיים חתונה עם 1600 מוזמנים, הוא בטח מיליונר...צעק זהבי למיקרופון, תוך כדי שהוא מתנשף כמעין דרקון שיורק אש... הוא אף איחל לחזן שיתגרש ואמר שלחתונה הוא לא יבוא, אבל לגירושים כן ותהה - למה בכלל היא מתחנת איתו.



מה קרה, אני שואלת את עצמי. מאיפה מגיעה כל שנאת החינם הזו. האם זה אולי בגלל שאצלם בשמאל כבר די משעמם וכמעט אין אירועים המוניים ושמחים שכאלה ואם כבר יש, אז הם כל כך בורגניים ועתיקים שאפילו התקשורת שממש רוצה לסקר אבל יודעת שזה לא יעניין אף אחד; אולי זה בגלל שהם לא יכולים לראות את מפגן הכח הזה של סיעת הליכוד והימין בכלל, שמה לעשות, די אוהב להתאחד ולשמוח בכל הזדמנות שיש לו (למרות הקשיים), או אולי, זה פשוט מכיוון שהם מבינים דבר אחד שדי קשה להם להכיל: באירועים האלו שהם אוהבים להציג כמפגני טמטום של "עמך ישראל" – נסגרים כל הדברים החשובים. שם יושבים אלו שמרכיבים את הרשימה הבאה שתנהל את המדינה, שם, בין מחיאות הכפיים וה"לחיים", נעשות חלק מההחלטות החשובות ביותר שהם לעולם לא יוכלו להיות חלק מהם. כן כן, אותו מושג: "עמחא" שנהפך שם קוד (על ידי כל המתנשאים והאליטיסטים למיניהם) - לערסים ופרחות, הוא מושג שעוות בצורה נוראית. הרי מי הם אותם ה"עמחאים"? הם האנשים הפשוטים, אנשי העם - עם ישראל.

נחזור רגע לחתונת ח"כ אורן חזן, חתונה שגם אני השתתפתי בשמחתה ולהפתעתי הגיעו להשתתף לא רק חברי סיעת הליכוד (שהגיעו כמעט בהרכב מלא), אלא גם חברי סיעת הבית היהודי, ישראל ביתנו, יהדות התורה ואף חלק לא מבוטל מחברי האופוזיציה.

אז למרות הקנאה והשמצות התקשורת, מה קיבלנו בסוף? חגיגה נפלאה לדמוקרטיה הישראלית דווקא בחתונת של ח"כ שהתקשורת והשמאל אוהבים להשמיץ ללא הפסקה ועם זאת, נשאלת השאלה, במיוחד בעידן הנשיא טראמפ, מה יעשו ברוני התקשורת ופעילי השמאל לולא היה להם את מי להשמיץ כך מדי יום, איזו עבודה תהיה להם...? האמת, אני קצת חוששת לענות.

מזל טוב!
אורן חזן הליכוד התקשורת נתן זהבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד