כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הצהרה מפתיעה מאוד של הנשיא טראמפ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סיפק הצהרה מפתיעה ומתגרה נגד רוסיה. לדבריו, על רוסיה להחזיר את חצי האי קרים לאוקראינה. מדובר בנקודה רגישה מאוד מבחינה רוסית, וההצהרה המפתיעה היא מבחן ראשון ליחסים בין שתי המעצמות

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סיפק הערב (שלישי) הצהרה מפתיעה ומתגרה נגד רוסיה. לדבריו, על רוסיה להחזיר את חצי האי קרים לאוקראינה. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, מסר כי טראמפ הבהיר היטב כי הוא מצפה מרוסיה לפעול להפחתת האלימות וההסלמה באוקראינה ולהשיב את חצי האי קרים.

מדובר בנקודה רגישה מאוד מבחינה רוסית, וההצהרה המפתיעה היא מבחן אמיתי ראשון ליחסים בין שתי המעצמות. בנוסף, ההצהרה מגיעה על רקע מתיחות בין המעצמות, שהולכת וגוברת בימים האחרונים, זאת לאחר התפטרותו של היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, מייקל פלין, זאת על רקע קשריו עם רוסיה.

כזכור, במהלך מערכת הבחירות נטען לא פעם כי טראמפ הוא "בובה" של רוסיה, זאת מאחר והרבה מאנשיו, כמו פלין ומזכיר המדינה החדש רקס טילרסון, נמצאים ביחסים קרובים, ואף קרובים מאוד, עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובכירים רוסיים נוספים.

כאמור, המתיחות בין שתי המעצמות הולכת וגוברת בימים האחרונים, זאת על רקע הדיווחים על ספינת ריגול רוסית שנצפתה מפטרלת ליד החוף המזרחי של ארה"ב. זמן קצר לאחר מכן דווח כי רוסיה הציבה בחשאי טיל שיוט מבצעי שמפר את הסכמי הנשק בין המעצמות.

בכל הקשור להתפטרות פלין, בבית הלבן מנסים למזער נזקים ומפנים את האש אל פלין עצמו. "מה שהוביל את הנשיא טראמפ לדרוש מפלין להתפטר הוא שחיקה מתמשכת באמון" אמר דובר הבית הלבן. לדבריו, "הנשיא היה מודאג מכך שפלין הטעה את סגן הנשיא פנס ואחרים. זה לא עניין משפטי, זה עניין של כשל באמון".

במקביל, טראמפ המשיך לתקוף את גופי המודיעין של ארצו בנוגע להדלפות החוזרות ונשנות: "הסיפור האמיתי הוא למה יש כל כך הרבה הדלפות בלתי חוקיות שיוצאות מוושינגטון? האם ההדלפות הללו ימשיכו כשאתמודד עם צפון קוריאה?".
רוסיה חצי האי קרים דונלד טראמפ ולדימיר פוטין אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד