י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

משבר נייעס: התקשורת החסידית משותקת - קווי המידע קרסו

משבר תקשורתי ענק בחצרות החסידים: עשרות קוויי נייעס וקווי מידע פנימיים קרסו לאחר תקלה חסרת תקדים בחברה המפעילה את הקווים • "גייסנו מומחים לטפל בתקלה הנדירה" נמסר מהחברה. מתי הקווים יחזרו לפעולה? • כל הפרטים

צילום אילוסטרציה: לע"מ
צילום אילוסטרציה: לע"מ

משבר תקשורתי ענק בחצרות החסידים: עשרות קוויי נייעס וקווי מידע פנימיים קרסו לאחר תקלה בחברה המפעילה. מדובר בקווי מידע פנימיים המעבירים עדכונים שוטפים סביב האדמו"רים והחצרות, וכן שידורים חיים של האדמו"ר בטישים ובשמחות.

בין הקווים הבולטים שקרסו: קול בעלזא, מערכת ויז'ניץ, קול צאנז, קול סערט ויז'ניץ, קול נדבורנה ועוד קווים רבים נוספים כמו קו הנייעס הכשר 'מידע לכל'. החסידים שהתקשרו ביממה האחרונה לקווי המידע לא קיבלו אפילו צליל חיוג.

בעקבות התקלה, בחצר חסידות ויז'ניץ עברו לקו זמני בכדי להעביר את שמחת החתונה שנערכה הערב לנכד האדמו"ר ובחסידות פרסמו מודעות על המספר החלופי. כך גם בחסידות בעלזא פרסמו על הקמת קו זמני חדש.

יש לציין שקווי המידע של החסידויות פרחו בשנתיים האחרונות וכל חצר שמכבדת את עצמה מפעילה קו נייעס פנימי. הקווים פתוחים במכשירים הכשרים בשונה מקווי הנייעס הכלליים.

אחד ממפעילי הקווים מספר ל'בחדרי חרדים' כי "הקווים בקריסה מאתמול באמצע הלילה. החסידים הנמצאים במרחק ורוצים לדעת מה קורה לא יודעים מה לעשות מאחר וזה המידע היחיד שיש להם מהחצר וכעת הקווים משותקים".

צילום: פלאש 90 צילום: צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

חברת טלליין המפעילה את הקווים שלחה הודעה לנציגי החסידויות והביעה את צערה על התקלה. מהחברה נמסר כי "לצרנו הרב התקלה בשרתי טלליין התבררה כקשה ביותר. החל מהלילה שבין שני לשלישי ועד שעה זו אנו עוסקים ללא הפסקה בניסיון לתיקון התקלה. טלליין מחזיקה ברשותה חומר רב ביותר ומאחר שאחד השרתים נפגע אנו עושים מאמץ גדול להשלים את כל הגיבוי לפני שנשוב ונעלה לאוויר בבטחה".

עוד נמסר מהחברה כי "חברת טלליין קיימת מאז סוף שנת 1998, קרוב ל-18 שנים, וזו הפעם הראשונה שאנו חווים תקלה בסדר גודל כזה או אף דומה לזה. באופן נדיר נפגע גם הדיסק המרכזי וזאת מסיבות שונות. אנשי חוות השרתים הדגישו בפניני כי מדובר בתקלה נדירה ביותר שפגעה גם בשרת הרזרבי.

"טלליין גייסה שני מומחי על ישראלים אשר ביחד עם צוות מתכנתים עובדים ללא הפסקה על מנת לטפל בתקלה בהקדם. השלמת הטיפול תארך עוד מספר שעות לפחות ויתכן עוד יממה. בשמי, בשם בעלי החברה והעובדים, אנו מתנצלים בפני כל הלקוחות שלנו ומקווים לתקן את התקלה עוד הלילה או עד מחר, יום רביעי, בצהריים".
קווי נייעס טלליין תקשורת חסידית מידע תקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד