כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ארונו של הנגיד מקנדה יובא לקבורה בצפת

מטורנטו שבקדנה הגיע הידיעה המעציבה על פטירתו בדמי ימיו של הנגיד הרבני החשוב רבי נתן ורנר ז"ל כשהוא בן 54 בפטירתו • לפני תקופה קצרה נפל למשכב, והשיב את נשמתו בטהרה מתוך ייסורים קשים בביתו שבטורנטו • ארונו יגיע הלילה במטוס פרטי והוא ייטמן בבית העלמין בצפת

ר' נתן ורנר ז"ל
ר' נתן ורנר ז"ל

ברוך דיין האמת: מטורנטו שבקדנה הגיע הידיעה המעציבה על פטירתו בדמי ימיו של הנגיד הרבני החשוב רבי נתן ורנר ז"ל כשהוא בן 54 בפטירתו.

לפני תקופה קצרה נפל למשכב, והשיב את נשמתו בטהרה מתוך ייסורים קשים בביתו שבטורנטו.

רבי נתן ז"ל היה איש אשכולות, יודע ספר ובר אוריין מובהק, שחילק ופיזר הון עצום לצדקה, ביתו הגדול היה פתוח לרווחה כמשמעו, הן לאדמו"רים ורבנים מנהיגי הדור שכיתתו רגליהם לטורנטו ומצאו בביתו מנוח לכף רגליהם, ובאותה מידה למרי נפש ולפשוטי עם שמצאו אצלו מחסה ובית חם הדואג לכל צרכיהם. כמו גם בית מדרשו שהיה פעיל בביתו בשבתות ובימים טובים.

ר' נתן המנוח ז"ל ואביו רבי שמעון שיבלחט"א הטביעו את חותמם במוסדות תורה וחסד רבים, בארץ ובעולם, ביניהם בכולל שומרי החומות ובמוסדות דושינסקיא בירושלים ובבית שמש. כן זכה והקים בבית המדרש של דושינסקיא את ה"ווערנער שטיבלך" והמקוה המפואר "ווערנערס מקוה".

רבי נתן ז"ל היה דבוק בלב ונפש ברבו האדמו"ר מליזענסק ויחד עם רבו הגדול הקים וטיפח את ישיבת "נועם אלימלך" המפוארת במונסי.

אחד הרבנים שהתארח בביתו תדיר מספר ל'בחדרי חרדים' "בבית מדרשו הפרטי שבביתו היה מוסר ר' נתן שיעורי תורה לבעלי בתים בספרי חסידות ועוד, וגם לאלו שהתרחקו מהיהדות הוא קירבם במסירות נפש. בכל שבת בבוקר היה משכים קום למסור שיעורו הנפלא שנאמרה באנגלית בספר "נועם אלימלך", בבית פרטי של אחד מהבעלי בתים בעיר, לפני תפילת שחרית".

שורשי משפחת ווערנער מגיעים מהעיר "ווערבוי" בהונגריה שהייתה עיר ואם בישראל, ואכן המשפחה היו מהחלוצים שתרמו מהונם ואונם להוצאת ספרי רב רבנן גדולי ישראל שכיהנו בווערבוי כמו ה"שערי תורה" זי"ע בהוצאת "מכון ירושלים", וכן הוציאו את כל כתבי הגאון רבי יצחק ווייס הי"ד בעל שיח יצחק ובינה לעתים. ועל מאות רבות של ספרים הטביעו את חותמם.

במסע הלוויה בטורנטו הספידו הגאונים הרבנים הרב סופר והרב קנר, בניו הרב יצחק ובנו הנגיד רבי שמואל אלטר, שעמדו על סגולותיו המיוחדות, ועשייתו ללא לאות למען הכלל והפרט.

המנוח השאיר אחריו משפחה מפוארת: אביו הרבני הנגיד רבי שמעון ואמו, אחיו הרבני הנגיד רבי בנימין זאב, רעייתו רחל שתחי', חתנו הרב שלום גוטמאן מירושלים, בנו הרב יצחק, בנו הרבני הנגיד רבי שמואל אלטר, חתנו הרב טרעגר, בנו הרב אלימלך, בנו הבחור החשוב מנחם והבחור החשוב ברוך ועוד שני ילדים קטנים.

הלילה, יגיע ארונו במטוס פרטי לישראל והוא ייטמן בבית העלמין בצפת.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הנגיד נתן ורנר טורנטו קנדה הלוויה צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד