ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

דרמה חרדית: 'נשקול יחסינו עם ש"ס, הלכו עם השמאל'; פרוש במתקפה חזיתית

על רקע המהומה הגדולה במליאת הכנסת סביב ההצעה של "יש עתיד" לשלול מימון ממוסדות מפלים על רקע עדתי, סגן שר החינוך מאיר פרוש יוצא במתקפה חזיתית נגד ש"ס: "רצו להצביע עם השמאל. נשקול מחדש את יחסינו עם המפלגה"

פרוש ודרעי (יונתן זינדל, פלאש 90)
פרוש ודרעי (יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר תקופה ממושכת של אחווה ושלום בין סיעות ש"ס ליהדות התורה, מתיחות כבדה מאיימת לפלג את הסיעות החרדיות, זאת בעקבות התעקשותם של חברי הכנסת מש"ס להצביע בעד הצעת החוק של ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד' שמטרתה – הטלת סנקציות על מוסדות המפלים תלמידים על רקע עדתי, הצעת חוק שזכתה להתנגדות חריפה מצד יהדות התורה.

למרות העובדה שבסופו של יום, ולאחר לחצים כבדים מצד יהדות התורה, חברי הכנסת של ש"ס הצביעה נגד החוק, סגן שר החינוך מאיר פרוש תוקף בחריפות ואומר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי מפלגתו צריכה לשקול מחדש את היחסים עם ש"ס.

"רוח אחרת נושבת בש"ס, הגיע הזמן שיהדות התורה תשקול את יחסיה עם ש"ס", תקף פרוש בשיחה עם "בחדרי חרדים". לדבריו, "בזמן שבית המשפט קבע באופן נחרץ כי לא התקיימה אפליה על רקע עדתי - בש"ס רצו ללכת ולהצביע יחד עם השמאל נגד המוסדות החרדים".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לאחר שחברי הכנסת של ש"ס החליטו להחרים את ההצבעה, התברר כי קיים חשש שלא יהיה רוב קואליציוני והאופוזיציה, ובראשה 'יש עתיד', תצליח להעביר את הצעת החוק, בסיוע ההיעדרות של ש"ס.

(המהומה במליאה, היום)

בעקבות כך, ובעיצומו של הלחץ הגדול, פנה יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לשר הפנים אריה דרעי וביקש ממנו להורות לחברי הכנסת ממפלגתו להיכנס לאולם המליאה ולהצביע נגד הצעת החוק. בתגובה אמר דרעי כי אם אכן אין רוב – הרי שש"ס תצביע נגד, כפי שקרה בפועל 'בדקה ה-90'.

בעת שח"כ יגאל גואטה הצביע נגד הצעת החוק הוא אמר: "אני מתבייש, אבל מצביע נגד". גם ח"כ יואב בן צור מש"ס הצהיר: "בצער רב אני מצביע נגד".

כדי להבהיר את עמדתה, סיעת ש"ס פרסמה מוקדם יותר היום תגובה: "הצעת החוק שעלתה היום למליאת הכנסת, הובאה על ידי אותה מפלגה שהמציאה את האפליה הגזענית, שקיצצה בבשר החי של מוסדות הלימוד החרדים ללא רחמים וללא הבדל בין ספרדים לאשכנזים. זו הצעת חוק שכל מטרתה היא לקנטר את הממשלה".

"זה לא יעזור להם. הממשלה הזו תמשיך להתקיים וש"ס תמשיך להיאבק באפליה במוסדות החינוך, כפי שעושה עד כה בהצלחה", הוסיפו בש"ס.

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה כי "לא שכחנו את אותם שנים בו יש עתיד התעללו בנו ללא הבדלה בין אשכנזים לספרדים. הם נלחמו במוסדות הספרדים ופגעו בכל המוסדות הספרדים והאשכנזים כאחד ללא רחם".

לדבריו, "אנחנו לא נשתתף באותה חגיגה של המפלגה הצבועה והגזענית לא נקבל את רחמי האכזרים, נמשיך לדאוג לציבור שלנו כפי שתורה לנו הנהגת התנועה".
מאיר פרוש ש''ס אפליה יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד