כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דרעי: "לא מתביישים בהתנגדות לחוק האפליה"

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, הגן על ההחלטה להתנגד לחוק האפליה של "יש עתיד" - החלטה שעוררה מהומת ענק במליאת הכנסת: "אין לנו במה להתבייש"

אריה דרעי (Tomer Neuberg/FLASH90)
אריה דרעי (Tomer Neuberg/FLASH90)

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, הגן הערב (רביעי) על ההחלטה להתנגד לחוק האפליה של "יש עתיד" - החלטה שעוררה מהומת ענק במליאת הכנסת.

דרעי אמר בראיון לגלי צה"ל: "תראו את הצביעות. כשהיינו באופוזיציה הגשתי כהצעת חוק את המלצות דו"ח אללוף למלחמה בעוני שלפיד עצמו יזם, ושר הרווחה מאיר כהן עולה ומוריד את החוק. זעקתי, הרי זה החוק שלכם, ומאיר כהן מסביר לי, אתה צודק, אבל יש לנו קואליציה וועדת שרים לחקיקה, אנחנו לא יכולים לפרק את הקואליציה".

על כך שחבר סיעתו, ח"כ יגאל גואטה, הצביע נגד החוק ואמר כי הוא מתבייש בכך, השיב דרעי: "אין לנו במה להתבייש. אני הוריתי לח"כים להתנגד בלי להתבייש. כשהיינו באופוזיציה לפיד וממשלתו רצו לסגור לנו את כל בתי הספר. שאף אחד לא ילמד אותנו מה זה מלחמה באפליה. אנחנו אלו שדואגים לילדים שלא מקבלים אותם. אני לא אתן להם לפרק את הממשלה. הקואליציה שלנו חזקה ונשמור עליה".

כאמור, דבריו של דרעי מגיעים כתגובה למהומה הגדולה מוקדם יותר היום במליאת הכנסת, כאשר חברי הכנסת של ש"ס החרימו בתחילה את ההצבעה על החוק של "יש עתיד", לפיו ישלל מימון למוסדות מפלים על רקע עדתי.

ברגע האחרון נאלצו חברי הכנסת לשוב למליאה ולהצביע נגד החוק, כעמדת "יהדות התורה", זאת בעקבות הוראתו של דרעי, מאחר והיה חשש כי החוק יאושר במידה וחברי הכנסת של ש"ס לא יצביעו נגד.
אריה דרעי חוק האפליה יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד