י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

למה 'גלגלצ' השמיעו את השיר 'תניא' של אברהם פריד

מאזיני תחנת הרדיו הישראלית 'גלגלצ' נחשפו היום, אולי לראשונה בחייהם, לאחת מהיצירות האדירות שמבצע אברהם פריד - 'תניא' • השיר הושמע לזכרו של גל מייזלס ז"ל, אחד מהחיילים שנהרגו באסון המסוקים, לפני 20 שנה, בתכנית שהוקדשה לציון האסון הטראגי • כך זה נשמע בשידור

אהרהם פריד (יח"צ)
אהרהם פריד (יח"צ)

אחד מהשירים היותר מוכרים ואהובים של אברהם פריד, זו היצירה 'תניא'. את הטקס המרטיט הלחין היוצר יוסי גרין, במילים הלקוחות מתוך מסכת ברכות. השיר, שראה אור באלבומו של פריד 'אנחנו מוכנים', הפך ברבות השנים לנכס צאן ברזל, וזכה לאינספור השמעות וביצועים שונים, אך החשיפה האדירה שלו, הייתה בעיקר בקרב חובבי המוזיקה החסידית.

היום, בשעות הצהריים, זכו מאזיני תחנת הרדיו הישראלית 'גלגלצ' להאזין ליצירה האדירה של פריד. התחנה, שבימים כתיקונם לא נשמעים בה צלילים חסידיים, הקדישה היום את תכניתה 'קולות החיילים' לזכרם של הרוגי אסון המסוקים, שהתרחש בשנת תשנ"ז, עת התנגשו באוויר שני מסוקי 'יסעור' בדרכם למשימה מבצעית בלבנון. האסון הטראגי, בו נהרגו 73 חיילים, זעזע את מדינת ישראל כולה.

כאמור, התכנית היום שארכה חמש שעות, הוקדשה לזכרם של הנספים לציון 20 שנה לאסון, ובו הקדישו המשפחות שירים לזכרם של יקיריהם שנספו באסון הקשה. אחד מהחיילים שנהרגו באסון היה רב סמל גל מייזלס ז"ל מקריית אתא, ואביו, אריה, החליט להקדיש לו במפתיע, דווקא את היצירה 'תניא'.

מגישת התכנית, בפתיחה לשיר, סיפרה למאזיני התחנה כי "המילים של השיר הבא לקוחות מתוך הגמרא. אביו מספר שגל אהב מאד את השיר את השיר הזה, שאפילו היה השיר שליווה אותו בחתונה שלו. אברהם פריד, עם 'תניא'".

יצוין, כי מתפללי בית הכנסת לצעירים בקריית אתא, שבו התפללו גל והוריו, הנציחו את זכרו בקוראם על שמו את אולם האירועים של בית הכנסת. בנוסף, משפחתו של גל תרמה ספר תורה על שמו, המוקדש לזכרם של חללי אסון המסוקים. ספר התורה נמסר לבית הכנסת לצעירים, במרכז קהילתי תורני בקרית אתא. המשפחה והחברים הוציאו גם חוברת זיכרון, בה תיעדו את מהלך חייו של גל בתמונות, סיפורים, שירים ומכתבים.

כך זה נשמע בשידור:
תניא אברהם פריד גל מייזלס אסון המסוקים גלגלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד