כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הרס ביהכ"נ של המקובל: "בגלל פרשת הרב ברלנד"

הבוקר נהרס ביהכנ"ס של המקובל הרב יצחק מאיר מורגנשטרן. עדות: "הרב הסתובב בבית הכנסת ואמר שמשמים זה קרה - כי לא מחינו מספיק על ביזוי תלמיד חכם ורדיפת הרב ברלנד"

הרב מורגנשטרן.
הרב מורגנשטרן.

"הרסו את בית הכנסת כי לא מחיתי על כבוד הרב ברלנד", כך אמר האדמו"ר המקובל רבי יצחק מאיר מורגנשטרן, שבית מדרשו 'תורת חכם' נהרס הבוקר (רביעי), על ידי עירייה ירושלים.

אחד מחשובי תלמידיו שנכח במקום סיפר ל'בחדרי חרדים': "הרב הסתובב בבית הכנסת בצער גדול מאד הבוקר. הוא אמר שמשמים זה קרה - כי לא מחינו מספיק על ביזוי תלמיד חכם ורדיפת הרב ברלנד.

"הרב חזר על הדברים שוב ושוב בצער גדול מאד. ואמר שבגלל שלא מחינו על כבוד תלמיד חכם על מה שעושים לצדיק הזה - נגרם שאנו צריכים למחות על חילול בית הכנסת".

אחד הנוכחים העיר לרב: "הרב כבר מחה מספר פעמים והוציא מכתב ארוך ומפורט בנידון". הרב נענה: "זה לא מספיק. בפרט שאנשים הכחישו את זה ולא הפיצו את זה".

כפי שדווח ב'בחדרי' עיריית ירושלים בגיבוי כוחות גדולים של משטרה הרסה תוספת בניה של בית כנסת ברחוב "אהלי יוסף" בשכונת גוש שמונים בעיר, ששימשה כבית מדרשו של המקובל הרב יצחק מאיר מורגנשטרן.

גורם בכיר בעירייה אמר ל'בחדרי חרדים' כי "כפי שעיריית בני ברק הורסת מבנים לא חוקיים בעיר, זהו גם תפקידה של עיריית ירושלים. אנחנו לא יכולים להסכים לבניה בלתי חוקית בעיר, נקודה".
הרב אליעזר ברלנד הרב מורגשטרן תורת חכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד