ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

"ביקשתי את רמת הגולן - טראמפ לא נדהם"

הסתיימה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונרלד טראמפ. עם סיום הפגישה צייץ ראש הממשלה: "יום מוצלח עבור מדינת ישראל". ועל מה שוחחו השניים?

צילום אבי אוחיון לע"מ
צילום אבי אוחיון לע"מ

הסתיימה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונרלד טראמפ. עם סיום הפגישה צייץ ראש הממשלה: "יום מוצלח עבור מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר לאחר הפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וכתב: "מפגש מצוין וחם עם הנשיא דונלד טראמפ – יום מוצלח עבור מדינת ישראל!".

בשיחה עם כתבים סיפר כי "פגשתי במהלך חיי לא מעט נשיאים, ולפי הפגישה יש כאן ידי שמעולם לא היה. טראמפ הגדיר כי זהו 'יום חדש'".

"שוחחנו על האתגרים במזרח התיכון ועל שדרוג דרמטי של היחסים בינינו לארצות הברית". עוד הוסיף כי ביקש הכרה בנוכחות הישראלית ברמת הגולן, במסגרת הדיונים על גורל סוריה, וטראמפ לא נדהם מכך.

"שוחחנו בעיר בנושא ההסכם עם איראן", אמר, "ההסכם עם המעצמות גרוע. הוא מודע לתוקפנות האיראנית. קבענו לשתף פעולה כדי להדוף אותה".

בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אמר נתניהו כי "דנו בנושא ההתנחלויות, וסיכמנו להמשיך לדון בכך. נמשיך להגיע לבנייה. כזכור, במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת אמר טראמפ כי הוא מצפה מישראל "להתאפק קצת עם ההתנחלויות".

תוך כך, הצהרת טראמפ כי פתרון 2 מדינות אינו בהכרח הפתרון היחיד, גרמה לזעם אצל הפלסטינים. בתגובה רשמית כתבה הרשות: "ההתעקשות של ישראל להרוס את פתרון שתי המדינות תוביל לעוד קיצונית ולעוד חוסר יציבות.

"אנחנו מוכנים לעבוד בצורה חיובית עם ממשל טראמפ כדי להביא לשלום", נמסר בתגובה הפלסטינית הרשמית, "אך החזרה של ראש ממשלת ישראל לשפת התכתיבים על המשך השליטה הישראלית על הגבולות המערביים של פלסטין, כמו גם הדרישה שלו בהכרה בישראל כמדינה יהודית - כל אלו הם המשך הניסיון לכפות עובדות בשטח, להרוס את פתרון שתי המדינות ולהחליפו בעיקרון של מדינת אפרטהייד".



















בנימין נתניהו דונלד טראמפ הבית הלבן רמת הגולן פגישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד