י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש הממשלה נתניהו: "אשקול לרסן את הבניה בהתנחלויות"

הצהרה מפתיעה מכיוונו של ראש הממשלה נתניהו לאחר הפגישה המוצלחת עם הנשיא דונלד טראמפ - לאחר שתיאר כיצד הם רואים את הדברים עין בעין, אמר כי לבקשת הנשיא הידידותי ירסן את הבניה • ומה הוא חושב על רעיון הסיפוח?

ראש הממשלה והנשיא, צילום: לע"מ
ראש הממשלה והנשיא, צילום: לע"מ

פגישתו הטובה של ראש הממשלה נתניהו שאחריה צייץ - "זהו יום טוב לישראל", מניבה תוצאות שלאו דווקא יהיו מקובלות על הימין, שמצפה לעידן חדש. ראש הממשלה נתניהו הודיע לאחר הפגישה כי ישקול את בקשתו של הנשיא החדש לרסן את הבניה בשטחים, וזאת כמחווה של רצון טוב.

נתניהו אף הוסיף והתחמק כשנשאל לגבי האופציה לספח את יהודה ושומרון, שעלתה לאחר דבריו של טראמפ עם סיום הפגישה על כי "פתרון שתי המדינות הוא לא הפתרון היחיד". בתשובה לכתבים אמר ראש הממשלה הישראלי כי עמדתו נותרה כשהייתה, וכי הוא לא מעוניין לספח שני מיליון פלסטינים.

כאמור, לאחר שהצהיר כי הבניה במזרח ירושלים תימשך, אמר ראש הממשלה על הקפאת הבניה מעבר לקו הירוק תימשך, ומה שהכרזנו עליו ייבנה, אך לגבי השאר צריך לדון ולהגיע להבנות". כפי שפורסם אמש, נתניהו אמר כי הציע בפני טראמפ את תכניתו לרמת הגולן וזה לא הופתע.

היום צפוי ראש הממשלה להיפגש עם סגן הנשיא מייק פנס, ומחר הוא ישוב לישראל. יצויין כי הפגישה, שהוגדרה על ידי כל הצדדים כמוצלחת ואף מבשרת "עידן חדש" ביחסי ארצות הברית בישראל, נערכת בזמן מתוח מאד על גבעת הקפיטול, הכולל חילופי גברי, פיטורי שרים ודרמות לא מעטות בסביבתו של הנשיא. רק הבוקר הודיע המיועד לתפקיד שר העבודה כי הוא מוותר על התפקיד בממשל החדש.
טראמפ נתניהו בניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד