כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הנשק הסודי של סגן ראש העיר בקרב הבליינים מול תושבי מחנה יהודה

אלפי היתרי החניה של תושבי השכונה הירושלמית הסמוכה לנחלאות ושערי חסד עומדים בפני ביטול, זאת בכדי להעמידם לרשות אלפי הבליינים הצובאים על שוק מחנה יהודה מידי לילה • יו"ר המנהל אפילו לא הוזמן לישיבה - כל הפרטים

הנשק הסודי של סגן ראש העיר בקרב הבליינים מול תושבי מחנה יהודה

המאבק נגד מתחם הבילויים בשוק 'מחנה יהודה' מחריף - עיריית ירושלים מבקשת לבטל את תווי החנייה של כ-1,500 מתושבי שכונת מחנה יהודה בירושלים, זאת לטובתם של מאות בליינים המגיעים למקום בערבים ובסופי שבוע, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

מי שמוביל את המאבק, כפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים", הוא ד"ר אופיר לנג, יו"ר מנהל קהילתי לב יהודה, שנלחם יחד עם תושבי המקום, חילונים וחרדים כאחד, נגד הפיכת השוק למרכז בילויים רועש וגועש, למורת רוחם של תושבי האזור.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי אמש התקיימה פגישה בהשתתפות סגן ראש העיר עופר ברקוביץ - מחזיק תיק התרבות, רויטל מרזין – ראש אגף חנייה בעירייה, ושלושה בעלי בארים בשוק 'מחנה יהודה', שבה הנחה ברקוביץ את מרזין לבטל את הסדרי החנייה של כ-1,500 מתושבי המקום, כשהעילה לכך היא: סידור מקומות חנייה למאות הבליינים.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי לנג עצמו שמוביל את המאבק – לא זומן לפגישה למרות שהוא משמש בתפקיד יו"ר המינהל האזורי, למרות זאת, לנג הפתיע את הנוכחים והגיע למקום המפגש, שם מחה בפני ברקוביץ, "איך זה שדווקא אותי לא הזמנת? אני הוא יו"ר המינהל", ברקוביץ השיב לו: "עמדתך ידועה לי ואין לי צורך לשמוע אותה שוב". מלבד לנג, גם חבר המועצה החרדי מיכל הלברשטאם, שמחזיק את תיק החנייה בעירייה, לא זומן למפגש המכריע, ככל הנראה בגלל דעותיו נגד פתיחת מקום הבילויים בשוק.

בשלב זה, פועל לנג מול הגורמים הרלוונטיים ומול נציגי העירייה, לבטל את ההנחיה שלדבריו "שערורייתית". ל"בחדרי חרדים" אומר לנג כי "אנחנו פועלים יד אחת, החרדים והחילונים, להסיר את המפגעים בשוק מחנה יהודה. מרכז הבילויים שנפתח במקום גורם לנו השכנים נזק גדול". לדבריו, "מפגעי רעש ותבאורה הם נושא אוניברסאלי ואין להם קשר לחרדים או לחילונים, כולם סובלים".

לנג מוסיף כי במקביל הוא נאבק נגד התיקון שמבקש לעשות ראש שהעיר ניר ברקת בחוק הרעש, לפיו יתאפשר לראש העיר להוסיף עוד תשע לילות בשנה, שעל מועדן הוא בעצמו יחליט, ושבהן יותר לחרוג מהחוק ולפעול גם בשעות הלילה המאוחרות. "לא נסכים שברקת ייקח את הסמכות לעצמו", אומר לנג.

מלשכת סגן ראש העיר עופר ברקוביץ נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "ברקוביץ מופקד על הטיפול באזור מחנה יהודה כחלק מאחריותו על מרכז העיר והפיתוח הכלכלי. ברקוביץ הוביל שורת פתרונות חנייה, לתושבים ולקונים בעסקים, ביניהם הגדלת מקומות חנייה לתווי חנייה, הסדרי חנייה מוזלים בחניונים ומתקן חנייה לגובה. לישיבה זומנה המתכננת האורבנית של מנהל קהילתי לב העיר. עמדות התושבים הוצגו בפגישות רבות נוספות של ברקוביץ ושל הדרגים המקצועיים בעירייה, גם אמש הציג לנג באופן מלא את עמדותיו הקיצוניות בפגישה".

עוד הוסיפו כי - "מטרת הפגישה היא יצירת איזונים בין המגיעים לעסקים במרכז עסקי חשוב של העיר ובמתן מענה גם לתושבים החיים באזור. הניסיונות של לנג להלך אימים על עסקים ועל פעילות תרבותית ידועים, והם אינם מקובלים על ברקוביץ ועל ראש העיר. נמשיך לפעול למען כלל האוכלוסיות והצרכים במרחב ברגישות ובאחריות".

מעיריית ירושלים נמסר ל"בחדרי חרדים" בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת בשיתוף פעולה עם הסוחרים בשוק מחנה יהודה ונותנת מענה לצרכים העולים מעת לעת במטרה לשמור על איזון מתאים בשוק".

"בשנה האחרונה הוקמו, בתיאום עם הסוחרים, מחסומים חשמליים, נושא הפריקה והטעינה הוסדר במלואו לשביעות רצון הסוחרים, חניוני השוקניון וכי"ח נפתחו במחיר אחיד לטובת המבקרים בשעות הלילה, הושק פיילוט חנייה לגובה בסמיכות לשוק והכל בתיאום ולשביעות רצון הסוחרים והציבור. העירייה תמשיך לפעול לפיתוחו, הצלחתו ופריחתו של שוק מחנה יהודה ולשתף פעולה עם כל הגורמים שמעוניינים בהמשך הצלחתו".

מוביל המאבק במכתב נזעם לראש העיר
לאחר החשיפה ב"בחדרי חרדים" של הנחייתו של סגן ראש העיר עופר ברקוביץ, לבטל את אישורם של כ-1,500 הסדרי חנייה של התושבים המגוררים באיזור שוק 'מחנה יהודה' במטרה להסדיר חניות למאות בליינים שמגיעים למקום בשעות המאוחרות של הלילה, שיגר מוביל המאבק ד"ר אופיר לנג - המשמש כיו"ר מינהל קהילתי לב העיר - מכתב זועם לראש העיר ניר ברקת.

לנג סיפר במכתבו לראש העיר, כי "אתמול, נערכה ישיבה בלשכת סגן ראש העיר, מר עופר ברקוביץ, בנושא חניות באזור השוק, שכונת בית יעקב והסביבה, בהשתתפות ראש אגף חנייה ואנשי מקצוע יחד עם שלושה בעלי ברים".

לנג מתייחס לחשיפת "בחדרי חרדים" וכותב לברקת כי "לדאבוננו, מר ברקוביץ החליט שלא לזמן אותנו לישיבה, במטרה לקדם מגמה של קבלת החלטות תוך התעלמות מופגנת מעמדת התושבים. חמור מכך, הוא עשה זאת תוך התעלמות מנתונים מקצועיים והממצאים בשטח. אף על פי כן ומתוך תחושת שליחות ציבורית מצאתי לנכון להגיע לישיבה, למורת רוחו של מר ברקוביץ, שטרח להבהיר זאת לכל אורך הישיבה ולנסות לעשות לי דה-לגיטימציה, במקום להשיב עניינית לנתונים שהצגתי בפניו".

"הופתעתי לשמוע" כותב לנג לברקת, "כבר בתחילת הישיבה שהתקבלה החלטה על ידו להנחות את אגף חנייה, לבטל הלכה ולמעשה את הסדרי החנייה של בעלי תו אזורי בשעות הערב באזור השוק, בית יעקב והסביבה, שנערכו בעמל רב על ידי אגף חנייה, המינהל הקהילתי ונציגי הסוחרים במשך למעלה משנה. מטרת הדיון הייתה לעסוק רק בשאלה עד איזה שעה יהיו החניות 'כחול לבן' בתשלום והחל מאיזה שעה הכל חופשי ללא כל אכיפה, מתוך ראייה צרה ופוליטית המשרתת מספר בעלי ברים, שטרחו להדגיש כי נושא ביטול החניות של בעלי תו אזורי חשוב להם בעיקר כדי לחסוך כסף מתשלום לחניונים עבור העובדים שלהם. כל זאת תוך התעלמות ורמיסת זכותם הבסיסית של כאלף חמש מאות תושבים המתגוררים ברחובות הללו, שגם כך נאלצים לחפש נואשות מקום חניה (הרי מספר מקומות החנייה ברחובות הללו זעום לעומת מספר תושבי השכונה בפועל המחזיקים תו אזורי), וזאת גם מבלי להתייחס ליתר הבעיות הקשות באזור מהן הם סובלים. עוד נאמר כי מדובר ב"פיילוט" שיורחב למקומות נוספים, כך שיצירת תקדים זה תגיע בהמשך לעוד עשרות אלפי תושבים ויותר ברחבי העיר".

"יתרה מכך, הגדיל לעשות מר ברקוביץ ולטעון כי אם יש לתושבים המתגוררים באזור בעיה שיעברו דירה, אליו הצטרפו בעלי הברים שביקשו שהתושבים המתגוררים באזור יחנו בחניונים בתשלום. אמירות מסוג זה הדעת אינה סובלת!

"אני רואה חובה להאיר עינך בנוגע להשלכות הצפויות כי במידה ותכנית זו תצא אל הפועל - תחריף מצוקת החנייה באזור, יגדלו עומסי תנועה תחבורתיים בכל הרחובות ויווצרו מטרדים נלווים. ביטול ההסדר הקיים לא רק שמתעלם מקיום תושבי השכונה, אלא סותר את המדיניות העירונית בדבר עידוד בליינים להגיע לאזור בתחבורה ציבורית או לחנות בחניונים מוסדרים. נחזור ונדגיש כי לאורך כל השנה וחצי האחרונות, מינהל קהילתי לב העיר חתר יחד עם אגף חנייה ונציגי הסוחרים לקדם הסדרה של נושא החניות, האכיפה, החניונים והפריקה וטעינה באזור. באופן תמוה, מר ברקוביץ בחר להתעלם ממכלול הסדרים אלו, ובכלל זה מהסיכומים שנערכו עם חניוני כי"ח ו'השוקניון', שהאריכו את פעילותם עד לפנות בוקר במחיר חד פעמי וסמלי לטובת המבקרים והבליינים, ועל פי הממצאים בשטח עדיין נותרים בהם מדי ערב מאות מקומות חנייה פנויים".

לסיום כתב מוביל המאבק: "מכל הסיבות הללו ועוד, ומתוך רצון למנוע ביטול ההסדרים ואת הסבל שיגרם לתושבים, אני פונה אליך ולכל המכותבים, לדרוש ולהוריד תכנית זו מסדר היום לאלתר".




המכתב
מחנה יהודה ירושלים ברקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד