י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השרים יצביעו: זוגות שיעברו קורס הכנה לנישואים יזכו להטבות מס

לפי ההצעה, שנתמכת בידי ח"כים מימין ומשמאל, המדינה תעודד זוגות טרם נישואיהם לקבל את ההדרכה, שנועדה להקנות לנשואים הטריים כלים להתמודד עם חיי המשפחה ולמנוע מקרי אלימות

השרים יצביעו: זוגות שיעברו קורס הכנה לנישואים יזכו להטבות מס



ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון בהצעת חוק שתעניק הטבות מס לזוגות שיעברו קורס הכנה לנישואים. הקורס נועד להקנות לנשואים הטריים כלים להתמודדות עם חיי הזוגיות והמשפחה בעידן המודרני, וכן לנסות למנוע מקרי אלימות בתוך המשפחה.

את ההצעה יזם חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) ואליו חברו ח"כים מימין ומשמאל, בהם מרב מיכאלי (המחנה הציוני), חיים ילין (יש עתיד), בצלאל סמוטריץ' ושולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי). ההצעה שגובשה ביוזמת "צהר לחקיקה" - מיזם החקיקה של רבני צהר, תעודד זוגות טרם נישואיהם או בשנת נישואיהם הראשונה לקבל את ההדרכה.

על פי ההצעה, משרד הרווחה יסמיך מוסדות שיספקו קורס הכנה לנישואים, וזוגות שיעברו את ההדרכה יהיו זכאים לחצי נקודת זיכוי במס הכנסה למשך שנה עם הצגת שובר השתתפות בקורס. כמו כן, הם יהיו זכאים לפטור מאגרת נישואים שתשולם מאוצר המדינה ולהחזר הוצאות ההשתתפות בקורס. ההצעה תקפה הן לנישואים ברבנות והן לנישואים אזרחיים, כלומר כל מי שנרשם לנישואים ברבנות או אצל רשם הזוגיות וישתתף בקורס יוכל לקבל את ההטבות.

בהצעת החוק נכתב כי "מרבית השיח בנושא חוסנה של המשפחה והטיפול באלימות במשפחה, מתמקד בטיפול לאחר מעשה, וממילא לאחר השתרשות הבעיה לעתים ללא יכולת לסייע. לעומת זאת, דגש מועט מושם על גורמי מניעה הכוללים הכנה לחיי נישואין, איתור קבוצות סיכון והתערבות בצעדים הראשונים של חיי הנישואין".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי ההכנה תספק לזוג כלים בתקשורת ובפתרון בעיות, יידונו מודלים שונים של זוגיות ויילמדו כלים נוספים אשר נמצאו יעילים לשיפור הזוגיות בהתחשב באתגרים העומדים בפני המשפחה בעידן המודרני. בנוסף לכך, ישולבו לימודים בנושא אבחון גורמי סיכון והתערבות אפשרית במקרים של אלימות.

"המשפחה היהודית היוותה לאורך הדורות גורם חוסן משמעותי בעבור בני המשפחה ובעבור העם היהודי בכללותו", נכתב בנוסח החוק. "חוסנה של המשפחה נשחק בעקביות בשנים האחרונות. בראש ובראשונה שחיקה זו באה לידי ביטוי במגמת עלייה בהיקף הגירושין. על פי נתוני הלמ"ס, כמות מקרי הגירושין גדלה פי שלושה מאז שנות ה-70 ביחס לכמות הזוגות הנישאים".
הכנה לנישואים הטבות מס חיי נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד