כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

עיריית חיפה תבקש מביהמ"ש לאשר את ההחלטה לריקון מיכל האמוניה

בעירייה מצפים שחברת חיפה כימיקלים לא תוכל לחזור ולמלא את מיכל האמוניה, על אף הלחץ מצד התאחדות התעשיינים על הממשלה

מיכל אמוניה, מפרץ חיפה. צילום: רמי שלוש
מיכל אמוניה, מפרץ חיפה. צילום: רמי שלוש



עיריית חיפה מתכוונת להגיש כבר היום את תשובתה לערעור של חיפה כימיקלים אתמול (ד') בעניין מיכל האמוניה. על פי ההערכות, העירייה תבקש מבית המשפט לבטל את צו עיכוב ריקון המיכל שהוצא אתמול בבית המשפט המחוזי בחיפה. בעירייה מצפים שחברת חיפה כימיקלים לא תוכל לחזור ולמלא את מיכל האמוניה, חרף מה שבעיריה רואים לחץ מצד התאחדות התעשיינים על הממשלה.

בעירייה מתייחסים לנייר העמדה של התאחדות התעשיינים שצורפה לערעור של חיפה כימיקלים שהעריך כי המשק צפוי להיפגע מסגירת מיכל האמוניה. לפיו, כמאה מפעלים, חלקם גדולים, יצטרכו לעצור יצור, או לצמצם יצור, מה שעלול לפגוע ביצוא. עם זאת, בהתאחדות טוענים, כי נייר העמדה נועד לקדם חלופות לאספקת האמוניה למפעלים ולא למנוע את סגירת המפעל הממוקם בלב האוכלוסיה.

אתמול הוציאה שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, תמר שרון נתנאל צו עיכוב ביצוע להחלטה על ריקון מיכל האמוניה. העיכוב יהיה עד לקבלת תגובת עיריית חיפה בנושא. שרון נתנאל הוסיפה, כי היועץ המשפטי לממשלה יוכל להגיב לעיכוב הביצוע עד ה-19 בפברואר והדיון בערעור ייערך ב-26 בפברואר.

החלטת הריקון התקבלה בתחילת השבוע בבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה שקבע, כי על חיפה כימיקלים לרוקן את המיכל מאמוניה תוך עשרה ימים. אתמול ערערה חיפה כימיקלים על ההחלטה.

ברקע להחלטת הריקון היתה חוות דעת שחוברה על ידי צוות חוקרים בראשות פרופ' אהוד כהן מהטכניון שטענה כי המיכל עלול להתבקע במילוי אמוניה עתידי ולגרום לתמותה של כמחצית מתושבי חיפה והסביבה.
מיכל אמוניה בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד