י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חשיפה: עיתון חרדי חדש כמעט הושק בגלל מקווה - ונגנז • הסיפורים החמים של לייבל'ה

מי הוא הנגיד שרצה לפתוח עיתון חרדי חדש, למה, ומדוע הוא נגנז? מי הסלב החרדי שעבר מהפגנות לתצוגת אופנה? ואיך זה שהאיש הידוע בחוסר חיבתו לחרדים, משוחח ארוכות בנינוחות מפתיעה עם בוגרי הישיבות? • לייבל'ה עם החשיפות של השבוע

חשיפה: עיתון חרדי חדש כמעט הושק בגלל מקווה - ונגנז • הסיפורים החמים של לייבל'ה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

באחת מתפילות שחרית, בשעה 11:10 לערך, עצר את לייבל'ה אחד ממעריציו וטען, 'ברנז'ה זה טוב ויפה, אך מה עם סקופים?'. לייבל'ה נעלב מעט וטען כי סקופים זה השם השני שלו והבטיח כי את מדורו השבוע הוא יפתח בסקופ מרעיש, אז הנה לכם מוציאי לעז.

המעשה אירע בשבועות האחרונים ופרטיו נחשפים אצל לייבל'ה לראשונה, מקווה מפואר שנחנך אי שם בעיר שידעה פיגועים רבים, מספר רבנים בכירים מעדות המזרח עשו את דרכם לעיר בה נערך הטקס. את הדרך עשו כמקובל במפלגת העדה מקדמת דנא, במסוק. אממה, אמר פעם חכם סיני 'עשית ולא פרסמת? כאילו לא עשית'. היו אי אלו שלא רצו לפרסם את המעמד המרגש ובעיתונות החרדית נמנעו הקוראים מלקרוא על כך. הנגיד שמימן את המקווה וחפץ ב"אחדות", כעס והחליט להקים עיתון חדש בעקבות ההחרמה, משל לא די לו לציבור החרדי בכל העיתון שיוצאים עם שחרית ותוקעים יתד בציבור.

לייבל'ה חושף כי שני אנשי תקשורת בכירים פגשו את הנגיד, שוחחו עימו על הנושא והבטיחו לו שיעזרו לו בכל שידרש, אך לסיכום הצליחו לשכנעו שלא להקים את העיתון. לייבל'ה מבטיח: במידה ויהיה מקווה חדש לייבל'ה יסקר את טקס 'ההשקה'.

ומעיתון שכמעט יצא עובר לו לייבל'ה לעיתון שנטוע כבר שנים בקהילה שלנו. העורך הראשי של השבועון 'בקהילה', העיתונאי והסופר שלמה קוק, חגג את הולדת הבת הראשונה לאחר שני בנים. לייבל'ה לא בטוח עד כמה טובה האנגלית של הפעוטה, לאחר שזו, שלא כמו שני ילדיו הראשונים, נולדה בארץ הקודש. יממה לאחר הלידה מיהר קוק לבית הכנסת הגדול בעירו, שם עלה לתורה וקרא שם לפעוטה. גבאי בית הכנסת התרגש ואף תיעד את השמחה בווידאו.

לייבל'ה שולח מזל טוב, ואפרופו סקופים, יודע לחשוף כי קידוש ענק בהפקה יוקרתית מתוכנן בשבועות הקרובים בעיר הלא כל כך יוקרתית, פתח תקווה.



‏רגע לאחר הירידה לדפוס, לייבל'ה פגש את סגל העורכים המצומצם של בקהילה בלשכת המו"ל הרב פפר. החברים התייצבו עייפים, אך מרוצים. השיקו כוסות 'לחיים' לשמחת העורך הראשי, שלומי קוק. אבי הבת הנרגש הודה למפתיעים. לייבל'ה ראה גם את המתנות שקיבלה הבת. דירה, משום מה לא הייתה שם.



לייבל'ה נשאר באותו עיתון ומדווח על שמחה נוספת שנערכה באולם של בית הכנסת הדתי לאומי בהר נוף, שם חגג הפרשן הפוליטי ועורך חדשות 'בקהילה', יעקב ריבלין, את שמחת אירוסי בתו עם החתן החשוב, ישראל אברהם יזרלביץ, מבחירי ישיבת 'חברון' בירושלים. לשמחה הגיעו רבנים, אישי ציבור, עיתונאים ומכרים.

עובר לו לייבל'ה לעיתון 'משפחה' ונפרד לשלום לאחר הרבה שנים מאהרון גרנות. כפי שדווח לראשונה בדף הבית בו אתם קוראים עכשיו, גרנות נפרד מהעיתון לטובת מיזם על חיילים וארז את כל מטלטליו. לייבל'ה מאחל בהצלחה לגרנות.

פוליטיקה וחתונות
לייבל'ה מחבב מאד את משכן הכנסת, הלא הוא הנדבך החשוב בהפקת המדור. מאידך גיסא, חתונות הן גם אבן דרך חשובה. אז מה יותר טוב מלשלב? בחתונה שהוכתרה כמעמד הר סיני בו נישא הח"כ הססגוני-בולגרי, אורן חזן ראינו היטב את החלק החרדי, למרות שהיו אי אלו פריצות במחיצה, (או פריצות בכלל). מי שעוד נצפה, הוא החזן חיים ויסמן, שלמרות הפצרות המשפחה נמנע מלהופיע עקב קבלה שקיבל על עצמו שלא להופיע בחתונות מעורבות. לייבל'ה לא מתפלא על כך שהחרדים באו בהמוניהם לחתונת משפחת חזן, שהרי גם החרדים וגם משפחת חזן נוהגים להצביע פעמיים.



ואפרופו כנסת, בזמן שמאיר כהן תקף את גפני וצעק לו 'גזען' והמליאה רעשה וגעשה, הח"כ הויז'ניצאי, לייזר מוזס, התחכך עם לפיד וחבר מרעיו מ'יש עתיד'. מוזס בתגובה ללייבל'ה: "אמרתי ללפיד שיסיר את הדש שעל חליפתו ושיעשה קריעה". לייבל'ה רק מבהיר למוזס שזו בקשה מעט מוגזמת, שאינו דומה חליפתו של יאיר לפיד ממפלגת 'איפה הכסף?' לחליפתו של מוזס.

פינת הממים
גם יוצר הממים של לייבל'ה נרגש מאד מחתונת הח"כ אורן חזן. הוא הבחין בגפני הלוחץ יד לחתן ואף הצליח להאזין לדו שיח ביניהם.



וביום רביעי החל משעות הצהריים, מול חוף ימה של תל אביב, חגג הרב הראשי האשכנזי הרב דוד ברוך לאו את שמחת נישואי בתו, עם החתן, בן למשפחת אדלר מלונדון. החתונה נערכה במלון 'דייויד אינטר קונטיננטל' ולא בטוויטר כפי שרבים טעו וחשבו. התפריט בחתונה לא הלהיב את לייבל'ה, אך ניתן לומר כי מבחינת בכירים שהוזמנו הביא הרב הראשי 'שיחוק'.

מוזמן שתפס את תשומת הלב היה היועץ מנדלבליט, שמאז שתפסה עינו של היועץ את דמותו של הרב שמואל רבינוביץ, לא עזב אותו לרגע. לייבל'ה תוהה אולי בגלל 'מתווה הכותל הרפורמי' או שמא בירר היועץ על הכשרות הממוצעת של שמפניה וורודה. כך או כך, במדרגות הנעות המובילות לאולם קלט לייבל'ה את היועץ, הרב, השר, ואיפה בבצי'ק, יורדים יחד. מבחינת לייבל'ה זו תמונת האירוע המוצלחת ביותר גם לליצמן שסינן לשוקי לרר שזו תמונה טובה.



עוד בחתונת הרב הראשי צפה לייבל'ה בשני רבנים - הסב הרב ישראל מאיר לאו מתל אביב והרב שמחה הכהן קוק מרחובות. לייבל'ה עוד זוכר את הימים שבהם התמודדו השניים זה מול זה בבחירות לרבנות הראשית, כשהרב לאו מביס את רבה של רחובות. כעת, רגע לפני שהם פורשים, הם נצפו יחדיו. כמובן שהרב קוק הגיע מצד משפחת אדלר, אבל מה זה חשוב.



ולחתונות נוספות. ביום שלישי בערב, רחוב מלצר בבני ברק נחסם לתנועה. הסיבה היא לא שביתת נהגי 'דן' או עומס בני ברקי שגרתי, אלא ראש הקהל הבעלזאי, הרב מרדכי בריסק, שהשיא את בנו, הבחור החשוב דוד, מבחירי ישיבת בעלזא. למקום נהרו המונים - רבנים, אדמו"רים ואישי ציבור רבים.

גולת הכותרת של החתונה ללא ספק הייתה כאשר סביב שולחן אחד הצליח בריסק להושיב את ברקת, ליאון וליצמן. הרי מה שברור כי הבחירות הבאות לעיר הקודש ירושלים יעברו דרך בריסק המושך בחוטים. בריסק וגם ליצמן, שכזכור הבטיח ובסוף לא הביע תמיכה בליאון, יצטרכו להחליט את מי להושיב בבחירות הבאות על כסא ראש העיר, עד אז ישבו החברים על שולחן החתונה.
לייבל'ה מאחל מזל טוב.



ואפרופו ברקת, שככל הנראה יפנה לתחום הארצי, למען מטרה קדושה זו צריך לרוץ, אך לא איש ענוג כברקת יקח את הדברים כפשוטם. ראש העיר רכש השבוע רכב נוצץ וחדש. לייבל'ה מקווה לרכוש לעצמו משהו דומה ביום מן הימים. לייבל'ה אף מתפלא על ברקת אם יודע האיש להניע רכבים, מדוע משאיות לפינוי האשפה לא פעלו זמן רב, הרי מערכת ההפעלה די דומה?

עוד חתונה שנערכה ביום שני השבוע, הזמר זנאוויל ויינברגר ממקהלת 'מלכות' נישא בשעה טובה. החתונה נערכה באולמי אסטרייכר (כן. זה אולם, לא שם של אחד מהמקהלה) בבית שמש. משפחתו של זאנוויל חששה שהמונים ינהרו לחתונה וביקשו שלא לפרסם את המיקום, אך בסופו של דבר כולם הגיעו ושמחו והיה שפע רב בכל האולמות.

בהמשך פגש לייבל'ה את השר אזולאי המברמ"ץ הערב (חמישי) את נכדו, בן לבנו ינון. בנו, שאף הוא מאנשי העשייה החזקים בתנועה הקדושה, ערך את הבר מצווה באשדוד. באירוע נצפה אזולאי בשיחה ערה עם הנגיד "המאחד" אייל משיח. לייבל'ה הבחין היטב באחווה. את נושאי השיחה לא הצליח לייבל'ה לשמוע, אך מה שבטוח, השניים לא שוחחו על המקווה החדש.



ביום ראשון הקרוב יינשא הבחור אברהם ישעיהו רפול, האיש שמנהל את הרב שלום בער סורוצקין. החתונה תיערך במרכז האירועים 'נוף ירושלים'. לייבל'ה חושף כי נגידים ואילי הון מארה"ב יגיעו לחתונה הגדולה וחלקם כבר הגיעו היום.

עוד ינוקא שהגיע לגיל המצוות הוא בנו של מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים. הנער החל השבוע להניח תפילין ולייבל'ה הצליח לתפוס תמונה מרגשת מהרגעים הנעלים והחשובים. אוטוטו תיערך חגיגת בר המצווה. לייבלה מקווה כי כולם יוזמנו ושלייבל'ה אומר כולם, הוא מתכוון גם לאנשי מד"א.



ובמוצאי שבת עצר עולם הצילום והפפארצ'י החרדי את נשימתו. נפתלי לרר ג'וניור, 'הבן של', הודיע על אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת. העולם היה מופתע עקב לחץ העבודה הגדול של לרר המקפיד שלא לפספס אף אירוע במגזר. לרר ריגש ואף הגיע לבית הגר"ח קנייבסקי להתברך. עדיין לא ברור מי יקרא את ה'תנאים' באירוסין בשבוע הבא, אך לייבל'ה מבטיח להיות שם ומודיע בשער בת רבים שבאירוע כזה, מה שבטוח, תמונות יהיו גם יהיו.



ובעולם הצילום ועידן הווידאו והשידורים החיים, חגגו השבוע את שמחת הולדת הבת לבנש"ק ר' יחיאל טווערסקי, מיקירי קרתא דאשדוד ומחשובי יושבי 'הקבינט'.

הראיס של עיר התורה והחסידות בערי יהודה, מאיר רובינשטיין, שהחל לאחרונה לצאת להפגנות על זריקות אבנים, אירס את בנו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה שולח מזל טוב ומחכה להזמנה אישית.

ברכת מזל טוב לחזן ישראל נחמן (תורג'מן) חזן בית הכנסת 'בית אל' בתל אביב לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה בטוח שגם לאחר נישואיו ימשיך ישראל נחמן לשיר במסגרת בית הכנסת או במסגרת פורומים כאלה ואחרים.

ואם כבר הזכרנו הפגנות, נוסטלגיה תקפה את לייבל'ה השבוע כשראה את יהודה משי זהב מפגין ממש כמו לפני לפני עשרים שנה בכביש בר אילן על חילולי השבת. רק בנס הטלית שלו לא נפלה ( ומשי זהב ראה הרבה טליתות בחייו...) השבוע, עשרים שנה אחרי, הגיע משי זהב לתצוגת אופנה אביב-קיץ 2017 שהשיק בית האופנה 'גולברי' בגני התערוכה בתל-אביב. ועל זה לייבל'ה אומר מי היה מאמין שהקיצוני יגיע לגני התערוכה ועוד מרצונו? אך עם הטכנולוגיה של היום הכל אפשרי.



ומאופנה לאופנה, מי שנצפה השבוע בחנויות האופנה בבני ברק רוכש ביגוד חסידי הוא האיש שלא מפסיק להיות 'כאן', מלך זילברשלג, שגם חגג חלאק'ה לאחיינו וגרף לייקים, וגם חיתן את אחותו הצעירה. זילברשלג ג'וניור נצפה ב'בגיר' בבני ברק. לייבל'ה חושף כי מדובר בכתבה ויראלית על הביגוד החסידי. יהיה מעניין, כנראה.



ואפרופו 'מלך', הוא וקיבע וייס, הכתב הכלכלי של 'התאגיד בהקמה', נצפו ברחוב קרמינצקי 6 ליד משרדי 'כאן' משוחחים על דא ועל הא. מי שיצא ממסעדה סמוכה הוא שר האוצר לשעבר והמועמד העתידי לראשות הממשלה במידה ויש לה עתיד - יאיר לפיד. לפיד לימד את עקיבא כמה תובנות מאז היה באוצר. קיבע כנראה הזדהה עימו עמוקות שכן אף הוא היה 'אוייצרניק' בעברו..

מן הגורן ומן היקב
ובמסגרת הפינה השבועית 'המבקר' של עיתון המודיע, השבוע שמח לייבל'ה לגלות כי גם איש חבוש בכובע וחליפה עם ספר תורה, צונזר ככל הנראה מחשש לדוגמן חרדי. מודעות של 'מלכות וקסברגר' על ערב לסופרי סת"ם חשפה תמונה של זאב וקסברגר, המומחה לספרי תורה. אלא שלראות תמונה כזו 'בהמודיע' אפעס כנראה לא נעים.





ועיצוב כזה לייבל'ה לא ראה שנים רבות. בבנייני האומה בירושלים הוצב עיצוב ששלחו הנהלת בית מדרש גור לנגיד חיימוש פלוטשעניק, מראשי הקהילה היהודית באנטוורפן וסגן נשיא בורסת היהלומים, לרגל נישואי נכדו, בן לבנו הנגיד הערשי מירושלים.



בארה"ב נערם לו שלג כבד. מי שהיה אחראי לתיעודים המרטיטים מהשלג, היה הצלם אברמי ברגר. ברגר, לא מפסיק לספק סחורה מרחבי ארה"ב הקרה והמושלגת.



הפרשן הפוליטי של 'ישראל היום', מתי טוכפלד, נצפה צופה בלייב במסיבת העיתונאים הדרמטית של טראמפ ונתניהו בבית הלבן ומייחל לראות את עמיתו ביסמוט מדווח מהשטח. לייבל'ה צילם במהירות והסיט את מבטו במהירות לבדוק אם מאן דהוא מצוות הישיבה נראה באיזור. אין מה לעשות, הרגל זה הרגל.



והאחים הקדושים המוזיקאים לבית דיקמן, רולי הזמר ויואלי המאסטרו, יצאו מעיר מגוריהם במרכז הארץ, לשמח חתן וכלה באחד מאולמות השמחה בשכונת תלפיות בעיר הבירה. כשראו הצמד חמד כי הזמן דוחק, החליטו לקצר את דרכם דרך השכונה הערבית בית צפפה. בשביל הדיקמנים, גם בית צפפה מפחידה, מה שגרם לשניים לעטוף את ראשיהם בצעיפים ולהתחפש למקומיים. לייבל'ה מקווה בשביל יואלי שבבית צפפה קולטים 'קול ברמה'. השניים הגיעו בחתיכה אחת לכל הדואגים.



ובכנס ירושלים של קבוצת "בשבע" שנערך השבוע בקראון פלאז'ה, נצפה היו"ר דודו סעדה, יחד עם אחראי קשרי ממשל באיחוד הצלה, שבי רפפורט. השניים נראו ברגע של קורת רוח לרגל הענקת אות ירושלים לארגון.



ואחרי הריקוד הויראלי של עו"ד ארי שמאי מחוץ לבית המשפט עם ההמנון המפורסם "בשלטון הכופרים", נפגש השבוע שמאי עם יועץ התקשורת יהודה רובינשטיין במעלית הבניין בו מתגוררים השניים. השניים לא וויתרו על סלפי למעריצים מול 'בית שמאי'.



ולסיום שרשרת תאונות השבוע בברנז'ה: אחד מעוזרי הח"כים החרדים היה מעורב בתאונת שרשרת ונאלץ לעזוב את הבוס ליומיים בשביל המוסך. עיתונאי חרדי אחר, אף הוא קיבל 'גילוח' (במכונה כשרה) ממשאית, בעודו חונה באדום לבן בבני ברק ונאלץ להסתייע בנהגים אחרים. בשני המקרים האישים המדוברים אינם אשמים.
לייבלה רכילות חרדית מקווה עיתון מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד