כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ליצמן וגפני 'דרכו על הדם' של ש"ס? "רגילים שתוקפים אותנו"

ראשי הסיעות החרדיות בכנסת השתתפו בפאנל מיוחד בו נדון גם "חוק האפליה" והוויכוח שנוצר בין ש"ס ל"יהדות התורה". ליצמן עקץ את פרוש על ההצהרה המאיימת ב"בחדרי": "אני מניח שהדברים לא נאמרו על ידי קוראי המודיע" • צפו

דרעי, ליצמן וגפני בפאנל ראשי הסיעות
דרעי, ליצמן וגפני בפאנל ראשי הסיעות

סערת חוק האפליה: בוועידת ש"ס השלישית, שמתקיימת במלון רמדה בירושלים, נערך הערב (חמישי) פאנל ראשי הסיעות - יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר 'יהדות התורה' יעקב ליצמן ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני (הפאנל הועבר בשידור חי ב"בחדרי חרדים"). במהלך האירוע התייחס השר ליצמן לסערה שפרצה אמש בעקבות דבריו של סגן שר החינוך מאיר פרוש ל"בחדרי חרדים", שאמר כי "הגיע הזמן שיהדות התורה תשקול את יחסיה עם ש"ס".

מנחה פאנל ראשי הסיעות בוועידה, העיתונאי אבי מימרן, שאל את ליצמן אם לדעתו הודעת הברכה הזו אינה מהווה סוג של השפלה בפני עצמה לש"ס שזקוקה כביכול ל"עידוד" מ'יהדות התורה' והיא סוג של "דריכה על הדם".

"קודם כל אנחנו רגילים שיתקפו אותנו" אמר ליצמן. "כל זמן ששיתוף הפעולה הוא חזק, אנחנו הכי חזקים בקואליציה. זה פשוט וברור ולא ניתן לשבור את זה. הוויכוח אתמול ברור. אין ספק שהצעת החוק של יש עתיד נועדה להביך את החרדים".

בהתייחסו לדברי פרוש נגד ש"ס אמר ליצמן לקול צחוקם של הנוכחים כי "אני מניח שהדברים האלו לא באו מקוראי המודיע".



כזכור, אמש, למרות העובדה שבסופו של יום, ולאחר לחצים כבדים מצד יהדות התורה, חברי הכנסת של ש"ס הצביעו נגד החוק, תקף סגן שר החינוך מאיר פרוש בחריפות את ש"ס ואמר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי מפלגתו צריכה לשקול מחדש את היחסים עם ש"ס.

"רוח אחרת נושבת בש"ס, הגיע הזמן שיהדות התורה תשקול את יחסיה עם ש"ס",תקף פרוש, "בזמן שבית המשפט קבע באופן נחרץ כי לא התקיימה אפליה על רקע עדתי - בש"ס רצו ללכת ולהצביע יחד עם השמאל נגד המוסדות החרדים".

לעומתו, שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני ביקשו להרגיע את המחלוקת שפרצה בין ש"ס לפרוש. ליצמן אמר: "שיתוף הפעולה בין ש"ס ויהדות התורה הינו מבורך וחשוב וכך יהיה גם בעתיד".

עוד הוסיף: "אני מברך על החלטת ש"ס להתנגד להצעת החוק מטעם יש עתיד בנושא האפליה בחינוך. מפלגה גזענית כמו יש עתיד לא תטיף לנו מוסר על כלום, לבטח לא בנושא אפלייה גזענית".

גם ח"כ משה גפני שוחח עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ואמר לו כי: "אם הח"כים לא היו מצביעים, החוק הרע שהובילה ׳יש עתיד׳ עלול היה לעבור".

גפני שיבח את השר דרעי שהנחה את הח"ים של ש"ס להיכנס להצביע נגד החוק הרע והוסיף: "איחוד הכוחות בעניין הזה כמו בכל שאר הדברים הוא קריטי".
ועידת שס יעקב ליצמן אריה דרעי אפליה בחינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד