י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נתניהו: צחי הנגבי יהיה שר התקשורת - אבל רק לשלושה חודשים

נתניהו ציין כי בתום שלושת החודשים, הוא יקבל החלטה אם להפוך את המינוי הזמני לקבוע

הנגבי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הנגבי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (שישי) בתדרוך לכתבים במהלך הטיסה בחזרה מארה"ב לישראל כי החליט למנות את השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי לתפקיד ממלא מקום שר התקשורת לתקופה זמנית של שלושה חודשים. נתניהו ציין כי בתום שלושת החודשים, הוא יקבל החלטה אם להפוך את המינוי לקבוע.

גורם בסביבת נתניהו אמר ל"הארץ" כי ראש הממשלה סומך על הנגבי שלא ייכנע ללחצים של כלי התקשורת וימשיך לקדם את הרפורמות הנדרשות בענף. בתקופה האחרונה עלה שמה של השרה מירי רגב כמועמדת לתפקיד.

נתניהו אמנם "מאוהב" בתיק התקשורת, וחייב בהסכמים הקואליציונים על כל השותפים הקואליציוניים לתמוך ברפורמות שיציע בענף התקשורת, ולא לקדם יוזמות בתחום התקשורת שלא מקובלות עליו, וזאת כלקח מ"חוק ישראל היום" שהתקבל בקריאה הטרומית בנובמבר 2014, והוביל את נתניהו להקדמת הבחירות לכנסת.

ואולם, בתחילת השבוע הבא, המדינה אמורה למסור לבג"ץ את תשובתה לעתירה שהגישו בנפרד התנועה לאיכות השלטון ויו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) נגד אחזקת תיק התקשורת על ידי נתניהו.

במשרדי המשפטים מעריכים שיש קושי משפטי להגן על המשך כהונתו של נתניהו במשרד התקשורת, ועל כן, ככל הנראה הודיע ראש הממשלה על מינויו (הזמני) של הנגבי.

החשיפות בחקירת "תיק 1000" העוסק במתן מתנות לבני משפחת נתניהו על ידי המיליונר ארנון מילצ'ן שהוא בעל מניות בערוץ עלולה להוות בעיה לנתניהו כשר התקשורת לעסוק בענייני הערוץ, הגם שלא נחתם עד כה הסדר למניעת ניגוד עניינים בינו לבין מילצ'ן בדומה להסדר בעניינו של אלוביץ.

הנגבי קיבל מנתניהו את הסמכויות של שר התקשורת לטפל בענייני "בזק" ושאול אלוביץ לאור חשיפת גידי וייץ ב"הארץ" כי נתניהו ובני משפחתו זכו לסיקור חיובי באתר "וואלה" ולאור קשריו עם אלוביץ.

למרות הוויתור הזמני על תיק התקשורת, נתניהו עשוי להמשיך ולהשפיע הן על שר התקשורת החדש, והן באמצעות מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר שמונה על ידו לתפקיד.
שר התקשורת צחי הנגבי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד