כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

העלה שעולה ועולה: איך הצליחה חברה של 10 עובדים לזנק ב-3,000% בארבעה חודשים

קנאביקס, שמנסה לפתח טיפולים לסרטן המבוססים על קנאביס, כבר הגיעה לשווי של 280 מיליון דולר, לאחר שבספטמבר נסחרה בשווי זעום של 5 מיליון דולר

קנאביס רפואי. צילום: רויטרס
קנאביס רפואי. צילום: רויטרס



חברת קנאביקס (סימול מסחר: CNBX), שמעסיקה 12 עובדים בלבד ונשלטת על ידי ישראלים, נסחרה באוקטובר האחרון בשווי של 5 מיליון דולר בלבד. ואולם תוצאות בדיקה שערכה החברה ופורסמו לפני כחמישה חודשים, כמו גם הבחירות בארה"ב וגאות כללית (או אולי דווקא בועה) אצל מניות הקנאביס - הובילו את החברה להניב תשואה אסטרונומית בזמן קצר: 3,000% בארבעה חודשים.

המניה, שנסחרת בבורסת ניו יורק "מעבר לדלפק" (OTC), קפצה היום (ה') ב-23%, ושווי החברה כבר הגיע ל-280 מיליון דולר. מחזור המסחר הגיע אתמול ל-5 מיליון דולר, והיום מסתכם בכ-3 מיליון דולר. לפי הערכות בשוק, הזינוק במניה גם יגרום לחברה לעבור לרשימה הראשית.

למעשה, לא היתה היום שום הודעה שמסבירה את הזינוק הזה, וככל הנראה היא חלק מהמגמה בענף, שכן קנאביקס היא לא המניה היחידה שקפצה בחודשים האחרונים. המניות קיבלו דחיפה משמעותית בעקבות הבחירות בארה"ב, לאחר שכחלק מהנושאים שעליהם הצביעו האמריקאים, הם אישרו בכמה מדינות גם לגליזציה מלאה או חלקית. כיום ב-28 מדינות בארה"ב מותר להשתמש בקנאביס לצרכים רפואיים, ובתשע נוספות מותר שימוש גורף בצמח. בחירתו של דונלד טראמפ שלחה את המניות לירידות, אך מסוף ינואר הן חזרו לזנק.

בספטמבר דיווחה החברה כי סיימה פיילוט בן שנה של שיווק הגלולות לשחרור מושהה לטיפול בקנאביס במדינת קולורדו, ושבכוונתה להשיק פעילות גם במדינות אורגון ונוואדה. בקנאביקס מסבירים כי החברה פיתחה גלולה למתן קנאביס בשחרור מושהה, שמיועדת בעיקר להקלה של כאב ולמניעה של חוסר תיאבון בקרב חולי סרטן וכי יש לה פטנט רשום בתחום, אך לפי החברה, היא אמורה לסייע גם לחולי קרוהן ופרקינסון.

בשבוע שעבר פירסמה קנאביקס כי החלה להיערך לשיווק בדיקות מותאמות אישית לחולי סרטן. הבדיקה תתבסס על דגימות דם שיילקחו מהחולים, מהן יופרדו התאים הסרטניים כדי לבדוק את רגישותם למגוון הרב של תמציות הצמח הטבעיות. מטרת הבדיקה היא להרחיב את מאגר המידע התומך בטיפול האינדיבידואלי של חולי סרטן המטופלים בקנאביס.

קנאביקס מבקשת להנגיש את הבדיקות לחולי סרטן באיחוד האירופי, בקנדה ובארה"ב כבר במהלך השנה הקרובה, זאת בהתאם למצב הרגולטורי בכל מדינה ומדינה. ״השאיפה שלנו", אומר ד"ר אייל בלן, המדען הראשי של קנאביקס, "היא לגלות שאבחון מסוג זה אכן תורם לטיפול בחולי סרטן, ולהמשיך ולפתח טכנולוגיות המאפשרות התאמה אישית של הטיפול בקנאביס".

בימים אלו מקיימת קנאביקס ניסוי קליני בישראל שמיועד לבדוק את השפעתה של קפסולת שמן קנאביס על חולי סרטן בתסמינים של ירידה במשקל, חוסר תיאבון וכאב. יעילותו של הקנאביס כטיפול תומך בחולי סרטן ידועה בקרב קהילת הרופאים, וקנאביקס בוחנת את יעילות הנגשת התרופה בקפסולה.

בכל מקרה, היעד האסטרטגי של קנאביקס הוא פיתוח טיפולים אנטי-סרטניים מתקדמים מבוססי קנאביס. "אנחנו החברה הראשונה בעולם שתציע לחולי סרטן בדיקה מותאמת אישית מבוססת קנאביס", אומר מנכ"ל החברה איתמר בורוכוב, "אנחנו מאוד נרגשים להיות חלוצים בשילוב הזה, ומקווים ומאמינים שהתוצאות שיתקבלו מהבדיקות יהלמו את האופטימיות שלנו ביחס לסגולות הרפואיות שיש לקנאביס כנגד סרטן".
קנאביס רפואי לגליזציה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד