כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

סערה במערכת הפוליטית בשל התעללות בקשישים

המערכת הפוליטית סוערת: לפני שנה זכה בית אבות לציון גבוה ממשרד הבריאות, עתה חושף ערוץ 2 תיעוד של התעללות במקום

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

המערכת הפוליטית סוערת, בעקבות תיעוד קשה שהתפרסם הערב בערוץ 2 של התעללות קשה בקשישים סיעודיים החוסים בבית אבות בחיפה, הכוללת השפלות, קללות ואיומים. את התיעוד ביצע אחד מהעובדים. המשטרה פתחה בחקירה.

לפי התיעוד מתוך בית האבות "נאות כיפת הזהב" ישנים הקשישים בכיסא גלגלים, חלקם בחדר האוכל עצמו. הקשישים ספגו התעללות ולפי אחד הסיפורים, קשישה שסירבה לאכול במשך שבועיים ומשפחתה ביקשה שלא לחבר לה זונדה. היא חוברה לחמצן ונוזלים - עד שהגיעה משמרת הלילה. והאחות האחראית החליטה לנתק אותה מהחמצן", הקשישה הלכה לעולמה.

לפי הדיווח, לפני שנה ערך משרד הבריאות ביקורת פתע בבית האבות. הוא קיבל ציונים גבוהיםם: 91 בתחום הרפואה, 95 באיכות הסביבה, 96 בטיפול הסיעודי.

מבית האבות "נאות כיפת הזהב" נמסר בתגובה: "הממצאים שהוצגו בכתבה קשים ועגומים. עם קבלת המידע, הגשנו תלונה במשטרה כנגד העובדים המדוברים, וזימנו אותם לשימוע. הקמנו ועדת בדיקה פנימית ופנינו למשרד הבריאות שיערוך בדיקה עצמאית משלו.

"אנו מביעים צער עמוק על הממצאים, עדכנו את המשפחות, ובכוונתנו לעבוד מולן בתיאום ובשקיפות מלאה, כדי שנוכל לתקן ולו חלק מהעוול שקרה. בית האבות בעל מוניטין רב שנים שמעניק טיפול מעולה לדיירים זהו מקרה חמור וחריג שאירע במחלקה אחת מתוך 12 מחלקות הפועלות במקום".

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן הגיב לתיעוד הקשה ואמר כי ‏"תחקיר ערוץ 2 על הכאת הקשישים וההתעללות בהם- מזעזע וקורע לב".

ארדן הוסיף כי "אני בטוח וגם אוודא זאת אישית, שהמשטרה תפעל במהירות ובעדיפות עליונה כדי להביא לדין כל מי שאחראי ‏לתמונות הקשות. אין דבר חמור ואכזרי יותר מהתעללות בחסרי ישע ועלינו להקיא מקרבנו כחברה כל מי שעושה דברים כה נוראים ולוודא שהוא ישלם מחיר כבד".

גם שר הפנים אריה דרעי התייחס הערב לתיעוד הקשה ואמר כי ‏"צילומים מזעזעים, קורעי לב בערוץ 2 של התעללות בקשישים בבית אבות בחיפה. אנחנו, חברי הממשלה, חייבים להתערב ולהפסיק את הזוועות בחלק מבתי האבות".

משרד הבריאות הגיב לתיעוד כי "התמונות שעולות מהתחקיר מזעזעות ואנו רואים את המקרה הקשה בחומרה רבה. פתחנו בחקירה מיידית של האירוע ונפעל בהתאם למיצוי מלוא חומרת הדין".

לדברי המשרד, "מקרה זה, כמו גם אירועים אחרים אליהם נדרשנו לאחרונה, ממחישים את הצורך הלאומי בהשקעת משאבים וברפורמה במערך הסיעוד אשר תרחיב את השירותים הסיעודיים בבית הקשיש לצד חיזוק מערך האשפוז".
קשישים התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד