כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"הצלחתם לתפוס אותנו" • ח"כ יעקב אשר בראיון גלוי לב בעקבות התיעוד שנחשף בבחדרי

מתקפה על גפני בסוף השבוע, ככל הנראה מתוזמנת, הציתה שוב את הדיווחים על מתח פנימי בדגל התורה • בראיון פתוח מדבר המזכ"ל יעקב אשר על הכל: החיילים החרדים, פרישה מקואליציית ברקת, הפגנות הפלג הירושלמי וגם - מגן על גפני

יעקב אשר בראיון ל'בחדרי חרדים'
יעקב אשר בראיון ל'בחדרי חרדים'

במשך 28 דקות ישב ח"כ יעקב אשר, מזכ"ל 'דגל התורה', מול המצלמה לראיון מקיף ל"בחדרי חרדים".

הכל היה על השולחן - המפגשים הסודיים שנחשפו ב"בחדרי חרדים", האופציה של פרישה מהקואליציה העירונית בירושלים, חוק ההסדרה וחילוקי הדעות עם גפני, למי מגיע הקרדיט על העיר החדשה הסמוכה לקריית גת; לדרעי או לגלנט, עד כמה הפגנות 'הפלג הירושלמי' מזיקות למגזר החרדי, והאם בפעם הראשונה הוא מוכן לעמוד מול המצלמה ולגנות את האלימות כלפי חיילים חרדים?

צפו בראיון הווידאו המלא.



- עד כמה לדעתך, הפגנות 'הפלג הירושלמי' מזיקות למגזר החרדי?

"כשיש לנו דברים אידאולוגיים אמיתיים, אנחנו לא עושים חשבון איך אנחנו נראים בעיני החילונים, אף אחד לא אהב את חוק הגיוס כשתיקנו אותו, או את הגדלת תקציב הישיבות ואף אחד לא אהב את ההתנגדות שלנו לרפורמים ולמתווה הכותל".

- אז אתה בעצם בעד ההפגנות?

אשר הזדעק והסביר: "קודם כל באידאולוגיה שלנו אנחנו לא עובדים במה יגידו ואיך יגידו, אבל מצד שני, בחסדי שמים בסייעתא דישמיא גדולה מאוד, בכהונה של הממשלה הנוכחית, ירדנו מהשיח של ההסתה, הרבה מאוד, וראינו שגם אחרים ניסו לשנות את עמדתם, יאיר לפיד פתאום ראה שזה לא כל כך מוכר ההסתה הזו - אז ברור שאין לנו שום סיבה בעולם, לבוא היום ולתרום חילול השם, הסתה על דברים שאין להם מבחינתנו ומבחינת רוב הציבור החרדי, כל בעיה.

"הרי על מה אנחנו מדברים? מגייסים כאן מישהו שלא רוצה להתגייס? יש כאן שאלה משרדית האם לבוא ולהגיש נייר משרד של ועד הישיבות, כן או לא, על זה אנחנו מבעירים את הרחוב? על זה מישהו מגדולי ישראל פעם הבעיר את הרחוב?, כשאנחנו רצינו להעביר מסר לציבור הישראלי – עשינו עצרת תפילה ענקית כולנו, של מיליון איש שכל הארץ רעדה, והיא רעדה לא בגלל כמות הכוח, שהפגנו שם מבינה פיזית מול השוטרים ומול הסוסים של השוטרים, אלא מבחינת כוח התפילה, הבכי והריקודים שהיו אחר כך".

- אתה יכול כאן מול המצלמה לומר שאתה מוקיע את ההפגנות הללו?

"אני לא עובד אצל אף אחד, אני אומר דבר אחד, הציבור החרדי ואנחנו לא שותפים לדבר הזה, נקודה".

קמפיין החרדקים, פלאש90צילום: קמפיין החרדקים, פלאש90
קמפיין החרדקים, פלאש90

קמפיין החרדקים? מגנים אלימות מכל סוג שהוא
- יש הרבה מאוד ביקורת עליכם חברי הכנסת החרדים, שאתם לא מגנים את התקיפות של החיילים החרדים, ישנם חיילים חרדים שתוקפים אותם, זאת עובדה, כיום חייל חרדי ממש חושש לחייו ואתם שותקים, אתם לא מוכנים לומר שאתם מוקיעים את האלימות הזאת, אולי פעם אחת - תעשה סוף לשתיקה, וכאן מול המצלמה, תאמר: אני ח"כ יעקב אשר, מוקיע באופן נחרץ ביותר את האלימות כלפי כל אדם בישראל וגם כלפי החיילים החרדים.

"הגשת לי את הנוסח בצורה ברורה. תקשיב ידידי הטוב, אנחנו כמובן באופן ברור לחלוטין יודעים שזה לא דרכינו ואנחנו לא שותפים לזה, ואין תמיכה לזה, אנחנו רואים את זה בצורה בוודאי הלא ראויה, אין בזה ספק, לא צריך בשביל זה הצהרות".

"אולם", מוסיף אשר, "זה שאיתן כבל או זה שאני מקבל מכתב מרזבוזוב מ'יש עתיד', שקורא לנו לצאת ולעשות, אנחנו לא עובדים אצל אף אחד, זה שהם רוצים לראות אותנו בצורה כזו או אחרת. אלה שגרמו לכל השסע הזה שעשו את כל חוק הגיוס הזה – הם פתאום מגיעים לדאוג לנו, אני לא עובד לא אצל איתן כבל, למרות שאותו באופן אישי אני מעריך מאוד מאוד, ויש שיתוף פעולה איתו".

- אבל אותם חיילים רוצים את התמיכה שלך, עזוב את איתן כבל.

"לנו יש את הדרכים שלנו איך אנחנו עובדים, לנו יש את הדרכים שאנחנו מקבלים עליהם הוראות מגדולי ישראל, דרכינו היא לא כזאת ואנחנו מגנים כל אלימות שקיימת, מכל סוג שהוא ומכל מין שהוא, זה שאתה רוצה שאגיד משהו או כבל ורזבוזוב, וסליחה שהכנסתי אותך לרשימה המכובדת הזאת, אני לא עובד אצלם. אני יודע למי להעביר את המסרים הללו ולמה להעביר, אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות ומה אסור לנו לעשות".

- אבל זה לא איתן כבל, זה מצביעים שלך ששלחו אותך לכנסת?

"אני יודע לדבר עם המצביעים שלי, בצורה ישירה. אני גם חושב שאף אחד אחר לא חושב אחרת".

ח"כ אשר בראיון ליעקב גרודקה צילום: ח"כ אשר בראיון ליעקב גרודקה
ח"כ אשר בראיון ליעקב גרודקה

האם גפני פעל כנגד הוראתו של הרב שטיינמן?
לאחר הנושאים הללו, הגיע הזמן לעשות "סדר בהסדרה" – כלשונו של אשר, ולעלות על השולחן את נושא חוק ההסדרה ואת העובדה שלמרות הוראתו של הגראי"ל שטיינמן, ח"כ גפני בחר להעדר מההצבעה על חוק ההסדרה.

"אף אחד לא אמר לנו שגם אם אתה יושב בבית עם ארבעים חום אתה חייב לבוא ולקדש שם שמים ולהצביע בעד ההסדרה", מגן אשר על גפני, "אנחנו בעניין הזה עם הקואליציה, הייתה שאלה על שולחנו של מרן ראש הישיבה, לגבי הנושא - האם זה נכנס לגדר של התגרות באומות ששם יש לנו מסורת ב'דגל התורה' בעניין הזה, וראש הישיבה קיבל את ההכרעה שלו ונאמר לנו באופן ברור בעניין הזה, כולנו קיבלנו את אותה הכרעה ואין הבדלים ביננו בעניין הזה, לא בין הרב מקלב, הרב גפני ולא ביני".

- ובכל זאת, מדוע גפני נעדר מההצבעה?

"אתה שואל על משהו טכני של קיזוז, אף אחד לא אסר עליו להתקזז. הקיזוז הוא לא אידאולוגיה. אני גם חושב שהדברים של הרב גפני הוצאו מהקשרם, לא הייתה פה אידאולוגיה מאחורי הדבר הזה, הייתה כאן איזשהי הזדמנות. דרך אגב, לא הרבה ח"כים הצליחו להתקזז באותו יום, הייתה הוראה של הקואליציה והאופוזיציה, אני במקרה ניסיתי באותו יום להתקזז בכל מחיר כי היה לנו אירוע משפחתי שמאוד מאוד חשוב לי ברמה האישית, ונאלצתי לנסוע לבני ברק ולחזור כי לא הצלחתי למצוא קיזוז". מספר אשר על עצמו ומוסיף בחיוך: "גפני הוא חברמן, יש לו ותק גדול עם קשרים טובים ולכן הוא הצליח למצוא קיזוז".

- גפני עצמו הסביר אידאולוגית את דרכו, וזה היה נראה שהסיבה היא טכנית.

"אני לא יודע להסביר, אתה צריך לשאול את הרב גפני, שגם הסביר את עצמו לאחר מכן. אבל היה דבר אחד שפה אולי לא הקשבת לגפני עד הסוף, היה משהו באותו שבוע, ישיבת ראשי הסיעות, שאנחנו, אני מקלב ואחרים - לא נחשפים, ובישיבה הזו - גפני ועוד כמה אנשים כולל ראש הממשלה יצאו מאוד מרוגזים, ולמה? בגלל שנתניהו ביקש לדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה לשבוע עד שהוא חוזר מארה"ב ולא קודם, והייתה התעקשות של 'הבית היהודי' בעניין - שזה יעשה "היום ועכשיו", ובדבר הזה אנחנו כולנו רואים בזה חוסר אחריות מסוימת. ההתעקשות הזאת שזה יהיה דווקא עכשיו, מה היה קורה אם זה היה קורה שבוע אחר כך, שבועיים אחר כך, הרב גפני באמת התרגז מזה, הוא היה שם ושמע את ראש הממשלה, מה שאנחנו לא שמענו, והוא מצא את הקיזוז. הרי אם הוא לא היה מוצא את הקיזוז – מה הוא היה עושה? הוא היה מצביע בעד, מה זה קיזוז? זה גם בעד, אתה בעצם מקזז את הבעד ואת הנגד ובסופו של דבר אתה בעד".

"אבל אין שום בעיה אידאולוגית, ההוראה שלנו הייתה ברורה – אנחנו לא צריכים להסביר את עמדתנו לאף אחד, כי אנחנו נוהגים על פי מה שמורים לנו גדולי ישראל, וזה מה שהם הורו לנו, למרות שיש לנו בטן מלאה על דברים שנעשים על ידי הבית היהודי".

- תכלס, אין לך ביקורת על העובדה שגפני נעדר מההצבעה?

"זה לא ביקורת, אבל יצאו דברים בצורה לא נכונה, שהובהרו בצורה ברורה על ידי הרב גפני. ביתד נאמן הובאו דברים שהוא דיבר בגבעת זאב והוא הסביר את הדברים".

ל מי הקרדיט על העיר החדשה?צילום: ל מי הקרדיט על העיר החדשה?
ל מי הקרדיט על העיר החדשה?

"10,000 יחידות דיור זו עיר, זו אלעד, בואו חברים, שנבין את המשמעות"
- מצוקת הדיור: למי הקרדיט, לדרעי או לגלנט?

אנחנו שואלים את ח"כ אשר, למי הוא היה מעניק את הקרדיט על העיר החדשה לחרדים, הסמוכה לקריית גת, לשר הפנים אריה דרעי או לשר הבינוי והשיכון גלנט. אשר בוחר לענות כפוליטיקאי שלא רוצה להסתבך עם שום צד.

"דרעי לא סותר את גלנט וכחלון לא סותר את דרעי, אני לא מחלק את הקרדיטים, אחר כך אנחנו נעשה טקס לעניין הזה". למרות זאת פותח אשר בנאום שכולו פרגון לשר דרעי: "אני יכול אבל להגיד לך מה שאני יודע אישית משיחות שלי עם אריה דרעי. אני יודע שבחצי שנה האחרונה לפחות, דרעי ניהל קרב שקט וחכם, ענייני ונכון, כדי להגיע לתמיכה של משרד האוצר לדבר הזה, ואנחנו צריכים את משרד האוצר ומטה הדיור ומשרד השיכון בשביל שהשכונה הזו תהיה על כל עשרת אלפים יחידותיה – במכרז לצביון חרדי. היום יש לנו את הכלי הזה שהעברנו לפני כחצי שנה בהצעת מחליטים. בסיפור חריש, למשל, אם הייתה לנו את הצעת המחליטים הזאת ועל פי החוק יכולנו לתייג את המקום לחרדים – הכל היה נראה שם אחרת".

אשר מתייחס לסיפור שנחשף ב"בחדרי חרדים" סביב פרוייקט 'מחיר למשתכן' ברמת שלמה בירושלים, שרוב הנרשמים הם בכלל חילונים. "המכרז ברמת שלמה יצא לפני החלטה של הצעת המחליטים הזו, וממילא ברגע שמכרז יוצא ככה וקבלן זוכה – כשאתה מגיע להגרלה, אתה לא יכול לשנות מבחינה חוקית את הכותרת של המכרז, פתאום לצביון חרדי, אבל הגענו לפתרון אחר, ואני מקווה שהוא משביע רצון".

על הטענות שמגיעות בעיקר ממקורבי ראש העיר של קריית גת, ש"דרעי רק הזיק למהלך העיר החדשה, וגרר את הפרוייקט שוב לותמ"ל, תהליך שלם של אישורים שיגררו את הסיפור לעוד 4-5 שנים" – משיב אשר כי "ראש העיר אני מבין אותו היום, אבל הוא בישל לעצמו את הדייסה הזאת, ואני מאוד מכבד אותו והוא אפילו ידיד שלו, אבל אני חושב שפה הוא פספס".

לדברי אשר, "בגלל שתכננו את המקום עם מגדלים של 10-12 קומות שלא מתאימים למגזר החרדי – לכן אם צריך להחזיר את זה לותמ"ל ולשנות – נחזיר את זה, אבל מי היה מעורב בתכנון הזה? נכון שמשרד האוצר ומטה הדיור, אבל גם ראש העיר שהיה אמור לקבל את הקרקע הזאת מתנה ממדינת ישראל, והוא לא השכיל לצערי הרב להריץ את העניין הזה, ולגרור לכך שאנחנו נבין שהציבור החרדי יגור שמה".

ח"כ אשר מוסיף כי "אני חושב שאם זה היה נשאר בקרית גת – במקרה הטוב היינו מגיעים לשכונה של אלפיים יחידות דיור, עדיין לא עיר חדשה של 10,000 יחידות דיור, ובזה מגיע את כל הכבוד לאריה דרעי, אני לא אומר את זה מבחינה מפלגתית אלא מבחינה מעשית, אני מכיר את הנושא הזה על בוריו, הוא עבד בצורה נכונה, לדעתי הוא גם יפשיל שרוולים הלאה. הוא הצליח להביא יחד איתו את אביגדור יצחקי, מה שאני ניסיתי בזמנו ולא הצלחתי, כעת המקום הזה מיועד לחרדים – 10,000 יחידות דיור זו עיר, זו אלעד, בואו חברים, שנבין את המשמעות".

"תסתכל על חברי כנסת אחרים מסיעות אחרות", ממשיך אשר, "אתה לא תראה אותם מעורבים בפרויקטים של 10,000 יחידות דיור, 5,000 יחידות דיור, בערים אחרות. למה אנחנו צריכים להיות מעורבים בזה? אני מקווה שאצלנו זה הולך להגיע אל סופו - הנושא הזה, אחרי מילתו של שר האוצר וגם שר השיכון, כי הרי אין לנו ייצוג לספציפיות החרדית בדיור, בתוך משרדי הממשלה". הוא מתייחס לרעיון המינהלת שהוא יזם, "במשרד השיכון אמור לקום אגף חרדי, זה רעיון אמיתי", אומר אשר, לדבריו, "הבראתי את עיריית בני ברק, הצלחתי להביא לה תקציבי עתק, לא רק בגלל פוליטיקה, הרוב בגלל מקצועיות.

"כיום, האנשים במשרד השיכון לא מבדילים בין חרדי לחילוני, הם לא מבדילים בין מרפסת סוכה ללא, ולא מודעים לצרכים למוסדות וגני ילדים. אם תהיה מינהלת כזאת ואגף כזה עם מנהל אגף וסמנכ"ל שיישב בותמ"ל ובמוסדות התכנון – לא אנחנו נצטרך לעשות את העבודה הזאת, אנחנו נצטרך רק לדחוף ולהביא את הלחץ הפוליטי. היום אריה דרעי ירד לרזולוציה של מתכנן מחוז בכדי להביא את הדבר הזה".

- הערכה שלך, מתי נראה טרקטורים ומשאיות בשטח?

"זו שאלה הכי לא מקצועית, אבל לדעתי הדברים הטכניים יכולים לקחת שנה לכאן או לכאן, לא יהיה מופרז לומר שהשיווקים והדברים הללו יתחילו במהלך של שנתיים - שנתיים וחצי. אני יכול לומר לך שזה ייקח פחות ממה שלקח באחיסמך, כי היום המדינה מתגייסת לזה וזו החכמה פה שדרעי הביא את משרד האוצר שהוא זה שמוציא תא ההודעות ולא רק הנציגים החרדים מוציאים את ההודעות, אם המדינה תהיה בעניין ולא תהיה פה קואליציה אחרת שתנסה להעביר את החרדית לאירופה ולארצות הברית – לדעתי זה יכול להיות הרבה יותר קצר מאחיסמך, אני לא רוצה להיכנס למספרים".

הפגישה החשאית של "הצוות הירושלמי". תיעוד בחדרי חרדיםצילום: הפגישה החשאית של "הצוות הירושלמי". תיעוד בחדרי חרדים
הפגישה החשאית של "הצוות הירושלמי". תיעוד בחדרי חרדים

"נאבק על השבת - גם אם הילדים שלנו יאלצו ללמוד באוהלים במדרכות"
ח"כ אשר התייחס למפגשים הסודיים שנחשפו ב"בחדרי חרדים" בהשתתפות שלו ושל חברי 'דגל התורה בירושלים, מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב ויועץ ראש העיר אברימי קרויזר, מפגשים אשר מטרתם לסייע לתושבים החרדים בשכונות המעורבות בבירה ואשר תיעוד של אחד מהם נחשף בשבוע שעבר כאן. "הצלחתם לתפוס אותנו מה שנקרא", הגיב אשר לתיעוד שהתפרסם "בחדרי".

לראשונה, מאז שדבר קיומו של הצוות נחשף, מספר אשר בפרטי פרטים על קיומו ועל מטרתו, "לא מדובר בשום פגישה סודית אלא על צוות, שכבר יושב מספר גדול של ישיבות בחודשים האחרונים, כל פגישה למעלה משלוש שעות, יושבים על מפות ומקומות. זה יוצא בפועל שאנחנו נפגשים פעם בשבועיים וכבר אנחנו נמצאים בסוף התהליך הזה".

אשר מרחיב: "הצוות הוקם על ידי החלטה משותפת של דגל התורה, החלטה של ועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים, יחד עם הנהלת התנועה, אנחנו יושבים על כל הנושאים שהם צרכי הציבור החרדי בשכונות המעורבות ובשכונות הנקראות מעורבות. יש שכונות שהן ממזמן לא מעורבות וכיום החרדים שם רוב מוחלט, ולמרות זאת עדיין הם מוגדרות מעורבות". המצוקה בשכונות המעורבות לדבריו של אשר הן "אחד הפצעים הפתוחים שהיו לנו עם ראש העיר, ובשיחות ובקשות שהיו לנו - וועדת הרבנים עם בכירי העירייה".

לדבריו, "הרבנים ישבו בזמנו, וכזכור, פורסמה אצלכם תמונה מהמפגש, יחד עם ראש העיר והצוות שלו והקימו את הועדה הזו מתוך מטרה לבוא ולעצור את הבעיה הזאת - שאנחנו טוענים שהיא קיימת, למרות שראש העיר ניסה לטעון שהיא לא קיימת, ואנחנו אמרנו - בא נצא לדרך עם בדיקה מקצועית ואמיתית על צרכי הציבור החרדי באותן שכונות, ועל כך שלא יהיה חלילה מצב שרשות מקומית מצרה את צעדיהם של אנשים חרדים.

"ברגע שזה התקבל וסוכם על ידי הרבנים והוקם הצוות הזה, אנחנו יושבים חברי המועצה מול צוות של ראש העיר, מול המנכ"ל, כרגע זה לא מול ראש העיר עצמו אבל הסיכום יהיה יחד איתו", לדבריו של מזכ"ל 'דגל התורה', "כשנסיים את התהליך הזה – הדברים יובאו בפני רבני דגל התורה ויוחלט באמת האם אנחנו שבעי רצון מזה, כשהשינוי המרכזי שצריך להיות, ואמרתי את זה במפורש לראש העיר, אתה חייב לגעת בפרות הקדושות שלך.

"המושג הזה שלא יכולים להיות גני ילדים בשכונה שיש בה אנשים חילונים – לא מקובל עלינו. ראש העיר יודע שלא נשחט את כל הפרות הקדושות שלו, זה האידאולוגיה שלו, הוא לא אדם חרדי ואפילו לא אדם דתי, אבל ברגע שיוכר הצורך של התושבים החרדים בשכונות המעורבות, גם אם נתפשר על דברים מסוימים פה ושם – אנחנו יודעים שהנושא הזה שהוא פצע גדול מאוד מבחינתנו – יהיה פתור", הוסיף.

ח"כ אשר מספר על פגישת הרבנים שהובילה להרמת הצוות שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים" ועל סדר העדיפויות בדרישות של 'דגל התורה', שבת - לפני הכל, גם לפני גני ילדים ותקציבים.

"באותה ישיבת התנעה שהייתה בנוכחותנו, בנוכחות הצוות שנבחר ובנוכחות הרבנים - הרבנים התייחסו בצורה חד משמעית, לנושאים של שבת ולנושאים של חילון ירושלים באם הם קיימים או באם הם יוצרו תוך כדי זה", מדגיש אשר, "הרבנים הבהירו כי גם אם נגיע למצב שהולכים לבנות למגזר החרדי באותן שכונות מעורבות - מאות כיתות, ויפילו עלינו שפע של ברכה, תקציבים והכל, ברגע שתהיה הפרה כזו או אחרת, של הסטטוס קוו בשבת או בדברים אחרים, המחאה שלנו וההצבעות שלנו יאמרו באותה צורה".

לדבריו של אשר, החיבור עם ברקת לא מפריע או מחבל במאבק השבת, "זה לא בא אחד במקום השני או על חשבון השני בשום צורה, וזה נאמר במפורש על ידי חבר ועדת הרבנים הרב אפרתי בנוכחותם של ר"י חברון הגר"ד כהן והגר"ב סולובייציק, ועובדה שבמהלך ארבעה חודשים הללו שאנחנו נמצאים בישיבות - היה לא פעם ולא פעמים, רק לפני שבועיים – שלושה, התכנסה ישיבה של ראשי המפלגות שלנו, יחד עם ראש העיר וחברי המועצה, הקימו ועדה בעניין הזה וקיבלו החלטות, אנחנו לא עוזבים לרגע אחד, לא את השבת, ולא את הדברים האחרים, שעליהם אנחנו נאבק גם אם הילדים שלנו יצרכו ללמוד באוהלים במדרכות".

לאשר חשוב גם לפרגן לצוות של ראש העיר ובעיקר למנכ"ל העירייה מרחב: "חשוב לציין כי הצוות שלנו מתנהל בצורה מקצועית באמת ובצורה ישרה, שקופה ופתוחה, אני רוצה לשבח את המנכ"ל והצוות שלו באמת, ישיבות ענייניות בצורה הכי מקצועית שיכולה להיות ושמים את חילוקי הדעות על השולחן".

- האם מטרתה של הוועדה שהוקמה על ידי דרעי, ליצמן וגפני נועדה להביא לעצירת חילולי השבת או רק להוריד את מפלס הכותרות ולהרגיע את רוח המאבק?

"אני לא חושב שמישהו התכוון שתהיה ועדה בשביל לקבור את העניין הזה, בטח לא מישהו מהצד החרדי", משיב אשר בראיון הוידיאו ל"בחדרי חרדים". לדבריו, "מהותה של הוועדה תלויה ברמת המעקב והמעורבות של אלו שהקימו אותה. זאת אומרת שאם אלו שהקימו אותה יבואו ויגידו – שאם זה מתארך יותר מידי ואם לא יהיו מסקנות תוך ימים ספורים, אז אנחנו יוצאים מהעניין הזה וכל נושא הועדה יהפוך להתגוששות במועצת העיר – אז נלך לשמה, ואם זה יהיה כך - אז ברור שהועדה תתכנס ותגמור את הדברים". אשר מוסיף: "למיטב ידעתי, כן הייתה התקדמות מסוימת, אני לא יודע פרטים, אני לא מונח בעניין הזה כל כך, אבל ברור לגמרי, הוועדה הזו לא הוקמה בשביל השפה ולחוץ".

- ואם ראש העיר ברקת לא יקבל את דרישות החרדים, תורו לחברי הסיעה לפרוש כמו קינג?

"אתה מתבלבל, אני לא מורה ואני לא עושה, יש לנו תנועה, את הקו הזה אני לא מוביל לבד, אנחנו מובילים אותו לאורך כל הדרך, אנחנו לא שולפים בכל פעם את היציאה מהקואליציה. ברגע שיש לנו חופש הצבעה בנושאים האלו, אז זה אומר שאנחנו יכולים לעשות הרבה עבודה במועצה". אשר גם מבהיר: "יכול להיות שיגיע מצב חלילה - ואני מאוד מקווה שזה לא יקרה ואני יודע שראש העיר גם לא רוצה שזה יקרה, שבסוף הסיעות החרדיות כולם, יגיעו למסקנה שחייבים לפרוש מהקואליציה".

לאשר חשוב להעביר מסר לנציגים ולציבור: "דבר אחד אני יכול להגיד לנציגים ולציבור שלנו, כשאנחנו עובדים יחד – אין כוח בעולם שיוכל לעצור אותנו בטח לא בירושלים, ששם הסיעות החרדיות הם קרוב לחצי, ובתוספת של 'הבית היהודי' או קינג ודברים כאלו – אנחנו מעל החצי. אם נעבוד ביחד לא נצטרך להגיע לפרישה, אבל גם אם נפרוש – נפרוש כולם ביחד".
יעקב אשר הפלג הירושלמי חרדקים דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד