כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

וידאו מיוחד • הגראי"ל שטיינמן מורה לעסקן: לא לברוח לחו"ל מהצבא

בתיעוד וידאו מיוחד נראה הגראי"ל שטיינמן מורה לעסקן חרדי בכיר ששאל אותו על בחור שנמלט מהצבא, שלא לצאת מהארץ בעזרת דרכון זר • ומה מבקשים להוכיח מכך חוקרי המשטרה? כל הפרטים, והווידאו המלא

הרב שטיינמן
הרב שטיינמן

 

תיעוד וידאו מיוחד חושף את דעתו של הגראי"ל שטיינמן בשאלה האם עדיף שבחור שדרוש לצבא יימלט לחו"ל בעזרת הדרכון של אחיו, ובכך יתחמק מהצורך להשיג פטור בישראל.

באדיבות חדשות 10

בתיעוד שנחשף בערוץ 10 נראה עסקן חרדי מוכר יחד עם אברך צעיר כשהם עולים לגראי"ל שטיינמן, ושואלים אותו האם יש היתר להימלט לחו"ל באמצעות דרכון מזוייף. בתיעוד נראה העסקן מספר לגראי"ל על השתלשלות האירועים - "יש לאברך בעיות קשות עם הצבא בישראל, הוא בחור ישראלי. ובינתיים יש ביטול תורה, כבר חודשיים שהוא לא יכול לצאת מהארץ".

בהמשך הוא מפנה שאלה לגראי"ל: "עכשיו יש ספק. יש איזה קונץ, הוא מאוד דומה לאח שלו, השאלה האם לנסוע עם דרכון של אח שלו. או לחכות לוועדה שתתקיים בעוד תקופה, שאולי תנפיק לו פטור, אבל זה גם בספק".

הרב שטיינמן משיב: "עדיף לחכות ולא כדאי לקחת סיכון".

לטענת חוקרי המשטרה וידאו זה מוכיח כי העסקן השואל רצה לבצע הונאה, ומשום כך בין השאר הוא עצור בחשד להונאה חמורה. לטענתו של העסקן אין מדובר כלל בהונאה והוא ידע מראש את התשובה של הגראי"ל. הסיבה ששאל תוך תיעוד וידאו, לדבריו, נועדה עבור אחרים שחפצו לעשות מעשים דומים והוא ביקש למנוע זאת מהם.

הרב שטיינמן פטור מגיוס דרכון זר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד