י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לאחר ועדת הרבנים: דגל התורה הקימה את הקהילות בירושלים

חברי ועדת הרבנים של "דגל התורה" בירושלים השתתפו בכנס יסוד "התאגדות הקהילות בירושלים" שם הוקרא מכתבם של הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין

לאחר ועדת הרבנים: דגל התורה הקימה את הקהילות בירושלים

לראשונה הקומה "התאגדות הקהילות בירושלים" שעל ידי מפלגת 'דגל התורה', כך מתפרסם הבוקר (ראשון) בעיתון 'יתד נאמן'.

מדובר בעשרות נציגי הקהילות מכל רחבי העיר, שהתאספו יחד עם נציגי "דגל התורה" בעירייה לכנס יסוד ההתאגדות, בראשות חברי ועדת הרבנים הגר"ד כהן, הגר"ב סולובייצ'ק והגר"י אפרתי. בכינוס הוקרא מכתבם של מרן הגר"ח קניבסקי והגר"ג אדלשטיין למעמד. המעמד נפתח בתפילה נרגשת לרפואת ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, אשר מינה את ועדת הרבנים בירושלים לרומם את קדושתה וצביונה של ירושלים.

בזה אחר זה הגיעו עשרות הנציגים מכל קצות העיר לביהכ"נ "אוהל יונתן" בשכונת גבעת שאול, שם נערך הכינוס. המעמד נפתח בדברים ע"י הגאון ר"ד כהן, חבר ועדת הרבנים של "דגל התורה" בירושלים, שבירך על היוזמה החשובה להמשך קיום עולם הישיבות במתכונתו גם בקרב ציבור האברכים. "הקב"ה שלח לנו מתנה טובה מן השמים, יסוד ואבן פינה לכל הציבור החרדי. רואים בחוש שהקמת קהילות עם בתימ"ד מסודרים, זה קיום של כל עולם הישיבות והממשיכים דרכם. לאחר הישיבה, מטבע הדברים, המושגים של המשך הישיבה קיימים בפחות תוקף. המושג של קהילה בדרך הישיבה, שיעורי תורה, שיחות, תפילה ישיבתית נכונה, מקימים ת"תים ובתי"ס לבנות, זה דבר נפלא מאוד. מתקבצים יחד, הקהילה מאחדת את כולם לציבור מאוד מאוד מרומם, זהו אבן יסוד לקיומנו".

עוד ציין כי "זכינו בשנים האחרונות לדבר נוסף, 'איגוד בני הישיבות', כאשר הכל פועל יוצא מהמושג של קהילות. נמצאים ברחוב כה קשה, אווירה כה מתירנית וקשה לבני הנוער, אי אפשר להחזיקם בצמר גפן, הם יוצאים ושומעים והניסיונות לא קלים. יש את הניסיונות ברחוב ויש את ההתמודדויות בתוך המוסדות. ישנם כאלו עם פחות יכולות, ואת החלק הזה צריך ליתן להם. אם בכל השנה כך, על אחת כמה וכמה בבין הזמנים שהוא זמן מועד לפורענות. הקהילה דואגת לבני הנוער, דואגים להם לשיחות חיזוק ואם צריך מוציאים לטיול על טהרת הקודש, רואים את התוצאות בשטח.

"הקמת התאגדות לכל הקהילות בגדר 'איש את רעהו יעזורו', הדבר הרי נותן כח, מאגד את כולם, מביא את הודה ותפארתה של בני הישיבות בירושלים. התשובה לניסיונות ופגעי הזמן היא 'אז נדברו', להתאסף ולהתחזק יחד, ואז נזכה ל'ויקשב ד' וישמע'.

"כשמדברים על לשם שמים, שמעתי כמה פעמים ממרן ראש הישיבה שליט"א, עד כמה זה מושג גבוה ונאצל ושייך באמת רק ליחידי סגולה. אבל יש בזה דרגות ולכן גם כאשר עושים פעילויות שונות, לחשוב על לשם שמים, זה היסוד. ההרגשה כאן היא של 'אז נדברו יראי ד'', ציבור של המוסרים נפשם להעמיד את קרן התורה בקהילות, יראי ד' לחושבי שמו, שכבוד שמים בוער בקרבם".
"כח של ציבור"

הגאון רבי יוסף אפרתי, חבר ועדת הרבנים של "דגל התורה" בירושלים, אמר בדבריו כי "כפי שאמר ראש הישיבה, על העניין של כח ציבור, מרן הרב מבריסק זצוק"ל, עה"ת בפרשת ואתחנן, אומר כי 'ציבור' יש רק אצל יהודים. שכל הציבור הקדוש שנמצא כאן והמשלחים שלהם יעזרו איש את רעהו, העיקר להרבות תורה ודעת בתוך הקהילות ופועל יוצא שאור התורה בתוך הקהילות יאיר על קדושת ירושלים שנתקדשה לשעתה ונתקדשה לדורות".

את דבר הרבנים חתם הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, חבר ועדת הרבנים של "דגל התורה" בירושלים, שהגדיר את ההתאגדות החשובה כ'ברית' בה חפצים לעזור איש לרעהו, וככל שההתאגדות גדולה יותר כך הכוח גדול יותר. "יש רק דבר אחד שצריך לזכור, כתוב בחז"ל, הרי כל ברית זה קשר אהבה, וכתוב, כל אהבה שתלויה בדבר, בטל דבר בטלה אהבה. אהבה שאינה תלויה בדבר סופה להתקיים. בכל קהילה תמיד יש איזה תכלית שמשתנה כל הזמן. הרמב"ם אומר, יש רק דבר אחד – רק דבר נצחי, יכול להיות שסופו להתקיים, וזה הקב"ה, זה הדבר הנצחי היחיד שיכול להתקיים.

"היסוד של כל הדברים צריך להיות שהכוונה תהיה דבר נצחי, לא אינטרסים בין אנשים, קהילות ועסקנים. כל דבר שיהיה תלוי בדבר, חבל להתחיל, משום שאין לזה שום קיום. לעשות כינוס כזה גדול לדבר זמני, לא כדאי. מי שמתעסק עם זה צריך לחשוב תמיד על אהבה שאינה תלויה בדבר. כל אחד יחשוב על התכלית לאגד את בני הישיבות והקהילות, לחזק את הקדושה של ירושלים. אם כך יהיה, ודאי שסופה להתקיים בע"ה".









דגל התורה ירושלים ועדת רבנים יתד נאמן מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד