י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הד"ר שחשפה את ההתעללות: "מקרה חמור ונדיר"

הרופאה בתל השומר שחשפה את שני ההורים העצורים בחשד להתעללות בילדם בן ה-4, מדברת לראשונה על הזיהוי - ועל התחושה הקשה

תל השומר, ארכיון
תל השומר, ארכיון

 

חשד חמור להתעללות - הסיפור הקשה על ההורים תושבי מודיעין עילית, שנעצרו בשבת לפנות בוקר בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, התעללות פיזית וגרימת חבלה חמורה בבנם חסר הישע, ממשיך להכות גלים.

ד"ר גליה ברקאי, ממלאת מקום מנהל מחלקת ילדים ב' בבית החולים לילדים שיבא בתל השומר, שחשדה בזוג ההורים ממודיעין עילית שהתעללו בבנם בן הארבע וחשפה את ההתעללות, מספרת הבוקר בראיון לידיעות אחרונות כי "הידיעה שהילד הזה עבר סבל גופני ונפשי לאורך זמן קורעת לי את הלב, והידיעה שלהורים האלה יש עוד ילדים בבית היא לא פשוטה. אין בסיפור הזה טובים ורעים".

לדבריה: "בכל הפעמים הקודמות שהילד אושפז, התופעות שמהן סבל הילד לא הסתדרו לנו גם אחרי שעשינו לו בירור נרחב מאוד. פשוט לא הצלחנו להבין מה הסיבה לאשפוזים החוזרים. תמיד באיזשהו שלב המצב שלו השתפר והוא הלך הביתה - ואחרי תקופה היה מגיע שוב".

על כך שהילד אושפז שוב בבית החולים לפני מספר שבועות במצב גופני ירוד, ובניגוד לצפוי מצבו לא השתפר ואף החמיר והוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ במצב קשה, סיפרה ברקאי: "עשינו שוב את הבירורים הרפואיים ולא מצאנו שום סיבה למצבו, למעט הרעלה מכוונת. אז כבר הייתי נחושה: החלטתי שאני לא מוותרת ודורשת התערבות של גורמי אכיפת החוק". לדבריה, "תמיד אנחנו מנסים למצוא סיבות אחרות לשאלה למה ילד חולה. זה מאוד קשה לחשוב על כך שהורה מתעלל בילד שלו. זה בניגוד לטבע האנושי. אבל במקרה הזה פניתי למשטרה וביקשתי להציב מצלמות".

לסיום סיפרה ד"ר ברקאי - "בשלב מסוים חשדנו שהילד הורעל, אבל הופתענו מאוד כשהגיעו סרטוני המצלמה הנסתרת שהתקנו וגילינו שהוא עבר גם התעללות. לא היה משהו בהתנהגות או במראה שלהם שיכול להעיד על איזושהי בעיה. צריך לזכור שזה אירוע מאוד נדיר, אבל רופאים צריכים להיות מודעים לתופעה הזו כי כשהיא מתרחשת זה הדבר הכי נורא שיכול להיות".

על הילד סיפרה ד"ר ברקאי: "עכשיו הילד הרבה יותר חייכן ושמח, הצוות שנמצא איתו מספר שהוא מרגיש טוב ומשחק, בעוד שכשהוא היה עם אמא שלו הוא נמנע מלשתף פעולה ובכה כשהתקרבו אליו".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מעצרה של האם ממודיעין עילית, החשודה בהתעללות בבנה שאושפז בבית החולים תל השומר, הוארך אמש (מוצ"ש) עד יום שלישי. מעצר האב הוארך עד יום רביעי.

מהמשטרה נמסר ל'בחדרי חרדים': "חשוב להדגיש כי לאחר שהועלה חשד בקרב הצוות הרפואי נעשתה פניה למשטרת ישראל והחלה חקירה סמויה בנושא. אמש עצרה המשטרה זוג הורים ממרכז הארץ בשנות ה- 30 לחייהם בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, התעללות (חמורה, ב"ח) התעללות פיזית וגרימת חבלה חמורה לחסר ישע.

"במוצאי שבת הובאו ההורים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בת"א ובית המשפט נענה לבקשת המשטרה והאריך את מעצר האם בארבעה ימים ואת מעצרו של האב בחמישה ימים. כמו כן בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה כולל זיהוי מי מהמעורבים".

התעללות מודיעין עילית תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד