א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הפדיחה הגדולה של טראמפ: 'פייק ניוז' גרסת נשיא ארה"ב

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סגר בסוף השבוע חודש מאז כניסתו לבית הלבן וכבר פתח את קמפיין הבחירות ל-2020 בנאום חוצב להבות מול כרבבת בני אדם בפלורידה. אלא שאמירה אחת של טראמפ בנאום גרמה לפדיחה גדולה • "פייק ניוז" גרסת נשיא ארה"ב

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סגר בסוף השבוע האחרון חודש מאז כניסתו לבית הלבן וכבר פתח את קמפיין הבחירות ל-2020 בנאום חוצב להבות מול כרבבת בני אדם בפלורידה. טראמפ הגיע למקום מלווה ברעייתו מלאניה ובלבוש המשדר עשייה וירידה אל העם - ללא עניבה.

בנוסף, טראמפ אף חרג מהכללים והזמין את אחד מאוהדיו אל הבמה למרות מחאות אנשי השירות החשאי. הקהל היה באקסטזה מוחלטת והעניק תשואות רמות במהלך כל הנאום.

האירוע החזיר קצת את הצבע ללחיים של הנשיא וצוותו, לאחר מספר ימים בהם הסתבך עם התקשורת ו'צלע' עם הפיטורין של היועץ לביטחון לאומי.

הכל היה יכול להיות מעולה מבחינתו של טראמפ, אלא שאמירה אחת שלו במהלך הנאום גרמה לפדיחה גדולה. טראמפ, שתקף שוב את התקשורת וטען כי היא מפרסמת "פייק ניוז" (ידיעות כוזבות), חשף כי הוא נגוע באותה מחלה.

טראמפ העלה שוב את נושא איסור כניסת מהגרים ממספר מדינות מוסלמיות ונתן דוגמאות למדינות הסובלות מהגירת מוסלמים. "תראו מה קרה אתמול בשוודיה. שוודיה, מי היה מאמין? מהגרים נכנסו במספרים גדולים ועשיו יש להם בעיות שמעולם הם לא חשבו שיהיו להם", אמר טראמפ.

אלא שבירור קצר העלה כי לא קרה שום דבר בערב המדובר בשוודיה. בממשל השוודי מיהרו להגיב וטענו כי לא התרחש כל אירוע טרור בשוודיה. במקביל, ברשתות החבריות חגגו על חשבונו של טראמפ וגיחכו על דבריו.

שר החוץ לשעבר של שוודיה, קארל בילדט, צייץ בטוויטר: "שוודיה? פיגוע טרור? מה הוא עישן?". אחד מכלי התקשורת במדינה אף הגדיל לעשות, פנה לטראמפ ופרסם את כל האירועים שהתרחשו בשוודיה ביום שישי, בהם אדם שטופל בשל כוויות קשות, אזהרת סופת שלגים ומרדף משטרתי אחר נהג שתוי.

בבית הלבן טרם התייחסו לדברים.
דונלד טראמפ שוודיה מהגרים פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד