י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ההתעללות המחרידה בחיפה; ליצמן מגיב: "אני מזועזע - זה לא אנושי"

התיעוד המחריד שנחשף ב"ערוץ 2", בו נראו עובדים מכים באכזריות קשישים חסרי ישע בבית אבות בחיפה מעורר סערה. שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע למקום ולא מצא מילים לנוכח הזוועה: "אני מזועזע, אין לי מילים אפילו"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

התיעוד המחריד שנחשף אמש (מוצ"ש) ב"ערוץ 2", בו נראו עובדים מכים באכזריות קשישים חסרי ישע בבית אבות בחיפה מעורר סערה. שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע הערב למקום ולא מצא מילים לנוכח הזוועה.

בשיחה עם "ערוץ 2" אמר ליצמן: "משרד הבריאות החליט לפטר עוד שורה של אנשים, מעבר לאלה שנעצרו. אנחנו בודקים את האחריות של המנהלים במקום. אני מזועזע ממה שהיה כאן. זה לא אנושי. אין לי מילים אפילו".

ליצמן הוסיף, "ברור שאנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום על מה שקרה. אני מדבר על כל בתי האבות בארץ. אנחנו הולכים להכניס מצלמות כאן. שאלתי את המשפחות בסיור אם הם יסכימו ולשמחתי כולם הסכימו".

"מתברר שהפיקוח של משרד הבריאות לוקה בחסר" אמר ליצמן. "צריך להגיד לכם תודה על התחקיר. מתברר שגם המשפחות לא ידעו על מה שקורה. אנחנו סומכים על המשטרה".

לדבריו, "ברור שמשרד הבריאות הוא חלק מהבעיה ואני צריך לספק כעת פתרונות. לכן אנחנו נשים מצלמות ונבדוק עובדים. ביקשתי דיווח שוטף על כל השוהים כאן. אנחנו נאסור על המוסד בחיפה לקבל שוהים נוספים עד להודעה חדשה".

לסיום אמר ליצמן כי "כבר הלילה פשטו אנשי משרד הבריאות על עשרה בתי אבות ברחבי הארץ ונמשיך לעשות את זה בקרוב. אנחנו כמובן צריכים גם תקציבים, אבל הפתרון הוא סיעוד ממלכתי - ניתן אפשרות לאנשים להיות בבית. אני כמובן לא ישן בשקט הלילה, זה מטריד מאוד".

אחד החשודים בפרשת ההתעללות (פלאש 90)צילום: אחד החשודים בפרשת ההתעללות (פלאש 90)
אחד החשודים בפרשת ההתעללות (פלאש 90)

בתוך כך, היום הגיעו למוסד בחיפה עשרות בני משפחה של קשישים השוהים במקום וחלקם אף הוציאו את הוריהם מהמקום. במקביל, המשטרה צפויה לבקש מבית המשפט את תיק חקירת המוות של הקשישה שנותקה מחמצן לאחר שהאחות האחראית הורתה על כך ובמשטרה ינסו להבין האם הקשישה, שנפטרה לפני כחודש, מתה מהסיבה הזאת.

כזכור, אמש נחשף תיעוד מזעזע מהמקום, בו נראו עובדים מכים קשישים חסרי ישע. מדובר בתמונות קשות לצפייה שפורסמו רק הודות לאחד העובדים שהחליט שלא לשתוק עוד לנוכח הזוועות אליהן נחשף. העובד פנה לחברת חקירות שציידה אותו במצלמות נסתרות ובמשך למעלה מחודשיים הוא תיעד את הזוועות שהתרחשו בין כותלי המוסד.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הצהיר כי המשטרה תפעל בתקיפות נגד העובדים. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לממצאים הקשים של התחקיר ואמר מוקדם יותר היום בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו קראנו בפרשת השבוע את פרשת יתרו. 'כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך'. במורשת היהודית אנחנו מכירים את האמירות הקובעות הנוספות: 'אל תשליכני לעת זקנה' 'והדרת פני זקן'. אני הזדעזעתי לראות את הדברים הללו, על התעללות בקשישים".

נתניהו הוסיף, "הדבר הזה נוגד את הערכים היהודיים שלנו ואת הערכים הבסיסיים של מדינת ישראל. לכן אני מצפה ממשרד הבריאות ומגורמי האכיפה למצות את הדין עם המתעללים ולהבטיח שהמקרים האלה לא יישנו יותר".
התעללות קשישים בית אבות יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד