י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תחקיר בתי האבות. צפו בליצמן: 'בעיה משפטית? לא שואל אף אחד, אתקין מצלמות"

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לפרשה המזעזעת שנחשפה ב"ערוץ 2" בנוגע להתעללות המחרידה שנחשפה בבית אבות בחיפה: "אני מתכוון להתקין מצלמות בכל בתי האבות. בעיה משפטית? אני לא מתכוון לשאול אף אחד" • צפו בתיעוד בלעדי ל'בחדרי' מדבריו

יעקב ליצמן (אורי לנז, פלאש 90)
יעקב ליצמן (אורי לנז, פלאש 90)

לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן הגיע היום (ראשון) בהפתעה לבית האבות 'נאות כיפת הזהב' בחיפה, זאת בעקבות התחקיר המזעזע של 'ערוץ 2', בו נחשפה התעללות אכזרית בקשישים חסרי ישע, "בחדרי חרדים" מביא תיעוד וידאו בלעדי מדברים שאמר ליצמן הערב, כאשר לדבריו, גם אם מבחינה משפטית תהיה לו בעיה, הרי שהוא מתכוון להתקין מצלמות בכל החדרים בבתי האבות.

ליצמן סיפר באירוע, שהתקיים במלון קינג דיויד בירושלים, כי "ממזמן רציתי לעשות, גם במסגרת בריאות הנפש וגם במסגרת רווחה, מצלמות בחדרים. התחלתי את זה בקדנציה קודמת, הלכנו לבחירות, אחר כך הייתה לי בעיה".



כאמור, ליצמן הצהיר כי בכוונתו לעשות זאת גם אם מבחינה משפטית יש בכך בעיה. "יש כאלו שאומרים לי שמשפטית זה לא, אני לא הולך לשאול את אף אחד. שאלתי את ההורים, את המשפחות, היום בחיפה, אף אחד לא התנגד. מי שלא רוצה שיוציא אותם מבתי אבות. אני הולך לעשות מצלמות בכל המקומות שם, שיפסיקו עם כל מה שקורה שם, זה נורא ואיום, זה זעזוע מוחלט, זוועה".

לדבריו, "אנשים יושבים עכשיו בחקירות. אנחנו נזמין מחר עוד, נעשה צעדים גדולים, נזמין עוד אנשים לחקירות, גם נפטר מחר אנשים, נעשה שינויים דרסטיים גם במקום הזה. אגב, הלילה עשיתי פשיטה, עם 10 עובדים נוספים, בבתי אבות. צוות של בכירים במשרד הבריאות, ב-10 מקומות, לבדוק בכל המקומות האלה, מה המצב של הקשישים האלו. ה' ישמור, יש שם גם ביניהם ניצולי שואה שעברו את השואה כבר פעם אחת".

בהמשך דבריו הוא התייחס לרפורמת הסיעוד שהוא מוביל ואמר כי "הפתרון זה סיעוד ממשלתי - מה שאני דורש כל הזמן. למה זה הפתרון? כי בסיעוד ממשלתי אנחנו מתכוונים שחצי מהמטופלים יקבלו את הטיפול בבית, לא בבית חולים ולא בבית אבות. אנחנו נוסיף להם הרבה שעות של עובדים זרים בכדי שיוכלו לעזור.

"היום דווקא בארה"ב – המודה היא שאין כל כך הרבה אשפוזים, ויש אשפוזי בית. אנחנו גם בודקים את זה דרך קופות חולים וכל מיני קופות שרוצות להתעניין על אשפוזי בית שאני דווקא תומך, אני חושב שבן אדם שנמצא בבית חולים זה קצת זעזוע בשבילו. אם יהיה טיפול בבית אז זה יהיה יותר טוב. בכל אופן, זה הפתרון".

לסיום סיפר כי "פניתי היום לראש הממשלה ושר האוצר שישקלו שוב, זה בהסכם הקואליציוני, עד הרגע הזה עוד לא עשיתי משבר, אבל בשלב מסוים אני לא אוותר".
יעקב ליצמן סיעוד התעללות בית אבות מצלמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד