כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

'ביקשתי': מנחם פרנקל בסינגל בכורה וראיון אישי • קליפ

אחרי שנים של עבודה משותפת ופרויקטים רבים, משיק הזמר מנחם פרנקל את סינגל הבכורה שלו "ביקשתי", סינגל מעורר בלחנו של פרנקל עצמו, במילים הלקוחות מתוך 'שיר השירים', ובעיבודו של המוזיקאי ערן קליין • לרגל ההשקה, מעניק פרנקל ראיון אישי ל'בחדרי חרדים', בו הוא מספר על השיר החדש, על הפרויקטים המוזיקאליים ועל התכניות לעתיד • צפו בקליפ

'ביקשתי': מנחם פרנקל בסינגל בכורה וראיון אישי • קליפ

אחרי שנים של עבודה משותפת ופרויקטים רבים, משיק הזמר מנחם פרנקל את סינגל הבכורה שלו "ביקשתי", סינגל מעורר ונוגע בלחנו של פרנקל עצמו, במילים הלקוחות מתוך 'שיר השירים', ובעיבודו של המוזיקאי ערן קליין.

"בדור של חושך והסתר כולנו מבקשים את האור והאהבה שימלאו את ליבנו", כותב פרנקל על השיר. "אך מהו באמת? הכסף? תענוגות העולם? חופשה חלומית?", תוהה הזמר הצעיר.

"השיר 'ביקשתי' מבטא את הזעקה והבקשה אל האמת והאהבה העמוקה הפועמת בלב כל יהודי, שרק אוצר אחד יקר יכול למלא את החלל הריק שבלב, והוא הדבקות הרוחנית של האדם לקונו - באמונה, בתורה ובתפילה". פרנקל חותם את הטקסט במילים "באהבה זו אנו מגלים אושר אין סופי, כדברי שלמה המלך 'מצאתי את שאהבה נפשי'."

לרגל ההשקה החגיגית, מעניק מנחם פרנקל ראיון אישי ל'בחדרי חרדים', בו הוא מספר על השיר החדש, על הפרויקטים הקודמים, ועל החזון האישי שלו. פרנקל, חסיד חב"ד בן 28 מרחובות, שיתף פעולה עם מיטב האמנים בתעשיית המוזיקה החסידית והיהודית, והעתיד עוד לפניו.

"לפני כ- 6 שנים הלכנו לשמח בחור חולה שהיה על ערש דווי", נזכר פרנקל ברגעים שהבין שהוא רוצה לעסוק במוזיקה. "ראיתי את האושר של החולה, איך שהמוזיקה שימחה אותו. החוויה הזו נחרתה לי בלב, ונוכחתי לראות שמוזיקה יכולה לגרום לאנשים אושר ושמחה, ששום דבר אחר בעולם לא יכול לגרום. בשלב הזה הבנתי שאני רוצה להיכנס לתוך התחום".

"במקור אני נגן חליל צד. כשהחלטתי להתמקצע בשירה, הלכתי ללמוד פיתוח קול אצל החזן צודיק גרינוולד, והשקעתי בזה תקופה, עד שהרגשתי שיש לי את הכלים לשיר בצורה מקצועית".

בארבע השנים האחרונות מופיע פרנקל באירועים רבים, בעיקר בקרב חסידות חב"ד, אליה הוא משתייך, אבל לא רק. תוכלו למצוא אותו גם באירועים שונים במגזר החרדי, כמו שמחת בית השואבה המרכזית המתקיימת באופקים על טהרת הקודש ומיועדת עבור הציבור החרדי בעיר, או בהקפות שניות המרכזיות המתקיימות בעיר רחובות לציבור הרחב. לפני תקופה הופיע עם תזמורתו של גרשון פריישטט באירוע מיוחד שהתקיים בכפר סבא, בו נטל חלק אף אמן הכינור דניאל אהביאל.

כחב"דניק שורשי האירוע שהכי ריגש את הזמר פרנקל עד כה, היה הדינר המיוחד שהתקיים במנהטן במסגרת 'כינוס השליחים העולמי' המסורתי של חסידות חב"ד, בו נוטלים שליחי חב"ד, רבנים ואישי ציבור מכל רחבי העולם. "זו חוויה אדירה", נזכר פרנקל.

מעבר לכלל האירועים השוטפים, פרנקל רואה עצמו בעיקר כיוצר מוזיקה אומנותית יותר, אליה הוא מרגיש חיבור עז. פרויקט הדגל שלו עד כה הוא 'הסוד שבניגון', מופע משותף שהתחיל לפני כשנתיים עם היוצר והאמן יניר קילינסקי, בו מבוצעים ניגונים עתיקים ורפרטואר עשיר ומגוון בהגשה אומנותית, באמצעות כ- 12 כלי נגינה אותנטיים רב תרבותיים ממדינות שונות מרחבי העולם, כמו: הודו, הולנד, ארמניה, פרס ומחוזות נוספים. המופע משלב גם את הסיפורים והסודות הכמוסים העומדים מאחורי הניגונים, יחד עם 'ארט וידאו' מיוחד, היוצר מופע ייחודי ומקורי שזכה לתגובות נלהבות בקרב המשתתפים והציבור הרחב.

ברוח סגנון המוסיקה הזה, הושק לפני כשנה וחצי הקליפ "קול ביער", סינגל אינסטרומנטלי בביצוע ייחודי של 'ניגון עתיק של הצדיק מאשפולי', ובו נוטלים חלק המוזיקאים מיכאל שלוש ואסף המר. הניגון מוגש בביצוע של שלושה כלים: סיטר הודי מהמזרח, חליל צד ופסנתר.

גם עם הזמרים החסידיים רשם פרנקל שיתוף פעולה מקורי, כאשר יחד עם הזמר החב"די מנדי ג'רופי השיקו קליפים קצרים בשם 'נקודת השמחה', "פרויקט שמטרתו לעורר שמחה ברמה היומיומית. בקליפים מובאים נקודות קצרות ממשנתו של הרבי מחב"ד אודות המעלה של השמחה בחיי היו יום", מספר פרנקל.

"הכיוון שלי הוא לשמח את העם ישראל, חותם הכישרון המבטיח. "החזון שלי הוא לגעת בכמה שיותר קהלים, לחבר את הלבבות ולהעניק להם העצמה אישית. אני שמח לעשות את כל הדברים: גם לשמח בחתונות וגם ליצור מוזיקה מקורית אומנותית באמצעות המופעים".



מילים: מהמקורות.
לחן: מנחם פרנקל.
עיבוד והפקה מוזיקלית: ערן קליין וניר מוצרי.
מדיה ועריכה: FRENKEL PRODUCTIONS
מנחם פרנקל ביקשתי סינגל הסוד שבניגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד