כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

העליון קיבל את הערעור: יוסי בכר יישאר בתפקידו

בית המשפט עליון קיבל את הערעור: ראש עיריית בת ים, יוסי בכר יישאר בתפקידו

יוסי בכר. צילום: יעקב כהן פלאש 90
יוסי בכר. צילום: יעקב כהן פלאש 90

בית המשפט העליון קיבל את הערעור של יוסי בכר נגד ביטול תוצאות הבחירות המקומיות לראשות עיריית בת ים וקבע כי פסק דינו של בית המשפט המחוזי - בטל. תוצאות הבחירות לפיהן זכה בכר, יעמדו בתוקפן.

כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע באפריל 2016 כי הבחירות לראשות עיריית בת ים שהתקיימו בינואר 2015 מבוטלות, וכי יש לקיימן שוב. מי שעתר לבית המשפט הוא המעמד המפסיד עו"ד אלי יריב, שהפסיד את מערכת הבחירות לבכר רק ב-491 קולות בלבד. השופטת רות לבהר שרון קבעה כי בכר נתן "שוחד בחירות" לאנשים שונים בעיר, לרבות בעלי עסקים בקניון בת ים.

כעת כאמור, הרכב השופטים ניל הנדל, צבי זילברטל ואורי שוהם קיבלו את הערר שהגיש יוסי בכר וביטלו את החלטת בית משפט המחוזי בת"א, ובנוסף קבעו הוצאות משפט של המתמודד מולו לראשות העיר, אלי יריב, בסך 60 אלף ש"ח לטובת ראש העיר בכר.

ראש העיר בכר אמר בתגובה להחלטה: "בית המשפט אמר את דברו וקבע שבחירות עושים בקלפי. אני מודה לתושבי בת ים על התמיכה והאמון, אמשיך לשרת אותם נאמנה".

כבר בשנת 2014, עוד טרם הבחירות, התכנסו רבני העיר לדיון בסוגיית הבחירות והכריזו על תמיכתם בראש העירייה המכהן יוסי בכר. בסיום הפגישה חתמו הרבנים על קריאת קודש בה הם קוראים לכל הציבור הדתי והחרדי בעיר לתמוך בבכר.

על המכתב חתמו כל רבני העיר בת ים, הרב שלום דהאן, הרב אליהו נטף, הרב מרדכי דרעי, הרב ישראל ניסים לוגסי, הרב רזיאל אלול, הרב ליאון הכהן והרב יצחק אסקפה, כשהמקובל הרב בניהו שמואלי צירף את חתימתו. רשימת רבנים זו חולשת על כלל האוכלוסייה החרדית בעיר והבטיחה את התמיכה של הציבור החרדי בבכר, בין היתר בשל התמיכה של יש עתיד ומרצ במועמד אלי יריב.
בת ים בחירות יוסי בכר העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד