י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גליק לליצמן: "תלחם נגד בחורי הישיבות המעשנים". ליצמן: "בגור אסור לעשן"

במענה לשאלת גליק על בחורי הישיבות המעשנים השיב ליצמן: "בגור יש איסור לעשן בישיבות, אפילו שמישהו מתארס מחלקים שוקולדים ולא סיגריות"

יעקב ליצמן. צילום: הדס פרוש - פלאש 90
יעקב ליצמן. צילום: הדס פרוש - פלאש 90

בשעת השאלות שהתקיימה היום (שני) במליאת הכנסת, השיב שר הבריאות יעקב ליצמן, ובין השאלות הרבות, עלתה השאלה, האם ליצמן פועל למגר את העישון בקרב בחורי הישיבות הידועים בקיטורם.

מי שהעלה את הנושא היה ח"כ יהודה גליק מהליכוד ששאל את ליצמן: "אמרת שעישון זה מסוכן ושאתה עושה המון בכדי להיאבק בעישון, האם אתה תומך במיסוי בטבק שרוב המעשנים בישראל מעשנים טבק, והאם אתה מוכן להצטרף למאבק בעישון דווקא בציבור החרדי, בחורי הישיבה מעשנים וזה נראה כאילו זה לא מפריע לרבנים".

ליצמן הפתיע בתשובתו וסיפר כי בחסידות עליה הוא נמנה – גור, יש איסור חמור לעשן בישיבות, "אני נגד עישון באופן חריף, בגור יש איסור לעשן בישיבות, אני חסיד גור, חד משמעי, אפילו שמישהו מתארס מחלקים שוקולדים ולא סיגריות, יש מודעה שאסור לעשן בבית הכנסת בגור, תבין כמה אנחנו נגד עישון".



ליצמן התייחס גם להעלאת המס על הסיגריות ואמר כי "בקדנציה הראשונה שלי אני ביקשתי לעלות ב2 שקלים את המס על הסיגריות, אני היום מוכן שיעלו בעוד 5 שקל לסיגריות, אין לי בעיה, רק ביקשתי שהמס ילך לסל התרופות ואת זה הם לא הסכימו, יש לך מילה ממני, מבחינתי היום- שיעלו ב-10 שקל את המס".

קודם לכן הבהיר שוב ליצמן בנושא העישון ואמר כי "אני נגד עישון בצורה חריפה מאוד, לא אני מעשן ולא אף אחד אחר מבני משפחתי".

גליק הוסיף וסיפר כי "אצלינו ביישוב, הרב לא מעלה לתורה מי שמעשן".
יעקב ליצמן יהודה גליק עישון חסידות גור שעת שאלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד