ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אושר סופית: אסירים יצביעו בבחירות המקומיות

במליאת הכנסת אושר היום סופית כי אסירים יהיו רשאים להצביע בבחירות המקומיות

אסיר מצביע בבחירות. צילום: פלאש 90
אסיר מצביע בבחירות. צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הרשויות המקומיות של חברי הכנסת אילן גילאון ועליזה לביא כי אסיר הנתון במשמורת בית הסוהר או מקום מעצר ביום הבחירות לרשויות המקומיות, יהיה רשאי להצביע בבחירות בקלפי לאסירים שיקבע שר הפנים, בבית הסוהר או במקום המעצר שבו הוא נמצא.

בחוק מוצע גם לקבוע את ההיבטים הפרוצדורליים הנובעים מכך כגון סדרי ההצבעה בקלפיות לאסירים, ספירת הקולות ותעמולת הבחירות בבית הסוהר.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב נכתב: "לרשות המקומית השפעה גדולה על חיי הפרט השוטפים והזכות להצביע לרשות העיר חשובה לפחות כמו הזכות להצביע לכנסת ישראל. המשקל של כל תושב ברשות המקומית הוא גדול לאין שיעור ממשקל המצביע בבחירות הכלליות. תוצאות הבחירות רלוונטיות לאסירים גם בשעת שהותו במאסר שכן קהילתו, משפחתו וביתו חוסים תחת שלטון הרשות וזהו המקום אליו הוא חוזר בחופשותיו ולאחר שחרורו. כאשר ניתנת לאסיר אפשרות לבחור בבחירות המקומיות נשמר הקשר של האסיר עם הקהילה ועם החברה, נדבך חשוב בתהליך השיקום. הזכות להשתתפות בבחירות דמוקרטיות היא זכות יסוד של כל אזרח במדינה, והצעת חוק זו מתקנת את העוול הקיים כיום המונע מאסירים ועצורים לממש את זכותם זו."

ח״כ עליזה לביא אמרה: "מעבר לכך שהצבעה היא זכות יסוד בדמוקרטיה, היא כלי שבכוחו לייצר תחושת אחריות, שייכות וחיבור של אדם למדינה, לחברה ולקהילה. אין סיבה שזכות הקיימת בהצבעה בבחירות כלליות תהיה שונה כשזה מגיע לרשויות המקומיות. אסיר משלם את חובו לחברה בשבתו בבית הסוהר, אך אין מקום לשלול ממנו זכות הצבעה שעשויה להשפיע על עתידו שלו או של משפחתו וקרוביו״.

ח"כ אילן גילאון אמר: "כאשר ניתנת לאסיר אפשרות לבחור בבחירות המקומיות נשמר הקשר של האסיר עם הקהילה ועם החברה, נדבך חשוב בתהליך השיקום. הזכות להשתתפות בבחירות דמוקרטיות היא זכות יסוד של כל אזרח במדינה, והצעת חוק זו מתקנת את העוול הקיים כיום המונע מאסירים ועצורים לממש זכותם זו".
אסירים יופ הבחירות מקומיות אילן גילאון הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד