י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לקראת הדיון בבג"צ על הכשרות "שעת מבחן רצינית ביותר של הרבנות"

הקרב נגד סמכותה הבלעדית של הרבנות להענקת כשרות מגיע מחר (שלישי) שוב לפתח בג"צ - ברקע קמפיין משמעותי של המתנגדים, מפקח כשרות ל'בחדרי' תוקף את העותרים ואומר: זו שעת המבחן לרבנות

הרב לאו והיועמ"ש. צילום: שוקי לרר
הרב לאו והיועמ"ש. צילום: שוקי לרר

"יש פה קמפיין מתוזמן וממומן נגד הרבנות והכשרות, החל בסידרה כתבות בידיעות דרך הכתבה בערוץ 2, וגם בכנסת באמצעות רחל עזריה ואיתן כבל. זו שעת המבחן הרצינית ביותר של הרבנות" כך אומר הערב מפקח כשרות בכיר ל'בחדרי חרדים'.

כפי שפורסם בימים האחרונים, התאחדות בתי המלון ונאמני תורה ועבודה הצטרפו לבג"צ "על מנת ללבות את האש" - כפי שמגדיר זאת המפקח, נגד משגיחי הכשרות וזאת טרם הדיון בבג"ץ. הדיון צפוי להתקיים מחר, יום שלישי בשעה תשע ובעולם הכשרות עוקבים אחריו בדריכות.

מפקח כשרות בכיר בעל ניסיון בתחום שנים רבות, עושה סדר מעט בתמונה: "הצביעות של התאחדות המלונות ושאר הארגונים זועקת לשמים. אין כאן כל כוונה לדאוג לציבור צרכני הכשרות כלל".

לדוגמא וכראיה לדבריו הוא מציג את מטבחי בתי המלון, בהם מבשלים הן בשרי והן חלבי במטבחים שונים, כפי ההלכה והמסורת היהודית. העבודה הינה רבה וללא הרף, וכל זה מעבר לכלל אחריות של המשגיח לגבי הנעשה במטבחים הנוספים של הלובי /בריכה/אירועים ועוד.

"וכי זה מה שמייקר את עלויות המזון? וכי שכר המשגיח הנושק לשכר מינימום, הוא העקב אכילס? וכי הדרישה המינימלית והבסיסית להשגחה ראוייה עפ"י ההלכה והמסורת היא זו שהופכת את הרבנות למונופול ואת המשגיח לעובד שאך ורק בגללו קורס ענף התיירות בארץ?

המפקח ממשיך בעדותו האישית: "והרי כידוע לכולנו ברוב המקרים המשגיח הינו אחרון בשרשרת המזון על כל המשתמע מול שאר העובדים , וכל זאת כאשר האחריות שלו היא לאין ערוך משאר עובדי המטבח וסגל המלון.

"הרי לא יתכן שמחד גיסא אותם עסקים יצרכו תעודת כשרות ויציגו אותה לציבור, אבל כשבאים לבצע את תוכנה של התעודה, הרבנות ומשגיחיה נהפכים למונפול ולהשתלטות, הרי ללא עבודת המשגיח ושולחיו, גם התעודה לא תעזור למכירות.

"המציאות בארץ כיום הינה שרוב אורחי המלונות שלא צורכים כשרות- נופשים בחו"ל. אך הציבור בעם ישראל שעורך קידוש בשבתות וימים טובים , מעוניין ומקפיד שהכשרות תישמר. ולכך אין כל פתרון אחר מלבד משגיחים מקצועיים העושים את עבודתם כנדרש וכל זאת כאשר מעליהם ישנו פיקוח מתמיד כבכל מערכת מתוקנת ומסודרת.

"וכי יתכן שרוקח יעניק תרופה לחולה ללא הסמכה, או רישיון משרד הבריאות, או לחילופין הרוקח יכין מרשם כפי ראות עיניו ? ישנם נהלים ברורים ואחידים כך גם בכשרות.

המפקח ממשיך בדבריו, "כפי שמשרד הבריאות מנחה ואוכף את הבריאות מתוקף תפקידו, כך הרבנות הינה הרגולטור בכל ענייני הכשרות, הנהלים הינם שקופים ואחידים ברמה ארצית ומוצגים לכל דורש. באם ישנה חריגה מדרישות משגיח כזה או אחר כפי שעולה בטענות הארגונים היא מטופלת נקודתית, ואין בה בכדי להטיל רפש על כל המערכת.

"כפי שלא יעלה על הדעת שכאשר עו"ד שמעל בכספים במסגרת תפקידו או שוטר שחצה את הקווים עקב כך תופרט כל מערכת אכיפת החוק ?? כך בכשרות כאשר ישנה בעיה נקודתית אין בכך להשליך על הכלל.

לסיכום הדברים מציין ומדגיש המפקח כי כל הצגת הדברים באופן אחר הינה השמצה פרועה והוצאת שם רע מתוך אינטרסים גלויים וסמויים כאחת. "לכם נאמני תורה ועבודה, הרי אין פה כל נאמנות וכ"ש לא תורה , רק עבודה בעינים וזריית חול בעיני ציבור צרכני הכשרות אשר סומכים על הרבנות שהינה הגוף המוסמך, תוך עיוות המציאות וכנויי גנאי כדוגמאת השתלטות ומונופלים ע"מ לנסות להרויח ולהרתיע את דעת הקהל ובכך לנסות להשפיע על בג"ץ. זאת, בלי לבחול בכל פעולה או השמצה שהקשר בינם לבין המציאות לא קיים.
מאבק על הכשרות הרב לאו כושרות מונופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד