י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

החברות שמפתחות טכנולוגיות סיוע למבוגרים

בעקבות רצונם של מבוגרים רבים להישאר לגור בבתיהם, חברות, יזמים ומשקיעים זיהו את פוטנציאל השוק הצומח: "המטרה של המעבדה היא לייצר סביבה שבה ניתן יהיה לבחון אתגרים מעולם הזקנה ולנסות לאתר להם פתרונות טכנולוגים חדשניים"

הרובוט Elli-Q. צילום: יח"צ
הרובוט Elli-Q. צילום: יח"צ



בישראל חיים כיום יותר ממיליון אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה, ועל פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המספר צפוי להכפיל את עצמו עד 2030. בעקבות רצונם של מבוגרים רבים להישאר לגור בבתיהם, חברות, יזמים ומשקיעים זיהו את פוטנציאל השוק הצומח, וכך ניתן למצוא סטארט־אפים שפיתחו טכנולוגיות שמבקשות לשפר את איכות החיים של קבוצה זו.

אופיר בן נתן, מנהל הטכנולוגיות בשירות הזיקנה בג'וינט ישראל, מסביר כי לצד הפעילות להנגשת השירותים הדיגיטליים למבוגרים, עוסקים בג'וינט רבות גם בפיתוח טכנולוגיות שייסעו בשיפור רמת חייהם. "אנחנו מקימים בימים אלה עם המוסד לביטוח לאומי והמרכז לחדשנות דיגיטלית בבאר שבע את המעבדה לחדשנות טכנולוגית בזיקנה. המטרה של המעבדה היא לייצר סביבה שבה ניתן יהיה לבחון אתגרים מעולם הזקנה ולנסות לאתר להם פתרונות טכנולוגים חדשניים".

מערכת כפתור. פיתוח ישראלי של קבוצת קוברה שמתמחה במערכות מיגון לרכב. המערכת, המבוססת על טכנולוגיה בתו תקן אירופאי (Ecall), מורכבת מסט של לחצנים המחוברים למערכת תקשורת עצמאית, שכוללת רמקול, מיקרופון וחיישנים המורכבים ברחבי הרכב, והיא מקושרת למוקד אנושי שפעיל 24 שעות. החיישנים מזהים תאונה או פגיעה ברכב, או לחילופין ניתן באמצעות הלחצן ליצור קשר עם המוקד ולקבל מענה אנושי בתוך חצי דקה. טובי כהן, מנכ"ל החברה, מסר כי למערכת יותר מ–6,000 לקוחות במגזר הפרטי וכי הם מתפעלים למעלה מ–50 תאונות בחודש. המערכת מיוצרת ומורכבת בישראל והיא כוללת גם אפליקציה חינמית באמצעותה ניתן לעקוב אחרי נסיעת הרכב וגם לקבל התראות בזמן אירועי חירום.

עלות השירות: 79–99 שקל בחודש.

חברת קייטרה (Kytera). מערכת שמתבססת על ניתוח פעילות קונטקסטואלי, וכוללת צמיד לביש וחיישנים הפזורים בבית. המערכת עוקבת אחר דפוסי ההתנהגות והתנועה של האדם המבוגר, לומדת את שגרת היום הייחודית שלו ונותנת לבני המשפחה מידע על פעילותו (למשל, יציאה מהבית, מעקב אחרי שנתו) ומסוגלת לזהות בזמן אמת חריגות מהשגרה ומצבי מצוקה — למשל, כשהאדם נופל ואינו מסוגל לקום. המערכת פותחה בחממה של קרן טרה ביקנעם, ונמצאת בשלבי פיילוט מתקדמים ותצא לשוק בחודשים הקרובים.

מייסדים: אסף סלע, מנכ"ל ועוז קרקובסקי, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי.

משקיעים: קרן טרה ונצ'רס ואנג'לים.

תחילת פעילות: 2014

חברת אינטואישן רובוטיקס. פיתחה את הרובוט Elli–Q, המבוסס על בינה מלאכותית ומדמה סוג של עוזר אישי, המופעל באמצעות פקודות קוליות ועוזר למבוגרים לשמור על פעילות פיזית וקוגנטיבית ומחבר אותם בקלות יותר לעולם המקוון. הרובוט מצוייד במצלמות ומיקרופונים וניתן באמצעותו לבצע שיחות וידאו, לשמוע מוסיקה, תזכורות לתרופות בזמן, תורים לרופא ועוד.

מייסדים: דור סקולר (מנכ"ל), איתי מנדלסון ורועי אמיר.

משקיעים: השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 6 מיליון דולר בשבוע שעבר בהובלת קרן הון הסיכון iRobot Ventures וקרן OurCrowd, שמתווספים לקרן טרה ונצ'רס שהובילה את גיוס הסיד יחד עם קרן בלומברג בטא וקרן מניב מוביליטי.

תחילת פעילות: 2015
סיוע למבוגרים פתרונות טכנולוגים הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה סטארט-אפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד