כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

זעזוע בקרב יהודי ארה"ב: עשרות מצבות הושחתו במדינת מיזורי

עליה חדה במקרי האנטישמיות ברחבי ארצות הברית מאז בחירתו של טראמפ - הקהילות היהודיות ברחבי ארצות הברית סוערות סביב השחתת עשרות מצבות בבית קברות יהודי במיזורי, במה שנראה כמו פעולה מתוכננת של קבוצת אנטישמים • כל הפרטים

המצבות המושחתות במיזורי
המצבות המושחתות במיזורי

זעזוע בקהילות היהודיות בארצות הברית: מעל מאה מצבות חוללו בבית קברות יהודי בעיר יוניבר סיטי שבמדינת מיזורי.

משטרת מיזורי חוקרת את הוונדליזם הנפשע בבית הקברות היהודי, שבו על פי הבדיקה הראשונית חוללו ונופצו מעל מאה מצבות. המקרה המזעזע מעורר רגשות רבים בקרב הקהילות היהודיות ברחבי ארה"ב כולה, הסובלים מעליה במקרי האנטישמיות מאז בחירתו של הנשיא טראמפ.

גורם משטרה מסר לכלי התקשורת כי "עדיין לא ידוע מי גרם לחילול המצבות. זה לא נראה מעשה של זאב בודד, אלא התארגנות מסודרת של קבוצה גדולה". כמו כן, המשטרה פתחה בבדיקה של כל מצלמות ההבטחה באזור בכדי לנסות למצוא קצה חוט ולהגיע לאחראים על ההשחתה.



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בחילול הקברים במיזורי הוא ביטוי לעליה עקבית באנטישמיות במערב ובפרט בארה"ב. יש להוקיע ולהאבק בנחישות בכל שנאה וגזענות ובוודאי באנטישמיות הגואה".

כאמור, המעשה הנפשע הזה מצטרף לעוד עשרות מקרי אנטישמיות שהתרחשו ברחבי ארה"ב מאז בחירתו של טראמפ לנשיא, נושא שטראמפ עצמו נמנע מלדבר עליו, וכועס מאד כשמזכירים לו את הנושא. כזכור, הנשיא החדש אף השתלח בעיתונאי חרדי ששאל אותו שאלות על אנטישמיות, ככל הנראה כתגובה להאשמות המוטחות בו באופן אישי על הקמפיין שניהל, שהיה נגוע בבעיה הזו.
מיזורי ארהב טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד