י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

החרדים מגיבים להסתה החמורה: "לא נעביר תקציבים עד שהמנהל יפוטר"

הצהרת כוונות מצד יו"ר המנהל הקהילתי בשכונת קריית יובל בירושלים - בהקלטה שנחשפה הבוקר הוא נשמע מתאר את תכנית העבודה שלו לסילוק התושבים החרדים מהשכונה • העירייה מתנערת, וחברי המועצה החרדים דורשים לפטרו - כל הפרטים

קרית יובל, צילום: יוסי זמיר, פלאש90
קרית יובל, צילום: יוסי זמיר, פלאש90

הצהרת כוונות? הבוקר נחשפה הקלטה מדבריו של יו"ר המנהל הקהילתי בקרית יובל המסביר כיצד תכניתו היא "לחנוק את החרדים, עד שיעזבו". לדבריו מגיבים הבוקר השר בנט, השר ליצמן, ח"כים חרדים וחברי המועצה ודורשים לפטרו לאלתר.

בהקלטה, שנחשפה הבוקר בגלי צה"ל, נשמע יחיאל לוי, ראש המנהל הקהילתי "יובלים" בשכונת קריית יובל, מתאר את פעילותו נגד התושבים החרדים בשכונה, ואומר כי "צריך לחנוק אותם כדי שיעזבו את השכונה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, חבר מועצת העיר ירושלים עד לא מכבר, הגיב - "הדברים הקשים של יחיאל לוי יו"ר מינהל קהילתי יובלים מחזירים את ירושלים שנות דור אחורה. אפעל לקיום דיון בוועדת הפנים בכנסת האם ראוי שאדם שמתבטא במילים קשות שאלו, ראוי שישאר מתפקידו כמשרת ציבור. אני בטוח שכל חברי הוועדה בראשות היו"ר דודי אמסלם, יחשבו שאינו ראוי".

סגן ראש העיר פינדרוס הגיב ל'בחדרי חרדים': "למינהל האנטישמי ולמנהל הגזען אין זכות קיום בארץ ישראל. אני דורש מראש העיר לפזר את הנהלת המינהל ולחברי במועצת העיר להצטרף אלי ולא לתקצב את המינהל, ומשר החינוך לפטר את הגזען הנאלח".

חבר מועצת העיר ישראל קלרמן אומר ל'בחדרי חרדים' כי "ראש העיר ניר ברקת ומחזיק תיק מינהלים קהילתיים משה ליאון חייבים לפטר את יחיאל לוי ממינהל קהילתי יובלים. נדרוש זאת. אדם גזען וחשוך לא ראוי לכהן בתפקיד שמשרת ציבור. כל הדיבורים שאין שנאה ואין הדרה קיבלו היום משמעות חדשה לצערנו, המזכירה מקומות וזמנים אפלים".

סגן ראש העיר יוסי דייטש הגיב לחשיפת גלי צה"ל ואמר כי "ליהודים חרדים מותר להגיד לילדים שלהם 'אתם לא תלמדו בשכונה' ושילמדו בתת-תנאים בגלל שהתינוקות האלה נולדו בבית חרדי? האם בגלל שההורים של הילדים האלה חרדים לא מגיע להם גנים וצריך לחנוק את ההורים שלהם שיעזבו את השכונה? האם זו לא אנטישמיות?".

סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן הגיב בתכניתו של דוד חכם ברדיו מורשת: "אמירה פאשיסטית חמורה מאוד, אין לו מקום בשירות הציבורי ואנחנו נדרוש את התפטרותו. הציבור בקרית יובל הוא ציבור נפלא ולא אלו דעותיו. יש בשכונה הזו 1500 משפחות חרדיות, מי הוא שידבר ככה? אנחנו מזרימים כסף ציבורי שם וכשאדם כזה מנהל את זה לא מקובל. לא נקצה כספים יותר לשם עד שהוא לא יפוטר".

חבר המועצה אברהם בצלאל הגיב כי "אדם שפל וגזען כמו יחיאל לוי לא ראוי לכהן כמנהל מינהל קהילתי. שנים ארוכות מינהל יובלים פועל מתוך שנאת הציבור החרדי, נדרוש מראש העיר את פיטוריו במיידי. לא יהיה מצב שמינהל קהילתי יהנה מכספי ציבור ויתנהג באופן בוטה נגד המגזר החרדי. תושבי קרית יובל החרדים והחילונים חיים יחד בהרמוניה נפלאה, חבל שמנהל המינהל עושה הכל בכדי ליצור קרע וסכסוך בין תושבי השכונה".

גם לדבריו של חבר המועצה פיני עזרא - "זו אמירה מבישה שמוכיחה שוב את שאנו זועקים תמיד. כל ההתנהלות של מינהל יובלים נובעת משנאת חרדים, הם משתמשים בכסף עירוני לכדי לייצר קרע עמוק בין התושבים. אני וחבריי נדרוש מראש העיר ושר החינוך את פיטוריו המיידים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי היא מתנערת מדברי ראש מינהל יובלים - "הדברים שנאמרו אינם על דעתנו וראש המינהל אינו עובד עירייה. העירייה פועלת לתת מענה ענייני לכל צרכי התושבים זה לצד זה ולא האחד על חשבון השני. פעילותנו מוכיחה שאנו חותרים לאיזונים נכונים ולמתן מענה הולם לצרכים השונים".
קרית יובל לחנוק חרדים קלרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד