י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סערה: שר החינוך וראש העיר קוראים לפטר את המסית מקרית יובל

דבריו הבוטים של מנכ"ל המנהל הקהילתי בקרית יובל יחיאל לוי, שאמר כי "צריך לחנוק את החרדים עד שיעזבו" מסעירים את המערכת הפוליטית - השרים דרעי וליצמן פנו לשר האחראי בנט, שהזמין את לוי לבירור מיידי • ומי יצאה להגנתו?

בנט וברקת, פלאש90
בנט וברקת, פלאש90

המערכת הפוליטית זועמת בעקבות ההתבטאות החמורה של יחיאל לוי, מנכ"ל המינהל קהילתי "יובלים" בשכונת קריית יובל בירושלים, נגד הציבור החרדי - "צריך לחנוק את החרדים עד שיעזבו".

עדכון - נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס באופן חריג להתבטאות שפורסמה ואמר כי "עובד ציבור מחויב לציבור כולו – לא רק למגזרים מסוימים".

"שמעתי הבוקר בגלי צה"ל את דבריו של יחיאל לוי, מנהל המנהל הקהילתי 'יובלים' בירושלים והם העציבו והכעיסו אותי מאוד. אסור לירושלים, עיר הבירה והעיר המאגדת בתוכה את ארבעת שבטי ישראל, להפוך לזירת קרב בין תושבים. אסור בתכלית האיסור שגורמים בעירייה יעודדו עימות שכזה. הדברים שנשמעו צריכים לעורר שאט נפש בכל ישראלי ששומע אותם. אני מחזק את החלטתו של ראש העירייה ניר ברקת לפעול כנגד הדברים שנאמרו הבוקר".

שר החינוך נפתלי בנט, האחראי מתוקף תפקידו על החברה למתנ"סים, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי הגיבו בחריפות להקלטות שנחשפו בגל"צ. לדברי בנט: "הוריתי לזמן את מנהל המתנ"ס לבירור באופן מיידי, לא אקבל שום אפליה, גזענות או שנאה כלפי חרדים או כלפי ציבור כלשהו בישראל".

קודם לכן, פנה ליצמן לממ"ז ירושלים בדרישה לחקירה נגד לוי בגין שיסוי והסתה נגד הציבור החרדי. לאחר שמר לוי הושמע בתקשורת כאומר "יש לחנוק את החרדים". לדברי השר מדובר בחציית קו אדום בשיח הציבורי וסכנה ממשית לשלום הציבור. השר ליצמן קרא לראש העירייה ניר ברקת ולשר החינוך נפתלי בנט, לפעול לפיטוריו המיידיים של מנהל המינהל שכן "האיש אינו ראוי לתפקידו".

בנוסף, בשיחה שקיים הבוקר שר הפנים אריה דרעי עם בנט, הביע בפניו דרעי זעזוע ושאט נפש נוכח דבריו הבוטים ומסיתים של יחיאל לוי, "אמירות כאלה אין להם מקום במקומותינו", אמר השר דרעי, "אדם כזה לא ראוי להחזיק בשום תפקיד ציבורי ובוודאי לא בשכונה רגישה כמו קריית יובל בירושלים". השר בנט אמר לשר דרעי כי הוא זימן את מנהל המינהל לשיחת בירור ושימוע נוכח הדברים החמורים, וכי בדעתו לפעול בחומרה נגד התבטאויות מסוג זה.

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, חבר מועצת העיר ירושלים עד לא מכבר, הגיב ואמר כי "הדברים הקשים של יחיאל לוי מנכ"ל מינהל קהילתי יובלים מחזירים את ירושלים שנות דור אחורה. אפעל לקיום דיון בוועדת הפנים בכנסת האם ראוי שאדם שמתבטא במילים קשות שאלו, ראוי שישאר מתפקידו כמשרת ציבור. אני בטוח שכל חברי הוועדה בראשות היו"ר דודי אמסלם, יחשבו שאינו ראוי".

ראש העיר ניר ברק פנה הבוקר לאביעד פרידמן, יו"ר החברה למתנסי"ם ודרש ממנו לפטר את לוי מתפקידו, "עירית ירושלים בראשותי מובילה אסטרטגיה ופעילות עירונית שבבסיסה כבוד הדדי, איזון בין מגזרים ופעילות משותפת ליישוב קונפליקטים ולחיי שכנות טובה", כתב ברקת.

לדבריו, "התבטאויות מסוג זה בייחוד כשהן נאמרות ממנהל מינהל קהילתי שהוא אחד הגורמים המרכזיים והמובילים בשכונה פוגעות קשות במרקם הייחודי והעידן בירושלים ומחבלות ממאמץ הגדול שאנו עושים לאיחוי וגיבוש החברה האזרחית בירושלים.

"לא ניתן לעבור לסדר היום על התבטאויות כה חמורות, וכה בלתי מתקבלות על הדעת מעובד ציבור ששכרו ממומן מכספי ציבור של העירייה ומשר החינוך ולפיכך, אבקשך לפעול על פי החוק והנוהל להעברת מנהל מינהל קהילתי יובלים מתפקידו".

כזכור, הבוקר התפרסמה ההקלטה של מנכ"ל המינהל הקהילתי בקרית יובל יחיאל לוי, בה הוא נשמע מסביר כי "המדיניות העירונית אומרת, אנחנו לא רוצים כל שטח חום שנזהה נתחיל לבנות פה גן, למה יהיה לנו פה פטריות של גנים חרדים, ואז השכונה לאט לאט תהפוך להיות לגמרי שכונה חרדית. הרי מה הרעיון? לחנוק אותם, כשאתה חונק אותם הם הולכים, כשמקשים הם לא באים ככה, הם לא מתלהבים לבוא לגור, זה המנגנון שעובד היום.

"אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים, שזה הצורך התרבותי של האוכלוסייה החילונית, למה אתה עושה את זה באותו מתחם שיש בו הרבה חרדים? יושב שם רב השכונה, כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות, יש הבנה ברמה של התושבים, ברמת ההנהלה יש פיצוץ, ברמת מועצת העיר – פיצוץ".

מי שיצאה להגנתו של לוי היא דווקא חברת המועצה מטעם מר"צ לורה ורטון, שאמרה לדוד חכם במורשת כי "יחיאל לוי לא צריך להתפטר מתפקידו בגלל אמירה אחת, הוא צריך להתנצל בלבד ולא יותר. דברים לא פחות חמורים נאמרו עליי".

את תגובתו של ראש המינהל הקהילתי יחיאל לוי לא היה ניתן להשיג.



קרית יובל בנט ברקת יחיאל לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד