ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

השר כץ יוצא למלחמה על הלב של החרדים

אולי בניסיון להפוך לרלוונטי ביום שאחרי נתניהו, ואולי כדי לכפר על סאגת השבת, השר ישראל כץ עושה הכל בשביל שהחרדים יחזרו לאהוב אותו כמו פעם

השר ישראל כץ, פלאש90
השר ישראל כץ, פלאש90

על רקע חקירות ראש הממשלה, והרצון לשמש כיורשו של בנימין נתניהו - שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ עושה בימים אלו הכל בשביל לרכוש את אמון הציבור החרדי בחזרה, לאחר הקרע הקשה שנרשם בינו לבין המפלגות החרדיות בעקבות סערת חילולי השבת ברכבת ישראל.

הבוקר העניק כץ ראיון מקיף לדוד חכם ב'מורשת', וסיפר על הקשר שלו לחרדים ולשבת - "אני בוגר ישיבת 'בני עקיבא' של הרב דרוקמן ונמצא עמוק בתוך מסורת ישראל. צר לי שיש גורמים שמערבבים את אותה המסורת בתוך נושאים פוליטיים כמו שראינו בעניין עבודות הרכבת בזמנו. אמרתי פעם שאני לעולם לא אעשה שימוש פוליטי בעניין מקודש כמו השבת, גם אם גורמים פוליטיים אחרים יעשו זאת".

השר כץ הוסיף כי "השבת היא ערך יהודי שהיהדות הנחילה לעולם כיום מנוחה. הצטערתי שערבבו את זה עם נושאים פוליטיים בפרט שהתברר בסוף שרק משרד העבודה נותן היתרים לעבודה בשבת, וגררו אותי שלא לצורך, אך הבלגתי כי השבת חשובה לי יותר".

"כינו אותי תקופה ארוכה "הח"כ השישי של יהדות התורה", העמדות שנקטתי מהרגע שהגעתי לכנסת הם מאד ברורות בעניין החינוך החרדי והדתי - ובכל מה שקשור בחשיבות הציבור הזה לבניין הארץ ולשימור היהדות והעם היהודי לאורך ההיסטוריה, וזה מה ששמר עלינו מול האימפריות שנפלו. העם הסיני מתייחס אלינו בכבוד יותר ממה שאנחנו מכבדים את עצמנו. תפקידי בחיים הפוליטיים לשמור על נצחיותו של עם ישראל", הוסיף כץ.

על ההתחייבות של ראש הממשלה לתושבי עמונה אמר כץ: "אם ניתנה התחייבות להקים ישוב חדש לתושבי עמונה צריך לקיים ואני משוכנע שראש הממשלה יעמוד בזה. יש רצון לקיים כלל שיאפשר בניה בישובים הקיימים ללא קשר לגושי ההתיישבות הדבר יאפשר בניה של לפחות 100,000 דירות חדשות, צריך לסכם את הדברים עם הממשל ולהוריד את הנושא מסדר היום ולהתרכז מול האמריקאים בדברים החשובים מול איראן והאיומים האזוריים. המשך הבניה זה הדבר הדחוף ואיראן הוא הדבר החשוב. יש לנו עניין שארה"ב עם כל העוצמה שלה תפעל מול רוסיה אירן וסוריה בהידברות למנוע איום גרעיני וטרור נגדנו".

בנושא משפטו של אלאור אזריה אמר כץ כי "ליבי עם החייל ומשפחתו. אנחנו מכבדים את מערכת המשפט הצבאית, היו הרבה התבטאויות בתחילת הדרך מהדרגים המדיניים שהיה ראוי להימנע מהם. אישית אני מחכה לראות את החייל בזמן הקרוב בבית אני מקווה שנוכל לסיים את העניין הזה הוא חייל שנשלח על ידינו וגם אם שגה עשה את זה בשליחותנו ומדינת ישראל אחראית לו ולמשפחתו מאחר שנשלח למצבים מורכבים עם מחבלים שפועלים בסביבה אזרחית. נמתין ונראה מה יהיה גזר הדין".

על הקשר שלו עם נתניהו ועל החקירות - סיפר כץ: "יש לי אימון בנתניהו שנבחר לנהל את המדינה ואני עובד איתו בשת"פ מלא. אני גם מכבד את רשויות החוק וצריך לתת להם לעשות את עבודתם במקצועיות ואחריות ולחכת שהעננה הזו מעל ראשו תוסר כדי שיוכל להמשיך להוביל את מדינת ישראל כמו שנבחר, אין בליכוד עיסוק פוליטי בעניין כולנו מגבים ועובדים יחד".

כץ הוסיף כי "אמרתי שאני מתכוון להתמודד ביום שאחרי נתניהו, לא אמרתי את זה בתקופת החקירות ולא אתמודד נגדו. כאשר זה יקרה אני מקווה לנצח במציאות ולא בסקרים. אין לסקרים משמעות עכשיו מאחר והמלך יושב על כסאו. מה כל אחד בודק ועושה? כשיגיע הזמן אחרי שימצה את הדברים ואני מקווה שלא על הרקע הזה, אז בהחלט אנשי הליכוד יחליטו על פי עשיה", עוד הוא הוסיף כי "מבחינה פוליטית מעמדו של נתניהו יציב. אין כזו סוגיה בליכוד".
ישראל כץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד