י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הרב אפרתי מחדד: מותר לעבור בשבת במגנומטר - בלי מתכת

כפי שדווח ב'בחדרי', מאז תחקיר ערוץ 2 במסגרתו התחפש תחקירן לחרדי והצליח להחדיר סכינים בשבת, הוחזר מכשיר המגנומטר לשימוש, גם למעבר החרדים הבאים לתפילה בכותל המערבי • הרב אפרתי מחדד את האסור והמותר במגנומטר

הרב יוסף אפרתי אמש. צילום: שוקי לרר
הרב יוסף אפרתי אמש. צילום: שוקי לרר

הבעיה ההלכתית שנוצרה בשבתות בכותל המערבי, בעקבות תחקיר ערוץ 2 לאחר שכתב הערוץ התחפש לחרדי והצליח להחדיר סכינים בשבת, ממשיכה להעסיק אלפים העושים את דרכם בשבתות לתפילה.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' מאז התחקיר הוחזר מכשיר המגנומטר לשימוש, גם למעבר החרדים הבאים לתפילה בכותל המערבי, ובכך נוצרה בעיה הלכתית לעבור בו לדעת חלק מן הפוסקים.

כפי שכבר הובא בדיון ההלכתי ב'בחדרי חרדים', הבוקר מחדד את הדברים הרב יוסף אפרתי, שהיה נאמן ביתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל. הרב אפרתי כותב בשמו של מרן, כי מאחר שרשויות הביטחון אינם מאפשרים לעבור ולהיכנס לרחבת הכותל אלא דרך מגנומטר, הרי שלדעת הרב אלישיב ניתן לעבור בו בשבת, כאשר אין מתכת על גופו של הנכנס לרחבה.

בתוך כך, בשבת האחרונה איפשרו כוחות הביטחון לחרדים שבאו להתפלל בכותל המערבי, להיבדק בבדיקה ידנית ולהימנע מבדיקת מכשיר המגנומטר, לפחות בחלק מהכניסות, עד השעה 16:00, אז הורתה המשטרה שלא לאפשר יותר להיכנס אל הכותל רק אחרי בדיקה ידנית. מאז ועד ליציאת השבת לא ניתן היה להיכנס ללא מעבר במגנומטר.

עם יציאת השבת, לאחר שהמגנומטר חזר למצב חול, התאפשר למי שמקפיד על זמן ר"ת, לעבור בבדיקה ידנית.
מגנומטר בכותל הרב אפרתי הרב אלישיב הכותל המערבי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד