י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

ההסכם שיפתח נתיבי טיסה נוספים מישראל לאירופה יוצא לדרך

נציג ישראלי יחל לפעול במשרדי ארגון התעופה האירופי, היורוקונטרול, בבריסל ויעביר דרישות לזמני טיסה

הדגל בבריסל בלגיה
הדגל בבריסל בלגיה



ביוני 2016 התקבלה ישראל כחברה ביורוקונטרול, הארגון האירופי לתעופה, המאגד 41 מדינות אירופה החברות בארגון. לאחר מספר חודשי התאקלמות במהלכם פעלו גורמים שונים לטרפד את כניסתה של ישראל למשרדי היורוקונטרול, כך לטענת גורמים ברשות שדות התעופה, התקבלה החלטה להזמין נציג ישראלי קבוע שישב באגף המבצעים של הארגון ויהיה חלק אינטגרלי מהפעילות המבצעית של הארגון.

עד כה, כדי להעביר דרישות לנתיבי טיסה וזמני טיסה, נדרש נציג רשות שדות התעופה לפעול דרך מתווכים ובלי ייצוג ישיר של ישראל. עתה נציג ישראלי ישב בתוך הארגון וייצג את האינטרסים והדרישות התעופתיות של ישראל, כאשר רק מרוקו וישראל התקבלו לארגון כמדינות שאינן בנות היבשת. הארגון הסכים לקבל אותן לשורותיו על בסיס הסכמי השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופאי. מדינות החברות באירגון זוכות להעדפות בניהול נתיבי הטיסה ושעות הטיסה באירופה.

הנציג הישראלי יפעל שבועיים מהארץ ושבועיים בבריסל ויפעל כדי להבטיח פתיחת נתיבי טיסה נוספים מישראל לאירופה, שלא רק מעל השטח האווירי של קפריסין, זאת לנוכח הצפי לגידול נוסף בטיסות לישראל וממנה. כיום, כ-90% מנתיבי האוויר מישראל לאירופה עוברים מעל קפריסין – מה שהופך את הנתיב לצפוף במיוחד. הנציג, שהחל את עבודתו במרכז המבצעים בבריסל לפני שלושה שבועות, מקדם נושאים תעופתיים כגון הזנת תכניות טיסה בין-לאומיות ישירות ליורוקנטרול, ניהול עומס מטוסים במרחב האווירי, שיתוף פרסומי מידע תעופתי ופעילות תעופתית נוספת.

המהלך, כך מסבירים ברשות שדות התעופה, יאפשר להגדיל את קיבולת המטוסים ולהרחיב את הטיסות לישראל וממנה. כחלק מקבלתה של ישראל כחברה מן המניין הונף גם דגל ישראל בכניסה לבניין הראשי של היורו קונטרול בבריסל, לצידן של יתר המדינות החברות בארגון.

שר התחבורה ישראל כ"ץ מסר כי "משמעות הכניסה של ישראל כחברה לארגון הינה היסטורית ותאפשר לישראל הטבות אותן מקבלות גם חברות התעופה האירופיות, ניהול מערך התעופה לישראל וממנה בצורה טובה יותר. זה ההסכם החשוב ביותר מבין ההסכמים שישראל חתמה עליהם עם האיחוד האירופי והוא מאפשר לראשונה לישראל ליהנות ממגוון שירותי תעופה חדשים שמציע ארגון היורוקונטרול כגון תכנון מתקדם של מערכת התעבורה האווירית וניהולה הבטוח והיעיל, ניהול ופרסום של מידע תעופתי, וקשר ישיר למוקד המנהל את המרחב האווירי בשמי אירופה".

כ"ץ הביע גם התלהבות יוצאת דופן מהאקט הסמלי של הנפת הדגל: "הנפת דגל ישראל לצד המדינות האירופאיות החברות בארגון וההסכם הוא הישג חסר תקדים לישראל".
רשות שדות התעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד