כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אנטישמיות חמורה בקנדה: עקירת מזוזות וכתובות נאצה

אחרי ריסוס צלבי קרס וכתובות אנטישמיות - הגיעו גם עקירת מזוזות • רשת CBC האמריקאית דיווחה על מספר תקריות אנטישמיות חמורות שאירעו בתחילת השבוע ב"נורז יורק" בטורונטו שבקנדה

צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90

אנטישמיות קשה בקנדה: מגמת האנטישמיות בעולם ממשיכה לשבור שיאים, אחרי ריסוס צלבי קרס וכתובות אנטישמיות שנלקחו מהטרמינולוגיה של היטלר ברחבי העולם, כולל ניפוץ מצבות בבתי קברות של יהודים, הגיעו גם עקירת מזוזות.

רשת CBC האמריקאית דיווחה על מספר תקריות אנטישמיות שאירעו בתחילת השבוע ב"נורז יורק" בטורונטו שבקנדה.

על פי הדיווח, בבנין שבו גרים יהודים, נעקרו מזוזות והודבקו על הדלתות בבנין דפים ועליהם ציור של צלב קרס עם המילים "לא יהודים". אחת הדיירות סיפרה לרשת הטלויזיה CBS: "המזוזה של הדלת הראשית בבנין כולל מזוזות של דלתות של דירות בתוך הבנין הושחתו ונזרקו על הרצפה".

אישה יהודיה שמזוזת ביתה נעקרה, אמרה לרשת CBS: "זהו מעשה חמור ואין עליו סליחה מאלוקים". האישה הוסיפה וסיפרה: "לקחתי את זה מאד קשה. הרב של הקהילה הגיע להחליף לי מזוזה. כשהלכתי לישון שמעתי מהמיטה קולות מחוץ לדלת של הבית. כמובן שלא פתחתי את הדלת, כשהקולות התגברו, הזמנתי את חברת האבטחה של הקהילה היהודית. כשאנשי האבטחה הגיעו, פתחתי את הדלת וגיליתי שעקרו את המזוזה החדשה שהרב הדביק, הפורעים השאירו פתק שבו נכתבו דברי נאצה נגד יהודים עם ציור של צלב קרס".

ראש עיריית טורונטו הגיב על האירועים האנטישמיים: "אין לדברים כאלו מקום אצלינו, נטפל במקרים החמורים בכל חומרת הדין".

המשטרה המקומית פתחה בחקירה. דובר המשטרה אמר בהודעה לתקשורת: "אנחנו חוקרים בכל הרצינות והכוח את הוונדליזם שנעשה ונמצה את הדין עם הפורעים".
אנטישמיות קנדה טורונטו צלבי קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד