י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ללום עתר לעליון וניצח שוב את הסמינרים

לאחר שהצליח להכניס ללימודים מספר בנות שנותרו בביתן, עו"ד יואב ללום רשם ניצחון נוסף על הסמינרים • כל הפרטים

עו"ד יואב ללום. ניצחון נוסף על הסמינרים (יוסי זמיר, פלאש 90)
עו"ד יואב ללום. ניצחון נוסף על הסמינרים (יוסי זמיר, פלאש 90)

השופט עוזי פוגלמן מבית משפט העליון החליט היום (ג') להשית על מנהלי הסמינרים הוצאות משפט עבור עמותת נוער כהלכה ועו"ד יואב ללום. הסכום: 16,500.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", עמותת נוער כהלכה ועו"ד יואב ללום הגישו עתירה נגד משרד החינוך, עיריית בית שמש, ירושלים ומודיעין עילית, עמותת 'בית יעקב דרכי רחל', הרב יחיאל מנדלסון, סמינר 'בית יעקב כה תאמר בית שמש', מרים סולטן, עמותת 'קרן דעת ומוסר' וזהבה הגר, בטענה כי ישנן בנות רבות ששובצו לסמינרים השונים, אך מנהלי הסמינרים החליטו "לצפצף", כך על פי לשון העתירה, על החלטות משרד החינוך והעיריות השונות ולא לקבל את הבנות.

בימים לפני הדיון וגם במהלך הדיון עצמו, כלל התלמידות, למעט אחת, התקבלו לבתי הספר. בעקבות כך, בית משפט המחוזי בירושלים דחה את העתירה, וקבע כי לא הייתה אפלייה באי קבלת תלמידות חרדיות לבתי הספר. "עסקינן בדיני נפשות שבדיני נפשות" כתבה השופטת בר אור, "אין צריך הבנה עמוקה בענייני חינוך כדי לעמוד על המתח הרב, הפגיעה והעלבון, שהם מנת חלקה של נערה צעירה, הנדחית מבית הספר אחד ופתרון סביר אחר - אין לה".

אולם, השופטת סירבה לפסוק כי על הנתבעים לשלם את הוצאות המשפט לעמותת נוער כהלכה. בעקבות כך, ללום הגיש ערעור לבית המשפט העליון באמצעות עו"ד ראובן ביטון, וערעורם התקבל. השופט עוזי פוגלמן פסק כנגד כלל המשיבים בעתירה 16,500 ש"ח.

נראה, כך מההליך, כי הנתבעים ויתרו על זכותם לנהל הליך התנגדות להוצאות המשפט, לכאורה לאחר שהבינו כי ההתנגדות יכולה רק להחמיר את מצבם, לכן הסכימו לקבל את החלטת בית המשפט מבלי לקיים הליך.
יואב ללום סמינרים אפליה בית המשפט העליון הוצאות משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד