ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

קידום אתרים כשר

על מנת שקידום האתרים יהיה כשר ואיכותי, חשוב לבסס את העבודה על הנחיות גוגל למנהלי האתרים. כך לא רק תימנעו מעונשים שיפגעו במיקומי האתר שלכם בגוגל, אלא גם יהיה באפשרותכם ליצור חווית משתמש איכותית

קידום אתרים כשר
לא לגעת

לפני שמתחילים לקדם אתר, בין אם מדובר באתר קטן של בעל מקצוע או אתר של חברה גדולה, חשוב להבין שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. הכוונה היא לא רק לכסף המושקע בעבודה, אלא לעבודה עצמה והתוצאות שלה. לכן חשוב כל-כך לעבוד עם חברה לקידום אתרים אשר מקפידה על עבודה כשרה. מהי בדיוק עבודה שאינה כשרה? היא ידועה בתור קידום אתרים שחור המפעיל למניפולציות על גוגל. עבודה זו יכולה להביא תוצאות מהירות בטווח הקצר, אבל כשם שהתוצאות מגיעות מהר, כך גם העונשים מגוגל לא מאחרים לבוא.

עבודה לפי הנחיות גוגל למנהלי אתרים
קובץ ההנחיות של גוגל הוא בעצם המדריך המושלם לקידום אתרים כשר. כל מי שפועל לפיו, כאמור, יצליח להגיע למיקומים טובים מבלי לקבל עונש ולספק חוויה איכותית למתעניינים בשירות שלו. לכן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

לחשוב קודם כל על המשתמש ואחר כך על גוגל - חשוב להשתמש אך ורק בתוכן איכותי ומעשיר. תוכן המספק ערך מוסף לגולש. תוכן שעונה למשתמש על השאלות. כדי להשיג מטרה זו יש להימנע ממה שמכונה תוכן לקידום אתרים. כלומר, תוכן דל שכל תפקידו הוא להכיל מילות מפתח. בעבר הלא רחוק, היו לא מעט מקדמי אתרים שעבדו בשיטות שחורות. הם נהגו לעלות תכנים בצבע רקע האתר, כדי שרק גוגל יסרוק אותם. די מהר גוגל עלו על שיטה זו והעונשים היו חסרי רחמים.
מקוריות וייחודיות - חברה לקידום אתרים שרוצה לספק ללקוח שלה מקום גבוה, כלומר בולט מעל כל השאר, צריכה להבליט את האתר עצמו מהשאר. כלומר את השירות עצמו ולבדל אותו מהמתחרים. דרך טובה לעשות זאת היא לשלוח שאלון או פשוט לראיין את בעל העסק וכך לגלות את הייחודיות ולהבליט אותה.

שימוש מוגזם בקישורים - לפי הנחיות גוגל, אסור לרכוש קישורים משום גורם או לתת תמורה בכל צורה אחרת בעבור קבלת הקישור. רכישת קישורים במטרה להעביר את ה PR של הדף, הינה אסורה ועלולה להוביל לעונש ידני של גוגל. יחד עם זאת. אם אתם רוצים לפרסם כתבה ממומנת באחד מכלי התקשורת עם קישור על מנת ליצור זרימת משתמשים לאתר שלכם - יש להפוך אותו ל No Follow. רק אז מדובר בבניית קישורים כשרה.

• לופ קישורים - כמו כן, רצוי להימנע משיטת תקשר אלי ואני אקשר אליך בחזרה בצורה מוגזמת. כלומר יש לדאוג שאחוז הקישורים הללו הוא מיעוט ולא הרוב.

• שימוש בתוכנה ליצירת קישורים – הדרך הקלה והפשוטה להשגת קישורים היא שימוש בתוכנה שמפזרת אותם ברחבי הרשת ללא שום קשר לנושא האתר. למשל בתור תגובות בפוסטים או פורומים. הימנעו מכך.

• אל תסתירו את הקישורים - כמו שאסור להחביא תוכך ברקע הדף, כך גם אסור להסתיר קישורים. יש להקפיד שהם בולטים ביחס לטקסט. אפשר להדגיש את המילים, למקם קו תחתון מתחת למילים המקושרות או לסמן אותם בצבע אחר. אפשר להפעיל גם את שלושת השיטות הללו ביחד. הימנעו גם מבניית קישורים פנימיים שלא לצורך. ריבוי קישורים בתוך דף אחד ללא כל סיבה מוצדקת היא בהחלט לא קידום אתרים כשר.

כדאי מאוד: לגוון את פרופיל הקישורים הנכנסים ולהקפיד שהם לא יהיו רק על מילות מפתח וגם לא רק לדף הבית. יש לבנות קישורים לרוחב האתר כדי לחזק דפים רלוונטיים. כדאי להקפיד שכשליש מהקישורים הנבנים יהיו על טקסט עוגן מדויק. השאר יכולים להכיל את המילים בתוך משפט, להיות על שם מותג, כתובת האתר ועוד. כמו כן, אם תיצרו תוכן מאוד איכותי, הוא יכול למשוך אליו קישורים באופן טבעי. אלה הם הקישורים הכי כשרים מבחינת גוגל.

הימנעות מתוכן כפול - בעבר היה נהוג לעלות מאמר אחד לעשרות מקורות ולקשר ממנו לאתר. כיום שימוש בתוכן כפול יכול לפגוע באתר המקודם ולהוביל לעונש אלגוריתמי אם לא ידני. יש להקפיד שכל מאמר המפורסם באתר ומחוצה לו, היה מאמר ייחודי שלא מופיע בשום מקור אחר. חשוב מאוד גם לא להעתיק תוכן ממקורות אחרים ולפרסם אותו באתר. לא רק שזה יפגע במיקומי האתר, אלא שגם זה עלול לגרור תביעה על הפרת זכויות יוצרים גם אם מדובר בכמה משפטים ולא בטקס שלם.

טיפול בספאם - חשוב שלא להזניח את האתר. יש לבדוק שהוא נקי מספאם של גולשים אחרים ותוכנות. אפשר לעשות זאת בעזרת התקנת תוספים או כלים שמונעים פרסום תוכן באתר ללא אישור מנהלו. כמו כן, יש לספק לאתר הגנה מקסימלית מפני פריצות. אתר שנפרץ יכול לרדת במיקומים שלו תוך שעות ספורות.

התאמת האתר לשימוש בניידים - יש לחשוב לא רק על מי שמשתמש במחשב ביתי כדי למצוא את האתר אלא גם במי שמשתמש במכשירים ניידים. חשוב שהאתר לא יהיה רק רספונסיבי אלא גם מותאם באופן מלא לנייד. נכון לכתיבת שורות אלו, גוגל עובדים על דירוג האתר קודם כל לפי הגרסה שלו לניידים, ורק אחר כך לפני הגרסה הרגילה. התאמת האתר לניידים משפרת את חווית המשתמש והיא לא רק יכולה לפגוע בדירוג שלכם אם לא תעשו זאת, אלא גם למנוע מאנשים ליצור אתכם קשר.

צרו אתר מאובטח לרכישה - במקרה של חנות אינטרנטית יש לא רק לרכוש תעודת SSL, אלא גם לדאוג שהאתר הוא ב HTTPS ולא ב HTTP. החל מה 1 לינואר 2017 כל מי שלא עשה זאת, אתרו מוצג בכרום כלא מאובטח. למעשה מומלץ להעביר כל אתר ל HTTPS על מנת שהוא יוצג כמאובטח בכרום.

יצירת היררכיה ברורה לגולש - כידוע, חווית משתמש איכותית יכולה להשפיע לטובה על דירוג האתר. בעת התכנון והאסטרטגיה של בניית אתר וורדפרס יש לחשוב על יצירת ניווט קל ונוח לגולש ולא על יצירת ניווט בו הסריקה של גוגל תגיע לכל מקום בקלות מדף הבית. לכן יש להימנע מתפריטים עמוסים ברשימה אינסופית של קטגוריות ותת קטגוריות. כדי ליצור סריקה איכותית של האתר למנוע החיפוש, אפשר להשתמש במפת XML.

הימנעות מפופאפים פולשניים והפניות ישירות למקומות אחריםקידום אורגני של מספר אתרים במקביל על מנת להפנות אותם למקור אחר - זאת תופעה נדירה יחסית, וכל זאת, יש להימנע ממנה. כמו כן, כאשר מדובר בגלישה סלולרית, יש להימנע מלהציג פרסומות וחלונות קופצים לגולש בצורה פולשנית. כלומר יש להימנע מלעשות זאת מיד עם כניסת הגולש לדף.

כיצד גוגל יכולים לגלות שמדובר בקידום אתרים לא כשר?
הלשנה – גוגל מאפשרים לגולשים להלשין על פעילות שעוברת על הנחיות גוגל דרך כלי ייעודי לכך.

בדיקה ידנית - עובדי גוגל בודקים באופן ידי אתרים רבים מידי יום ושולחים על כך אזהרות בכלי מנהל האתרים.

זיהוי אלגוריתמי - פנדה ופינגווין הינם שני אלגוריתמים שנלחמים בתופעת הספאם והשימוש לרעה בקישורים.
קידום אתרים קידום אתרים כשר גוגל מנהלי אתרים כתבות אינפורמטיביות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד