כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הלם בירושלים: הרב אליהו יצחק אבא שאול נפטר חודש לפני חתונת בתו

רב היישוב קידר וראש מחלקת הכשרות בגוש עציון הלך לעולמו והוא בן 55 שנה בלבד • זכה לסמיכה מאת דודו הגדול הגאון הרב בן ציון אבא שאול בעל ה"אור לציון" • 'בחדרי חרדים' עם פרופיל לדמותו של הרב הירושלמי שהלך לעולמו הלילה

רבי אליהו יצחק אבא שאול זצ"ל
רבי אליהו יצחק אבא שאול זצ"ל

ברוך דיין האמת - אמש (שלישי) בשעת לילה נפטר באופן פתאומי הרב הגאון רבי אליהו יצחק אבא שאול זצ"ל, רבה של קידר וראש מחלקת כשרות "גוש עציון", והוא בן 55 בפטירתו.

כונני 'איחוד הצלה' הוזעקו אמש לביתו ברחוב הרב פתאל בשכונת רמת שלמה בירושלים, לאחר שאיבד את ההכרה. הכוננים ביצעו ברב פעולות החייאה אך למגינת לב בני המשפחה השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח ז"ל נולד בירושלים בצום גדליה תשכ"ב כבן בכור לאביו הרב יעקב חי אבא שאול ז"ל מנהל מחלקת הישיבות במשרד הדתות, שנפטר בשנת תשע"ד, ואחיו של ראש ישיבת "פורת יוסף" ובעל "האור לציון" חכם בן ציון אבא שאול זצ"ל, ולאמו מרת אסתר דליה שתחי'.

בחייו נבחן אצל דודו הגרב"צ אבא שאול זצ"ל, וקיבל ממנו היתר הוראה. מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי כל חייו כיהן ברבנות ביישוב קידר והיה נחשב כמומחה גדול בכשרות, היה תלמיד חכם, איש הלכה וירא שמים, "נהג בטוב לב מיוחד וכל מהותו הייתה להיטיב עם הבריות".

לצד היותו רב ופוסק הלכה בכשרות, היה קולו ערב ונשמע ברמה. הוא היה נוסע לעיתים לקהילת 'שערי ציון', שם היה משמש כחזן בימים נוראים במשך שלושים שנה. הרב אבא שאול זצ"ל למד במשך שלושים שנה בכולל 'דרכי הוראה לרבנים' של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל אליו היה מקורב, שם למד ולימד מאז הוקם הכולל.

הלוויתו תיערך הבוקר (רביעי) בשעה 11:30, ותצא מבית המדרש 'דרכי הוראה לרבנים' של הגר"מ אליהו זצ"ל ברחוב ריינס 17 בשכונת קרית משה בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך. למגינת לב, בעוד חודש בכ"ג אדר היה אמור להוביל את בתו לחופה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
רמת שלמה הלוויה הרב אבא שאול טרגדיה קידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד