ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אייכלר דרש, והשר חתם על ביטול טסט ותאוריה לחייבים

בעקבות דיון בוועדה לפניות הציבור - בוטלו מבחני תאוריה וטסט לנהגים שרישיונם נשלל בגלל חוב כספי או ששכחו לחדש רישיון

אייכלר, פלאש90
אייכלר, פלאש90

בדיון שקיים אתמול (שלישי) ח"כ ישראל אייכלר יו"ר הועדה לפניות הציבור בבקשה לביטול הדרישה לקיים מבחן עיוני ומעשי מחדש, לחייבים בהוצאה לפועל שרישיונם נפסל לתקופה שמעל לשנתיים - בישר מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה אפי רוזן כי לאור דרישת הועדה, חתם שר התחבורה על ביטול התקנה כליל והביטול נכנס כבר בתוקף.

ביטול התקנה 172 כליל תעזור גם לאזרחים שלא חידשו את רישיונם משך שנה. מעתה גם הם לא יידרשו לעבור מבחן עיוני ומעשי בטרם יחדשו את רישיון הנהיגה.

יחד עם זאת דרש יו"ר הועדה כי כל חייב בהוצאה לפועל שיוכיח כי הוא מתפרנס ע"י רישיון הנהיגה שלו, יוחרג מסנקציה זו ולא יותלה רישיונו. כן ביקש לשקול את החרגת אסירים משוחררים שנקלעו לחובות ועשו הסדר תשלומים, כדי שלא להכביד על שיקומם. "לא יתכן שביד האחת נחייב חייבים בתשלום החוב, בעוד ביד השנייה מונעת מהם מקור פרנסה באמצעות רישיון נהיגה, מהיכן ישלמו את חובם?!"

אחת משש הסנקציות המוטלות על חייבים בהוצל"פ היא התליית רישיון הנהיגה. עד היום, במקרה שאזרח לא שילם את חובו בהוצל"פ מעל שנתיים, נדרש לעבור שוב מבחני תאוריה וטסט כדי לקבל את רישיונו. כמו כן נהג שלא שם ליבו לכך שתוקף רישיונו פג ולא חידשו משך שנה, נאלץ אף הוא לעבור שוב מבחני תאוריה וטסט בטרם יוכל לחדש את רישיונו.

אייכלר שאל מדוע רשויות ההוצאה לפועל לא מחויבים לשלוח את ההודעה על התליית הרישיון, בדואר רשום. לעיתים הן אינן מגיעות לחייבים. אזרחים שנעצרו ע"י המשטרה לא עודכנו כלל על התליית רישיונם.

נציגי רשות האכיפה והגביה אמרו בדיון כי סנקציה זו של התליית רשיון נהיגה היא אחת הסנקציות האפקטיביות ביותר המביא את החייב לשלם את חובו. נציגי משרד המשפטים אמרו כי כיום בסמכות הרשם של בית המשפט לקבל את ההחלטה, לבטל את ההתליה, אך יבחנו את הבקשות שהועלו בדיון ויעדכנו את הועדה בהחלטתם.
אייכלר טסט תאוריה הוצאה לפועל רישיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד