כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"לחנוק את החרדים" תמיכה מבית למנהל המסית

לאחר שאתמול הותקף יחיאל לוי, מנהל המינהל הקהילתי בקריית יובל, בעקבות דבריו החמורים נגד המגזר החרדי, מארגנים עבורו עובדי המינהל, אירוע תמיכה • הבוקר, זעם רוזנשטיין חבר המועצה מ'יהדות התורה' על שרבוב שמו למכתב נגד לוי, וטוען כי בכך מסיטים את האש מהאשם האמיתי - ראש העיר ברקת

צילום: יוסי זמיר
צילום: יוסי זמיר

סערת קרית יובל ממאנת לרדת מסדר היום הציבורי: לאחר שאתמול הותקף יחיאל לוי, מנהל המינהל הקהילתי בקריית יובל בעקבות דבריו החמורים נגד המגזר החרדי, עובדי המינהל הקהילתי 'יובלים' השנוי במחלוקת, מארגנים אירוע תמיכה במנהל המינהל.

במייל שהופץ לכל עובדי המינהל נכתב: "עברנו יום לא פשוט, מיילים, טלפונים, תכתובות, מבקרים רבים - ולכן לא אלאה, רק כמה מילים. אני חושבת שאנחנו - הנהלה והצוות צריכים להתאחד ולשבת בישיבה משותפת ובעיקר לתמוך ביחיאל, בקיצור, להיות שם בשבילו, הוא בהחלט ראוי לכך". אירוע התמיכה בלוי צפוי להתקיים הערב, בשעה 20:00 במתנ"ס פיליפ לאון בשכונה.

בנוסף, לוי ממשיך לקבל גיבוי מחבריו. ל"בחדרי חרדים" נודע כי אתמול שיגרו ראשי 10 מינהלים קהילתיים בירושלים, מכתב לאביעד פרידמן, יו"ר החברה למתנסי"ם שבו הם מבקשים ממנו, שלא לפטר את לוי.

"אנו מצטערים צער רב על דבריו של עמיתנו יחיאל לוי אשר שודרו הבוקר בגלי צה"ל ושמחים על התנצלותו. בהכירנו את האיש ופועלו המבורך לאורך עשרות שנות פעילותו אין לנו ספק כי התנצלותו של יחיאל היא כנה ועמוקה והוא מבין היטב שהדברים לא היו צריכים להאמר", נכתב.

בנוסף, כתבו ראשי המינהלים: "אנו מבקשים ממך בכל לשון של בקשה שלא לשקול את פיטוריו של יחיאל. לטעמנו דבריו של יחיאל יוצאים מן הלב וראויים להיכנס אל הלב. יחיאל הוא מנהל מינהל קהילתי רב זכויות, הגון ומסור במשך שנים ארוכות לכלל הקהילות בשכונה. אין לנו ספק שמדובר במעידה חד פעמית בלשונו שאינה משקפת את אופיו והתנהגותו של האיש".

הם לא שוכחים לצטט מכתבם מהמקורות: "דווקא לעת כזאת ראוי לקבל את ההתנצלות וכפי שאמר שלמה החכם מכל אדם, "ומודה ועוזב ירוחם" (משלי כח יג)".

לסיום כתבו: "האווירה הטעונה באזור יצרו לאחרונה שיח מכוער ואנו חושבים שזו השעה להנמיך את הלהבות ולקדם הידברות וסובלנות. למותר לציין שאנו, כמנהיגים מקומיים המייצגים מגוון רב של קהלים, נשמח לסייע בכל אשר ניתן לקידום מהלך זה של שיח בין ציבורים שונים בבחינת "והאמת והשלום אהבו".

יצויין כי לצד הוקעת דבריו של לוי, חבר המועצה שלמה רוזנשטיין מ'יהדות התורה' זעם על היטפלות חברי המועצה החרדים לדבריו של לוי שלדבריו, למעשה מייצגים את מדיניות ברקת, הלכה למעשה. "נחמד מאד לקבל דברים בשמי מבלי לשוחח או לעדכן במשהו" כתב רוזנשטיין לחבריו החרדים במועצת העיר וזעם על שירבוב שמו למכתב נגד לוי. "המכתב הזה לא מקובל עלי. איני חלק ממנו ומתוכנו לחלוטין. נפלתם כמו טיפשים בפח שהרימו לכם להנחתה".

לדבריו של רוזנשטיין, "הסיפור פה זה לא יחיאל לוי אלא מדיניות עירונית!!! (כך במקור י.ג) ולשפוך את דמו של יחיאל לוי כתרנגול כפרות במקום לטפל בבעיה האמיתית של "מדיניות חניקת החרדים" שמובילה עירית ירושלים ובכיריה - זה בדיוק מה שהחליט ראש העיר בטקטיקה מדהימה מבחינתו.

"גם כיהודים שומרי תורה ומצוות וגם ברמה הטקטית היה עלינו לדרשו דרישה אחרת לגמרי בסיפור הזה ולקחת את הסיפור למקום אחר ולסיפור האמיתי שיש כאן", כתב רוזנשטיין".
יחיאל לוי יובלים ניר ברקת שלמה רוזנשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד