י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

איך לצאת מפשיטת רגל תוך שנה וחצי

הדיון הציבורי אודות קריסת האימפריה של אליעזר פישמן העלה שוב לכותרות את הליכי פשיטת הרגל. בעבר היה לוקח בין שש לשמונה שנים ואף יותר על מנת לצאת מההגדרה של "פושט רגל". עמר עזורה, מנהל המרכז להליכי פשיטות רגל והסדרי חוב במשרד עורכי הדין, מסביר כיצד ניתן לקצר את הזמן לשנה וחצי

תמונה: shutterstock
תמונה: shutterstock

הדיון הציבורי אודות קריסת האימפריה של אליעזר פישמן העלה שוב לכותרות את הליכי פשיטת הרגל. מסתבר שניתן להצביע על מגמה ברורה מאוד של גידול מתמשך בהליכי פשיטות הרגל וכינוס הנכסים. כך, על פי נתונים של כונס הנכסים הרשמי, בשנת 2015 היו לא פחות מ-50,296 תיקים פעילים לאחר צו כינוס. זאת, לעומת 43,185 תיקים בשנת 2014 (גידול של 17%) ולעומת 36,721 תיקים בשנת 2013 (גידול של 37%). כשמשווים את הנתונים לנתוני שנת 2012 (29,725 תיקים) אי אפשר להתעלם מהגידול העצום, בשיעור של 69%, תוך שלוש שנים בלבד.

זינוק משמעותי נרשם גם במספר צווי ההפטר שניתנו על ידי בתי משפט בהליכים של פשיטות רגל. מספר הצווים זינק מ-1,511 בשנת 2012 ל-4,093 צווים בשנת 2015 – זינוק של כ-125% בתוך ארבע שנים.

מה המשמעות של פשיטת רגל?

"פשיטת רגל זה אומר שהחייב לא מסוגל לעמוד בהתחייבויות שלו, וסך החובות שלו עולה על סך שווי כל הנכסים שלו. הוא צריך להגיש בקשה על מנת לקבל הפטר מהנושים שלו ובעצם לצאת לחיים חדשים", מנהל המרכז להליכי פשיטות רגל והסדרי חוב במשרד עורכי הדין, עמר עזורה. לדבריו, בתוך ההליך הזה יש שני מצבים: במקרה שבו יש אפשרות לשלם את החובות באמצעות תשלום חודשי או במימוש נכס שנמצא בידי החייב.

מה המגבלות שמוטלות על חשבון הבנק של פושט הרגל?

"מכיוון שהנושים הם קודם כל הבנקים – הם עוצרים לפושט הרגל את החשבונות. כל החשבונות שלו מעוקלים ומוקפאים ואסור לו לנהל חשבון בנק. אנחנו באים ומוציאים דרך בית המשפט צו על מנת שיוכל לנהל חשבון בנק. זה חשבון שאין לו אשראי, אבל הוא יכול להשתמש בו כדי להפקיד משכורת ולצורך ההוצאות שלו, ולהתנהל ברמה מסודרת.. באופן הזה, פושט הרגל יכול בצורה מסוימת להתנהל די רגיל על אף המשבר העמוק שהוא נכנס אליו".

עד מתי אדם מוגדר כפושט רגל? אפשר לצאת מההגדרה הזאת?

"בהחלט. פעם זה היה לוקח שש, שבע, שמונה שנים ויותר. היום, הרפורמה החדשה הביעה התחשבות מאוד גדולה בנושא הזה ונתנה לזה דגש יחסית מאוד חזק אומרים מתוך אמונה ומחשבה שכל אחד זכאי לחיים חדשים. היום, תוך שנה וחצי, אם הלקוח עומד בכל הקריטריונים הוא יכול לצאת מההליך לחיים חדשים בלי ההגדרה של פושט רגל. זה נקרא 'ההליך המזורז'".

זה שכיח?

"שכיח לחלוטין".

לפרטים>>
פשיטת רגל אליעזר פישמן טיפים על הדרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד