כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הטיסות זולות, הקפה יקר: כך מבקשים להוריד את מחירי הקפה בנתב"ג

מכרז חדש להפעלת בתי קפה בנמל התעופה יבטיח מחירים מקסימליים לסל מוצרים בסיסי: הקפה שלכם לא יעלה יותר מ-7 שקלים

צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90



כשמחירי הטיסות יורדים בעשרות אחוזים, גם מחירי הקפה צריכים להגיב; בעוד מספר ימים צפוי להתפרסם מכרז שלישי בסדרת מכרזים שמוציאה רשות שדות התעופה, שיציע לחברות הקפה להתחרות על זכיינות לשתי עמדות קפה בדיוטי פרי בנמל התעופה בן גוריון. במסגרת המכרז, יחוייבו הזכיינים החדשים להציע סל מוצרים מוזל בפיקוח רשות שדות התעופה. אחת מהעמדות נמצאת במרכז אולם הטיסות היוצאות בטרמינל והעמדה השנייה נמצאת בקצה שלוחה D.

המכרז נפתח לאחר שהזכיינית הנוכחית, רשת קפה ג'ו, מסיימת התקשרות של שבע שנים, ורשות שדות התעופה החליטה שלא לממש את אפשרות ההארכה של הזכיינית אלא לפתוח את המכרז מחדש, במטרה להוריד את מחירי הקפה. כחלק מהניסיון להוריד את המחירים, התערבה רשות שדות התעופה באופן חריג במחירי ארבעה מוצרי בסיס, וקבעה עבורם מחירי מטרה. המכרז בנוי באופן כזה שככל שהמתחרים יציעו מחירים נמוכים יותר ממחירי המטרה, הם יקבלו ניקוד גבוה יותר וסיכויים גבוהים יותר לזכות במכרז.

המוצרים להם נקבעו מחירי מטרה הם קפה אספרסו – במחיר מקסימאלי של 7 שקלים, קפה הפוך קטן – 10 שקל, בקבוק מים מינרלים קטן – 7 שקלים וקרואסון חמאה – 10 שקל. עמדות הקפה הפעילות של רשת אילנ'ס וקפה-קפה, כבר מחויבות במחירי המוצרים האלו, וגם מכונות אוטומטיות לממכר כריכים ומכונות קפה שומרות על רמת מחיר דומה. לעומתם, רשת ארומה תמשיך למכור קפה במחירים שאינם מפוקחים.

כדי לאפשר את הורדת המחירים הורידה רשות שדות התעופה את דרישת הסף לדמי הזיכיון בכ-50% לדמי מינימום של 5 מיליון שקל לקבלת הזיכיון להפעלת העמדות. הפדיון השנתי של כל ענף ההסעדה והקפה במתחם הדיוטי פרי בטרמינל 3 עמד על כ-145 מיליון שקל בשנה האחרונה.

שחר תורג׳מן, מנכ״ל קבוצת הדקה ה-90 ומי שהיה מראשוני יוזמת הורדת המחירים בקיץ 2014 ויצא כנגד הנהלת רשות שדות התעופה, אמר היום; "ב-2014 משפחה שביקשה לקנות שתייה וכריכים לחמישה אנשים הגיעה למחיר שקרוב ל-200 שקל. זה לא הגיוני. היום, שלוש שנים אחרי המחאה החברתית שהנהגנו, ברש״ת שמעו את זעקת הלקוחות והורידו את מחירי הקפה והמאפה הגבוהים. הישראלים שהיו לקוחות שבויים של נתב"ג אמרו לפני שלוש שנים - עד כאן, והיום הם מקבלים תמורה בצורת הורדה דרסטית של המחירים".
נתבג נמל תעופה מחירי הקפה שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד