כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

חשיפה: האדם שגרם לבהלה בקרב המנהלים

משרד רואי חשבון העובד עם מוסדות חינוך חרדים רבים, הפיץ הודעה שגרמה לבהלה בקרב מנהלי המוסדות החרדים ואף עלתה על שולחנם של חברי הכנסת מ'יהדות התורה' בישיבת הסיעה האחרונה • 'בחדרי חרדים' חושף את זהות האיש שגרם לסערה

חשיפה: האדם שגרם לבהלה בקרב המנהלים
מתניה טיוסיג, פלאש 90

חשיפה: זה האיש העומד מאחורי הבהלה המיותרת שנגרמה למנהלי מוסדות החינוך: בימים האחרונים, משרד רואי חשבון העובד עם מוסדות חינוך חרדים רבים, הפיץ הודעה שגרמה לבהלה רצינית בקרב מנהלי המוסדות החרדים ואף עלתה על שולחנם של חברי הכנסת מ'יהדות התורה' בישיבת הסיעה האחרונה.

היום, מעל דוכן הכנסת, השיב בנושא סגן שר החינוך מאיר פרוש, זאת לאחר שח"כ יעקב אשר העלה בפניו את דבר פרסום מסמך המשמש כהכנה - טיוטה בנושא איתנות פיננסית אשר יש בו הקשחה והכבדה על המוסדות, לדבריו של אשר, מצד אחד מקשים כלכלית על אותם מוסדות ומאידך דורשים מהם איתנות פיננסית, זו התנהלות של "יהרגו אותם ואח"כ יאמרו יתום אני".



פרוש השיב לאשר כי מדובר במסמך שלא אושר במשרד החינוך, שהופץ על ידי גורם במשרד חינוך – והוצג בכנס של לשכת רואי החשבון.

"בחדרי חרדים" חושף כי מי שעומד מאחורי פרסום והפצת המסמך הוא גור רוזנבלט, המשמש כמנהל אגף רישוי, בקרה ואכיפה במשרד החינוך. אדם שמנהלי המוסדות החרדים חוששים מפניו.

על פי ההודעה שגרמה לבהלה, משרד החינוך פרסם לאחרונה טיוטה לנספח חדש לבדיקת איתנות פיננסית למוסדות החינוך. על פי משרד רואי החשבון, "בבדיקה שערכנו למוסדות החינוך הנמצאים בטיפולינו וכן בבדיקה שנערכה למוסדות ציבור הנמצאים בטיפול משרדי חשבון נוספים ברחבי הארץ נמצא כי כמחצית ממוסדות הציבור החרדי אינם עומדים בבדיקות החדשות".

החשש היה כי בעקבות אותה טיוטה, רישיונם של מוסדות חרדים רבים - יישלל ויופסק להם התקצוב זאת בעקבות שהם לא יעמדו בכללים החדשים המצריכים שיהיה למוסד - איתנות פיננסית, כלומר יכולת כלכלית גבוהה.

כאמור, סגן השר פרוש, התייחס לנושא במליאת הכנסת והשיב לח"כ אשר, כי השמועה על טיוטת נוהל חדשה אכן נכונה - מדובר במסמך שהודלף והוצג בכינוס רואי חשבון - אך הטיוטה לא תצא לפועל במתכונתה הנוכחית, "מי כמוך יודע", הזכיר סגן השר לח"כ אשר, "כי בכנסת הקודמת קיימת ישיבת עבודה בעניין עם מנכ"לית משרד החינוך בה הגעת לסיכום כתוב כי לא ייצא נוהל חדש ללא תיאום מלא והסכמה עם נציגי המוסדות".

פרוש הוסיף כי "הטיוטה שהופצה הינה פרי ידיו של מאן דהוא שנתן הסכמה שאפשר לקחת נוסח של נוהל שלא גובש ולא אושר במשרד - והציגו את זה בפני רואי החשבון כאילו זה הדבר שהולך להיות. מי הוא המאן דהוא? אתה (יעקב אשר. י.ג) יש לך כלים לברר כמו שלי יש כלים. אולי אני יכול לעזור לך, אבל אני נמצא מעל דוכן הכנסת. מאן דהוא, שאולי יש לו איזו מוטיבציית יתר. אולי יש לו מוטיבציה, אני לא יודע למה".

בנוסף סיפר פרוש, כי אמש שוחח עם בכירים במשרד החינוך וכי "הנושא הזה לא גובש. הדבר הזה עדיין לא קיים. יש מחשבות. דרך אגב, אני אומר שיש גם חילוקי דעות..". בעקבות דברי ההרגעה של פרוש השיב לו אשר: "בקיצור, לא היה כלום ואין כלום".

בהמשך הוסיף סגן השר כי "יש חילוקי דעות בקרב רואי החשבון שמייצגים את העמדות האלה. יש ביניהם כאלו שאומרים שהדבר חמור, והוא יכול להפיל מאות מוסדות של הציבור החרדי ולא יוכלו להפעיל, ויש כאלה שאומרים שהם לא. אומנם צריך לתקן, אף אחד לא משאיר מסמך שאי-אפשר לחיות אתו. צריכים לתקן. אני יודע לומר לך פה, עכשיו, מעל דוכן הכנסת, מי שצריך להפעיל את הדבר הזה ועומד בראש העניין הזה בחשבות, אמר לי גם אתמול בלילה, כי "הדבר הזה עוד לא גובש, עוד לא סודר".

גורם בכיר במשרד החינוך מסר בתגובה: "גור רוזנבלט הוכיח כי בניהולו ותחת שרביטו, התקדמו שורה של פרויקטים במשרד החינוך וחלו שיפורים רבים. כל ניסיון להטיל דופי במנהלים על רקע עבודתם, פסול מהיסוד ובטח כשמדובר במנהל מקצועי והגון כמו מר גור רוזנבלט".
איתנות פיננסית מאיר פרוש יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד