ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

סערת הבליינים במחנה יהודה הגיעה לכנסת

סערת הבליינים בשוק מחנה יהודה שדווחה בהרחבה ב'בחדרי חרדים' הגיעה אל מליאת הכנסת: בהצעה לסדר היום שהגיש ח"כ מיכאל מלכיאלי. להצעתו של מלכיאלי הצטרפה השרה גילה גמליאל • בהצעה לסדר נכתב: "נושא אוניברסאלי. אין כל קשר לחרדים או חילונים. כולם סובלים"

ח"כ מיכאל מלכיאלי
ח"כ מיכאל מלכיאלי

סערת הבליינים בשוק מחנה יהודה שדווחה בהרחבה ב'בחדרי חרדים' הגיעה אל מליאת הכנסת: בהצעה לסדר היום שהגיש ח"כ מיכאל מלכיאלי. להצעתו של מלכיאלי הצטרפה השרה גילה גמליאל.

בהצעה לסדר היום בנושא "הפיכת אזור מחנה יהודה בירושלים לאזור בליינות למורת רוחם של תושבי האזור ושלילת זכות החניה שלהם", נכתב: "אזור שכונת מחנה יהודה בירושלים ידוע כמקום ייחודי ומיתולוגי. לאחרונה הפך השוק בהכוונת גורמים עירוניים לאזור בליינות, והדבר גורם למורת רוח רבה בקרב תושבי השכונה ותושבי השכונות הסמוכות נחלאות ושערי חסד.

"השבוע פורסם כי העירייה מתכוונת לבטל כ 1500 תווי חניה של תושבים המתגוררים בשכונה, וזאת לשם הפקעת מקומות החניה מהתושבים ולהעמידם לרשות הבליינים שיפקדו את המקום, בניגוד לכוונה המקורית שאלו יגיעו למקום בתחבורה ציבורית.

"הציפייה שלי ושל כל בר דעת, שטרם קבלת החלטות חשובות הנושאות השלכות רוחב על תושבי השכונה והאזור כולו, יתייעצו עם הגורמים המוסמכים הנוגעים בדבר, החל ממחזיק תיק החנייה בעירייה האמון על נושא זה, עובר לראש המנהל השכונתי המכיר ויודע את מעלות וחסרונות המקום, וכלה בשמיעת התושבים אשר יש בקבלת החלטה בעניינם היכולת לפגוע פגיעה ממשית בסדר יום והתנהלותם.

"אך לא כך הדבר, החלטות מתקבלות בלי שמיעת הגורמים המוסמכים והתושבים, מאחורי גבם ועל חשבונם, וכל זאת למען קידום אג'נדה כזו או אחרת, המכשירה את השרץ.

"אני רוצה להדגיש למי ששכח, מפגעי רעש ותברואה הינם נושא אוניברסאלי ואין כל קשר לחרדים או חילונים. כולם סובלים.

"החלטה זאת הינה 'שערורייתית' לא פחות, מדובר בצעד בלתי סביר בעליל ופגיעה אנושה וקשה בתושבי השכונה והאזור. אבקש להיות לפה לתושבי האזור ולהעלות נושא זה לדיון בדחיפות" כתב ח"כ מלכיאלי בהצעה לסדר.

מי שהשיב בשם הממשלה, היה היה סגן שר הפנים משולם נהרי שאמר: "הסמכות היא בידים של הרשות, אמנם צריך לשמור על קדושתה של ירושלים, ולעשות הכל כדי להשאיר את האווירה הרוחנית שהייתה במקום".
מיכאל מלכיאלי מחנה יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד