ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

מרגי: להכיר בתעודות 'קלינאית תקשורת' ו'תרפיה באומנות' של הסמינרים

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי דורש להכיר בתעודת 'קלינאות תקשורת' ו'תרפיה באומנות' הנלמדות במסלולי סמינר בית יעקב

יעקב מרגי. צילום: פלאש90
יעקב מרגי. צילום: פלאש90

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, פנה ליו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ, בבקשה לפעול להכרה בתעודת 'קלינאות תקשורת' ו'תרפיה באומנות' הנלמדות במסלולי סמינר בית יעקב.

ללשכתו של ח"כ מרגי הגיעו פניות רבות של בוגרות 'בית יעקב' שסיימו את לימודיהן במסלולי 'קלינאות תקשורת' ו'תרפיה באומנות' בסמינרים של בית יעקב וקיבלו תעודות הסמכה, אולם שוק העבודה היה חסום בפניהן מאחר והתארים אינם נחשבים לתארים אקדמיים.

כזכור משרד החינוך הכיר בתכני הלימוד של רשת הסמינרים של 'בית יעקב' ואפשר להם להעניק תעודת B.A אקוולנטי בתחומי הוראה וחינוך במסלולי תנ"ך, תושב"ע, מתמטיקה ועוד. אולם לא במסגרות האחרות.

במכתבו של ח"כ יעקב מרגי ליו"ר ות"ת הגב' יפה זילברשץ נכתב: "ברצוני להפנות את תשומת ליבך לעניין תלמידות המסיימות לימודי "קלינאות תקשורת" ולימודי "תרפיה באומנות", במסלול סמינר בית יעקב, אשר אינו מוכר במל"ג ובשל כך אינן זכאיות להשלמת לימודי התואר בדרגת B.A. אקוולנטי.

"כאן המקום לציין ולהציג בפנייך את המציאות העגומה אשר יש דרישה גבוהה וביקושים לעובדים בתחומים אלו ולצערי אין היצע גדול ביחס לביקוש במערכות החינוך השונות והמערכת עובדת בחוסר קבוע של עובדים בתחומי הפרא-רפואיים אלו.

"כיו"ר ועדת החינוך אני עוקב בדאגה על החוסר הקיים ולצערי בשל החוסר נמנעים שירותי הוראה מתקנת ושירותים נלווים מתלמידים רבים במערכת החינוך הזכאים לכך ע"פ חוק.אני סבור כי יש מקום לכלול את שתי סוגיות אלו ולהביא פתרון אחד אשר יתן מענה לשתיהן.

"במסלול לימודי הוראה הכיר משרד החינוך בלימודים במסלול בית יעקב כתואר ראשון אקווילנטי (אמנם לא ב-100%), יתכן כי יש מקום לפעול בעניין כי משרד הבריאות והמל"ג יכירו בלימודי מקצוע אלו במסלול בית יעקב (חרדי) כשווה ערך לתואר ראשון".




מכתבו של ח"כ מרגי
יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד