ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סערה במליאה: אזולאי ושטרן בעימות • צפו

דרמה התחוללה היום בכנסת ישראל, בעת ההצבעה על חוק השרות של ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד', לאחר ששר הדתות דוד אזולאי תקף את שטרן באופן אישי ושטרן לגמרי לא נשאר חייב • אזולאי לשטרן: "ועושה הכול על מנת להצדיק את קיומך ביש עתיד" • שטרן בתגובה:"לא אגיד מה אומרים עליך בסיעת ש"ס" • צפו

סערה במליאה: אזולאי ושטרן בעימות • צפו
אלעזר שטרן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

דרמה התחוללה היום בכנסת ישראל, בעת ההצבעה על הצעת חוק מתן תעודת כשרות על ידי רב מקומי של ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד', לאחר ששר הדתות דוד אזולאי תקף את שטרן באופן אישי ושטרן לגמרי לא נשאר חייב.



בפתח דבריו אמר אזולאי: "חבר הכנסת שטרן, לצערי הרב, החוצפה שלך עוברת כל גבול. כל שבוע אתה מחפש לך תורן. פעם אחת יצאת נגד הרב הראשי לישראל, והפעם החלטת לפגוע בציבור משגיחי הכשרות במדינת ישראל, שעושים עבודת קודש.

"אנחנו מנסים למצוא דרכים, מנסים למצוא פתרונות. אתה בא ולא מנסה שום פתרון. עד היום כל מה שאתה מנסה לעשות זה לבוא לקלקל, להשמיץ, לפגוע בציבור שלם, זה כל מה שאתה עושה. עוד לא שמעתי פעם אחת שבאת עם איזושהי הצעה טובה, באמת להגיע להבנה איך לקדם איזשהו רעיון למען היהדות במדינת ישראל, כדי לשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל. כל מה שמעניין אותך זה איך לגרום עוד מחלוקת, עוד פילוג, ולצערי הרב, אתה לא מפיק לקחים".

אזולאי תקף את שטרן באופן אישי: "ישבת בקואליציה בקדנציה הקודמת. תאמר לי, היה לך שר האוצר שלך, שר החינוך שלך, הכול, מה עשית? לא עשית כלום. חשבת קדנציה שלמה איך תמצא את מקומך בכנסת הזאת, ואת זה עשית והרווחת, ועכשיו אתה עושה את אותו דבר, בא ועושה הכול על מנת להצדיק את קיומך ביש עתיד. גם חבריך לא מקובל עליהם מה שאתה עושה, ואני יודע את זה, אבל אתה עושה, כאשר המגמה היא – יש חברים אצלך בסיעה שמנסים למצוא את המאחד – שאתה מנסה למצוא את המפלג כדי להצדיק את קיומך ביש עתיד, ואני מקווה שגם הם ישכילו ויבינו שאתה גורם מתסיס וגורם למחלוקת".

"אני לא מצפה שאף אחד לא יגיד את הדברים בגלוי, אבל אני יודע שהוא אחד האנשים שגורמים למחלוקת בתוך יש עתיד", אמר אזולאי לסיום.

לאחר דבריו של השר לשירותי דת, עלה שטרן לדוכן והשיב אש לאזולאי: "אדוני שר הדתות, אני לא ארד לרמה שלך ואני לא אגיד מה אומרים בסיעת ש"ס למה דווקא אתה נהיית שר הדתות ולא אחרים. אני לא אגיד את זה.

שר הבריאות יעקב ליצמן התערב וזעק: "די, די, די", אבל שטרן המשיך: "אני מצפה שאתה פעם אחת תביא עמדה אמתית שלך, שלא עברה אישור, שיש בה יושרה, שכשר הדתות תגיד באמת – אתה קראת את הצעת החוק. כמה שנאה יכולה להיות לך כלפי אחרים?".
אלעזר שטרן דוד אזולאי חוק הכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד